تاریخ انتشار :شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۲
۰
plusresetminus
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی پاسخ داد:

برای کاهش آلرژی چه باید کرد؟

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی راه‌های کاهش حساسیت را تشریح کرد.
برای کاهش آلرژی چه باید کرد؟
سحر فلاحی در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان؛ با بیان این‌که برخی از آلرژی‌ها با خوردن غذا در بدن فرد ایجاد می‌شود، گفت: برخی از علائم ایجاد آلرژی در افراد، آب‌ریزش بینی، خارش گلو، خارش چشم و دیگر علائم است که این نشانه‌ها مربوط به دستگاه تنفسی است و تنها راه درمان این است که فرد، آن عاملی را موجب حساسیت می‌شود را حذف کند.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: ممکن است افراد با خوردن برخی از مواد غذایی مانند خربزه، بادام زمینی و برخی از مواد غذایی که درونشان مواد حساسیت‌زا است، دچار آلرژی شوند و گاهی اوقات افرادی دارای سابقه آلرژی و مشکلات تنفسی هستند و خوردن برخی از مواد غذایی، ممکن است علائم آن‌ها را تشدید کند.

وی با تأکید بر این‌که به‌طور کلی قطعی‌ترین راه برای کاهش حساسیت و آلرژی، حذف مواد حساسیت‌زا است، عنوان کرد: ادویه موجود در غذاها، غذاهای دریایی، برخی از مغزیجات همانند بادام زمینی و یادام هندی و غیره می تواند عامل آلرژی باشد، همچنین ممکن است افراد نسبت به خوردن برخی از میوه‌ها حساسیت داشته باشند.

فلاحی افزود: برای کاهش آلرژی، سیستم ایمنی بدن باید تقویت شود و در این زمینه می‌توان از منابع گوشت سفید، پروتئین‌ها، حبوبات استفاده کرد؛ همچنین نباید از ترکیبات خیلی چرب و شیرین نباید استفاده کرد، چرا که موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و حالت حساسیت بیشتر نمود پیدا می‌کند، بنابراین غذاهایی که افراد استفاده می‌کنند باید شیرین و کم نمک باشد.

کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: برای کسانی که دارای آلرژی هستند، کم آب نبودن بدن باید مد نظر قرار گیرد؛ بنابراین استفاده به اندازه از مایعات در طول روز بسیار کمک‌کننده است و استفاده از آب و سبزیجاتی مانند کاهو که منبع آبی محسوب می‌شوند، مناسب است.

وی ابراز کرد: استفاده از برخی نوشیدنی‌های کافئین‌دار همچون قهوه، نسکافه، چای و غیره آب محسوب نمی‌شوند و این نوشیدنی‌‎های موجب می‌شود آب از بدن دفع شود و هرچه آب بدن کم باشد، حالت آلرژی تشدید پیدا می‌کند.

فلاحی خاطرنشان کرد: برخی از افراد نسبت به عوامل بیرونی آلرژی دارند که این افراد بهتر است از ماسک استفاده کنند و همچنین مایعات و منابع پروتئینی به اندازه کافی مصرف کنند و سعی کنند در معرض مواد آلرژی‌زا قرار نگیرند.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcgqt9qyak9wq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما