تاریخ انتشار :جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۷
۰
plusresetminus
جواد دانایی گفت: ملت ایران قبل از انقلاب یک کشور و ملت تحقیر شده و عقب افتاده بود و به عنوان یک ملت مصرفی جهان سومی که نقشی و تاثیر در محیط اطراف و پیرامونی خود ندارد، عمل می کرد؛ اما امروز به برکت انقلاب یک ملت عزیز، مقتدر، سربلند و الگو شد.
ایران در زمان پهلوی، یک ملت مصرفی جهان سومی بود/ انقلاب اسلامی روحیه و باور ما می توانیم را در مردم زنده کرد
جواد دانایی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: از دستاوردهای بزرگ ما دستاوردهای معنوی، فرهنگی و سیاسی است؛ به لحاظ فرهنگی، ملت ایران قبل از انقلاب یک کشور و ملت تحقیر شده و عقب افتاده بود و به عنوان یک ملت مصرفی جهان سومی که نقشی و تاثیر در محیط اطراف و پیرامونی خود ندارد، عمل می کرد؛ اما امروز به برکت انقلاب یک ملت عزیز، مقتدر، سربلند و الگو شد.

این جانباز و مبارز انقلاب اسلامی ادامه داد: شما می دانید که قبل از انقلاب یکی از موضوعاتی که به شدت ملت ایران را تحقیر کرد، تصویب لایحه کاپیتولاسیون بود که به موجب این لایحه ای که در دولت طرح و در مجلس تصویب شد، آمریکایی ها در کشور ما مصونیت قضایی داشتند؛ یعنی ۴۰ هزار مستشار آمریکایی و خانواده های آنها در ایران بود که هیچکس نمی توانست به آنها بگوید که بالای چشم شما ابروست.

وی افزود: به تعبیر حضرت امام، اگر شاه ایران، سگ آمریکایی را با ماشین زیر می گرفت او می بایست در دادگاه های آمریکا محاکمه شود؛ ولی اگر یک سرباز آمریکایی شاه ایران را زیر می گرفت و با او تصادف می کرد، ما حق محاکمه سرباز آمریکایی را در ایران نداشتیم و این یکی از عوامل تحقیر ما بود.

دانایی اظهار کرد: در فیش حقوقی آمریکایی ها، حقی به عنوان حق توحش ذکر می شد؛ یعنی یکی از آیتم ها و پارامترهای حقوقی آنها حق توحش بود که از ما ایرانی ها به عنوان یک کشور وحشی می گرفتند و حتی خود هویدا که ۱۳ سال نخست وزیر ایران بود و از غلامان حلقه به گوش آمریکا و انگلیس بود، می گفت که در آبادان می نوشتند که ورود سگ ایرانی به فلان رستوران یا فلان تالاری که مربوط به آمریکایی ها بود، ممنوع است.

این فعال و مبارز انقلابی تصریح کرد: دوم تبدیل شدن یک دولتی که نوکر و دست نشانده ی آمریکا و اسرائیل و شقی ترین و جانی ترین کشورهای جهان بود به یک کشوری که مقتدر و پرچمدار مقاومت و ایستادگی عزتمندانه در مقابل استکبار جهانی شدیم.

وی با بیان اینکه دولت ایران در قبل از انقلاب مروج فساد، ابتذال و بی عفتی بود، ابراز کرد: تعداد مشروب فروشی ها از نانوایی ها در تهران بیشتر بود و کازینوها و مراکز ابتذال اخلاقی برای مردم و جوانان، سینماها و همه عرصه های هنر آلوده به مشکلات اخلاقی وجود داشت.

دانایی بیان کرد: شاه فردی فاسد و خواهر او اشرف نیز یکی از فاسد ترین زن های جهان و نخست ویزش هم همجنس‌باز بود؛ آنها وقیح ترین فسادها  را در جشن های دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی را در شیراز در سال ۱۳۵۵ به نمایش گذاشتند و اقدامات آنها نشان می داد که این فسادها در همه لایه های حکومتی نفوذ کرده است.

این جانباز و مبارز انقلابی با اشاره به اینکه ایران در زمان پهلوی به کشوری که مروج مواد مخدر بود، تبدیل شده بود، عنوان کرد: فروش و توزیع مواد مخدر حتی در داروخانه ها برای معتادان انجام می گرفت و ایران به کشوری که پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر تبدیل شده بود.

وی گفت: در حکومت پهلوی تولید خشخاش در ۱۲ هزار هکتار از کشتزار های خشخاش به خاندان های سلطنتی تعلق داشت و رژیم خود مروج تولید و توزیع مواد مخدر بود؛ اشرف پهلوی خواهر شاه یکی از قاچاقچیان بین المللی و عضو مافیای آمریکا بود این ها البته در کتاب آقای حسین فردوست ظهور و سقوط سلطنت پهلوی صفحه ۲۳۷ اینها رو دارین از قول خود مقامات رژیم پهلوی گفته شده است.

دانایی تصریح کرد: اما در حال حاضر براساس گزارش سازمان ملل جمعوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر در دنیا پیشتاز اس و هشتاد درصد موارد مکشوفی جهان در مرزهای ایران اتفاق افتاده و نیروی انتظامی با بیش از ۳۷ هزار باند مواد مخدر درگیر شده و   ۴ هزار شهید و ۳۳ هزار جانباز را در زمینه های پیشگیری از مصرف مواد مخدر انجام داده و در حال حاضر ایران جزو ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه پیشگیری از مصرف مواد مخدر است.

این جانباز و مبارز انقلابی اظهار کرد: ایران در دوره پهلوی به کشوری تبدیل شده بود که در دستان استکبار بود و ایران به عنوان پایگاهی برای تحقق اهداف استعماری و چاپیدن ملت های مظلوم و مستضعف محسوب می شد اما امروز ایران اسلامی کشوری حامی مستضعفان و پناهگاهی برای محرومان و آزادیخواهان است؛ به عنوان مثال سفارت رژیم غاصب اسرائیل در ایران تعطیل و به سفارت فلسطین در کشورمان تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در دورانی که انقلاب اسلامی و اسلام انقلابی در ایران تحقق پیدا کرد، در واقع این پرچم اسلام ناب بود که در برابر ستمگران عالم به اهتزاز در آمد، اظهار کرد: ایجاد ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور یکی از واقعیت های نظام جمهوری اسلامی است.

دانایی بیان کرد: انقلاب اسلامی روحیه و باور ما می توانیم را در مردم ما ایجاد کرد و با پیروزی انقلاب، عنصر اراده ملی که جان‌ مایه پیشرفت همه جانبه و حقیقی ما در کانون مدیریت کشور بود وارد شد؛ در حالی که باور حاکم قبل از انقلاب این بود که ما نمی توانیم.

این جانباز و مبارز انقلابی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام آمریکایی به اسلام حقیقی و اسلام ناب محمدی تبدیل شد، عنوان کرد: در دوران پهلوی قصد و نیت آنها از بین بردن اسلام ناب محمدی؛ در حالی که مهمترین هدف انقلاب اسلامی، احیای اسلام ناب و ترویج و رشد فرهنگ غنی تشیع در سراسر جهان بود.

وی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی تحول روحی در مردم و جوانان  به منظور مقابله با استکبار جهانی ایجاد شد، ابراز کرد: با وزیدن نسیم ولایت و امامت بر روح و روان مردم که تحت فشار و ستم رژیم پهلوی بودند، روحیه شجاعت ایستادگی و مبارزه و جهاد در مردم زنده شد و با عزمی راسخ تا پای شهادت در مقابل رژیم ایستادند. ایجاد ملت ایثارگر، فداکار، در همه حوادث و بحران ها، حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله و کمک هایی که به عنوان کمک های جهادی مطرح است به انواع و اقسامی که انجام شد.

دانایی تأکید کرد: رشد چشمگیر بصیرت سیاسی مردم یکی دیگر از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی است؛ بالارفتن فهم مسائل سیاسی بین المللی، تحلیل سیاسی نسبت به مسائل داخلی، جهانی، حضور آگاهانه در صحنه های مختلف از جمله انتخابات، مناسبت های سیاسی مثل ۲۲ بهمن، روز قدس و حضور شگفت‌آور در مقابل فتنه هایی که فتنه گران در مقاطع حساس ایجاد کردند مثل فتنه ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ اینها موضوعاتی بود که مردم با درک بالای سیاسی خودشان علیرغم همه مشکلات و چالش های اقتصادی در مقابل اینها ایستادند.

این فعال و مبارز انقلابی ادامه داد: احیای مناسبت ها و مراسمات مختلف دینی و مذهبی مثل برپایی نماز جمعه، اعتکاف، راهپیمایی عظیم اربعین اینها از جمله نشانه های جامعه مهدوی بود که در ایران تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه رشد قابل توجه از لحاظ معنوی، اقبال مردم از لحاظ حضور در حرم ائمه اطهار و دیگر امام زادگان از دیگر دستاوردهای پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: ایجاد ساختارهای جدید بی بدیلی مانند بسیج مستضعفین که یکی از آن ابتکارات بزرگ امام راحل بود، موجب حضور مردم به طور مستمر و پیوسته در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره شد.

انتهای پیام/تاج الدینی https://armanekerman.ir/vdcd5o0f5yt0xk6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما