تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۱
۰
plusresetminus
اکبر افشارمنش گفت: حجاب اثرات مهمی دارد؛ اثرات فردی مثل مصونیت و آرامش، اثرات خانوادگی مثل آسودگی همسر، اثرات اجتماعی مثل سلامت نسل و جامعه و همچنین دوری از گناه و فحشا و اثرات اجتماعی مثل سلامت نسل و جامعه و همچنین دوری از گناه و فحشا البته این نکته کاملا مشخص است که رواج بی بند و باری در راستایی اهداف نظام است که باید مورد توجه ویژه ای به آن صورت بگیرد.
آثار و برکات توجه به حجاب کدامند؟/ تلاش واهی دشمن برای ایجاد ناامنی با شایعه پراکنی
حجت الاسلام و المسلمین اکبر افشار منش در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: یکی از پلیدترین توطئه های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر توطئه کشف حجاب است که رضا خان به دستور اربابان غربی به ویژه انگلستان در کشور اجرا کرد.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب ابراز کرد: تلاش های رضا خان باعث شد تا عده ای از زنان غرب زده به ویژه زنان دربار و دولتمردان به صورت بی حجاب در جامعه و معابر عمومی ظاهر شدند و هدف اصلی آن ها از بین بردن ارزش های اسلام و جایگزین کردن فرهنگ غرب و در نهایت از هم پاشیده خانواده بود.

وی بیان کرد: متاسفانه امروز هم مشاهده می کنیم که وضعیت حجاب در جامعه در برخی شهرها مطلوب نیست اگر چه باید از بانوان جنوب کرمان و شهرستان رودبار تشکر کرد که از حجاب برتر برخوردارند البته حجاب فقط به لباس نیست.

این مقام مسئول سه نوع حجاب پوششی، گفتاری و رفتاری وجود دارد، اظهار کرد: حجاب پوششی آن است که شرع مقدس پوشش خاصی از مردان و زنان نامحرم مشخص کرده که باید رعایت شود.

حجت الاسلام و المسلمین افشار منش تصریح کرد: در حجاب گفتاری ممکن است شخص از لحاظ لباس حجاب داشته باشد اما از نظر گفتار نه؛ در قرآن خداوند خطاب به زنان پیامبر (ص) می فرماید صدای خود را نازک نکنید؛ برخی افراد گاهی در صحبت کردن و مکالمات مثل صمیمت محارم حرف می زنند که درست نیست.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب ادامه داد: در حجاب رفتاری گاهی انسان سخن نمی گوید اما رفتارش بیانگر خواسته اوست. شهید مطهری می گوید بعضی بانوان رفتارشان داد می زند که نامحرم به سراغشان بیاید، بعضی از رفتارها فریاد می زند که حق نداری به من نگاه کنی، خجالت بکش، چشمت را ببند و غیرت داشته باش.

وی عنوان کرد: حجاب اثرات مهمی دارد؛ اثرات فردی مثل مصونیت و آرامش، اثرات خانوادگی مثل آسودگی همسر، اثرات اجتماعی مثل سلامت نسل و جامعه و همچنین دوری از گناه و فحشا و اثرات اجتماعی مثل سلامت نسل و جامعه و همچنین دوری از گناه و فحشا البته این نکته کاملا مشخص است که رواج بی بند و باری در راستایی اهداف نظام است که باید مورد توجه ویژه ای به ان صورت بگیرد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امنیت روانی جامعه مرهون امنیت روانی جامعه است، ابراز کرد: امنیت روانی شامل امنیت فردی و امنیت جمعی که زیر شاخه امنیت اجتماعی است؛ امنیت روانی زمانی محقق می شود که شخصی از عوامل تهدید زا در امان باشد.

حجت الاسلام و المسلمین افشار منش افزود: حفظ امنیت روانی یکی از مهمترین وظایف حاکمیت و مردم است و از بزرگترین دغدغه های هر نظام سیاسی است که با عناصر ایدئولوژیک فرهنگی و اقتصادی و نظامی پیوند خورده است و دشمن تلاش می کند با دروغ سازی و شایعه سازی به احساس ناامنی دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهد در این راستا وظیفه شبکه های اجتماعی و شهروندان بسیار سنگین است که مراقبت کنند اخبار دروغ و شایعات را انتشار ندهند.

وی ضمن اشاره به مطلب فوق بیان کرد: این نکته کاملا مشخص است که رواج بی بند و باری در راستای اهداف نظام است که باید توجه ویژه ای به آن صورت گیرد.

این مقام مسئول در خصوص راهکارهای ترویج عفاف و حجاب در جامعه خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز مشاوره و پاسخگویی سولات با هزینه ی کم و در صورت امکان رایگان، آموزش فوائد حجاب، ایجاد بستر برای ازدواج جوانان، ایجاد تفرج گاه های سالم و مناسب با شان جامعه اسلامی، ایجاد فضای سالم رقابتی در زمینه ورزش، رفع مشکلات اقتصادی شهروندان و معرفی الگوهای مناسب از جمله آنهاست.

انتهای پیام/رفیعی https://armanekerman.ir/vdcgx79qnak9xq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما