تاریخ انتشار :شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
۰
plusresetminus
تنها به قصد خدمت کمر همت بسته‌اند؛

روایت مجاهدی که عشق خدمت به مستضعفان را دارد

حجت‌الاسلام جمشید خاوری طلبه جهادگر بسیجی است که برای زدودن غبار محرومیت از جنوب کرمان کمر همت بسته و دغدغه‌اش رفع مشکلات است.
روایت مجاهدی که عشق خدمت به مستضعفان را دارد
به گزارش راه آرمان، در حقیقت فرصتی برای ارائه حرکت عظیمی است که به‌وسیله امام بزرگوار ما، برای تأمین امنیت در این کشور پایه‌گذاری شد و این حرکت، در این منطقه اسلامی و دینی، برای دیگر ملت‌ها هم ان‌شاءالله الگو و سرمشق خواهد شد.
 
بسیج و بسیجی نماد اخلاص و تداعی‌گر ایثار و دلاوری، پرچمدار ولایت‌مداری، شکوه جهاد و خدمت‌رسانی خالصانه، صادقانه و بی‌منت است.
 
هفته بسیج بهانه‌ای شد تا سراغ یکی از پیشتازان برگزاری ازدواج آسان و دغدغه‌مندان رفع غبار محرومیت در جنوب کرمان برویم.
 
حجت‌الاسلام جمشید خاوری همان طلبه جهادگر بسیجی که در شهرستان رودبار جنوب با همراهی چندین طلبه و کمک مردم توانسته قدم‌های خوبی را در جنوب کرمان بردارد؛ از ازدواج آسان ۱۴۰ زوج تا تقدیم بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه بخشی از این فعالیت‌هاست که به برکت همراهی مردم و خیرین رقم خورده است؛ برگزاری دوره یک روزه مشاوره پیش از ازدواج و زیارت مشهد مقدس برای زوج‌های جوان نیز هدیه دیگر این طلبه جهادگر بسیجی به زوج‌های جوان است.
 
او طلبه سطح دو حوزه علمیه است که از سال ۹۸ در روستای هیرگلو به فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و اجتماعی مشغول است و با کمک مردم و جوانان بسیجی توانسته با پایه‌گذاری پایگاه، کانون و گروه جهادی شهید مهدی باکری اتفاقات خوبی را در منطقه رودبار جنوب رقم بزند.
 
از توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان تا تهیه و اهداء لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان نیازمند یا توزیع کفش و لباس و… تا ساخت سرویس بهداشتی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر را می‌توان در پرونده این طلبه جهادگر بسیجی مشاهده کرد.
 
جهادگری که ۱۴۰ زوج را به خانه بخت فرستاد

آنچه این امام جماعت محله و طلبه جهادگر به آن افتخار می‌کند ترویج ازدواج آسان است؛ امری که پس از آسیب شناسی و جلساتی که بسیجیان و جهادگران پیشکسوت داشتند.

متوجه شدند که باید در این زمینه قدم بردارند و از سال ۹۹ تا کنون توانسته‌اند با کمک مردم و خیرین و با محوریت مسجد و پایگاه بسیج هر سال دو مرتبه مراسم ازدواج آسان در روستا برگزار کنند؛ مراسمی که هر ساله در عید سعید غدیر و نیمه شعبان برگزار می‌شود و  تاکنون هفت مرحله ازدواج آسان برای ۱۴۰ زوج رودباری برگزار شده و ۲۸۰ جوان دختر و پسر راهی خانه بخت شده‌اند.
 
برگزاری دوره یک روزه مشاوره متشکل از طلاب و اساتید حوزه یکی از اتفاقات مبارکی است که پیش از ازدواج اتفاق می‌افتد و در این دوره زوج‌های جوان راه و رسم زندگی ایرانی اسلامی و خوب زندگی کردن را می‌آموزند و پس از مراسم جشن ازدواج آسان نیز  یک هفته به اردوی مشهد مقدس می‌روند تا روزهای نخستین زندگانی خود را در محضر امام هشتم(ع) نورانی کنند و تمام هزینه‌های این سفر را نیز کانون فرهنگی شهید باکری می‌پردازد.
 
حجت‌الاسلام جمشید خاوری در گفتگو با خبرنگار رودبار ما اظهار کرد: سال‌های گذشته به زوج‌های جوان جهیزیه کامل نیز اهدا می‌کردیم و بیش از ۱۰۰ سری جهیزیه با کمک مردم و خیرین به زوج‌های جوان اهدا شده است؛ ولی در این سال‌ها با هدیه چند میلیونی تلاش می‌کنیم تا قدمی در برپایی این این خانه‌های مهر برداریم.
 
وی افزود: در برگزاری مراسمات مذهبی و برنامه‌های فرهنگی از کمک خیرین بهره می‌گیریم و از سال ۱۴۰۰ نیز گروه ما علاوه بر روستا در شهرستان نیز فعالیت می‌کنند.
 
این طلبه جهادگر بسیجی از ظرفیت‌های بسیج و بسیجیان در پیشبرد اهداف فرهنگی و اجتماعی بهره می‌گیرد.
 
حجت‌الاسلام جمشید خاوری عضو مجمع ازدواج آسان رودبار جنوب و رئیس مجمع جهادگران رودبار جنوب است.
 
وی در ادامه با اشاره به نقش جوانان و نوجوانان در ترویج ازدواج آسان گفت: اکثر این مراسم ازدواج‌ها که انجام می‌شود کارهای مقدماتی و پیگیری‌های آن توسط نوجوانان و جوانان بسیجی انجام می‌شود.
 
کار دیگری که گروه جهادی شهید باکری در این سال‌ها به دنبال آن هستند و اهتمام دارند، برگزاری مراسمات شادی و عروسی با رویکرد فرهنگی و به دور از گناه و مراسمات لهو و لعب است؛ این گروه که متشکل از سخنران و مجری و مداح و یک گروه نمایش غیر طلبه هستند در برنامه‌های جشن و شادی حضور پیدا می‌کنند و شادی بخش این برنامه‌ها می‌شوند.
 
حمایت از جشن‌ها در مراسمات مذهبی نیز فعالیت دیگر این طلبه جهادگر بسیجی و بسیجیان پایگاه در مناسبت‌های شادی به طلاب و مبلغین جهادی که می‌توانند مراسمات جشن برگزار کنند اعلام می‌کنند و از جشن‌های شادی حمایت مالی می.شود و یا در صورت نیاز به سیستم صوتی و… می‌توانند از امکانات این مجموعه بهره ببرند.
 
سفره افطار به همت طلبه بسیجی در پنج شهرستان گسترده می‌شود

خاوری یکی از برنامه‌های مناسبتی گروه جهادی شهید باکری را بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی برشمرد و افزود: به همت بچه مسجدی‌های گروه جهادی کانون شهید باکری در ماه مبارک رمضان ۴۰ روستا از مناطق محروم جنوب کرمان سفره افطاری گسترده می‌شود و البته در کنار برپایی سفره‌های افطاری طلاب عضو کانون به بیان احکام و مسائل شرعی نیز می‌پردازند.
 
وی یادآور شد: با توجه به عمق محرومیت منطقه با حس وظیفه و به منظور آبادانی روستاها و خدمت به محرومین گروه جهادی شهید باکری در سال ۹۶ راه اندازی شد.
 
حجت‌الاسلام خاوری با یادآوری این مطلب که گروه جهادی شهید باکری ۳۰ عضو اصلی دارد، اظهار کرد: این گروه متشکل از بسیجیان، طلاب، اهالی روستا و بانوان است.
 
مسئول مجمع جهادگران رودبار جنوب عنوان کرد: ابتدا روستای خودمان سردی هیرشاه آباد، سپس مناطق محروم و روستاهای دور افتاده رودبار جنوب و بخش جازموریان هدف فعالیت‌های جهادی قرار گرفتند.
 
 
مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب اضافه کرد: پس از مدتی فعالیت‌ها را توسعه دادیم و اکنون نه تنها در هفت شهرستان جنوبی کرمان بلکه هرجا احساس نیاز شود به یاری محرومین می‌رویم.
 
وی ابراز کرد: در بدو تشکیل این گروه جهادی، فعالیت‌های ما حول محور برپایی مراسم بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی بود اما رفته رفته تصمیم گرفتیم کارهای بزرگتری انجام دهیم و جشن ازدواج آسان زوج‌های جوان، مسابقات متعدد فرهنگی، کارگاه‌های مشاوره قبل و بعد از ازدواج و ایستگاه‌های صلواتی را برگزار کرده‌ایم.
 
حجت الاسلام خاوری خاطر نشان کرد: در بحث فعالیت‌های عمرانی تاکنون رنگ آمیزی مدارس، بازسازی و نوسازی مسکن محرومین فعالیت کرده‌ایم و علاوه بر این نیز ۲۲ چشمه سرویس بهداشتی برای نیازمندان ساخته‌ایم.
 
وی یادآور شد: در سیل چند سال قبل شهرستان شهداد برای امداد رسانی به سیل زدگان به روستای پشوئیه رفتیم و در لایروبی منازل و شستن فرش‌ها به همنوعان خود در این شهر سیل زده کمک کردیم.
 
حجت‌الاسلام خاوری خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار خانواده‌های روستایی جنوب کرمان از فعالیت‌های گروه جهادی شهید باکری بهره‌مند شده‌اند.
 
آرزو دارم روزی برسد افراد نیازمند توانمند شوند

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید باکری رودبار جنوب تصریح کرد: آرزو دارم روزی برسد افراد نیازمند و محروم توانمند شوند و بدون نیاز به حمایت بتوانند برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کنند.
 
توزیع ۱۵هزار بسته گوشت نذری، توزیع ۶۰۹ کیسه آرد، ایجاد اشتغال برای پنج خانوار، حمایت از ۲۰۰ بیمار خاص، توزیع ۲۰۰ شیرخشک، ساخت یک خانه یتیم و برگزاری یادواره شهدا از جمله فعالیت‌های این طلبه جهادگر بسیجی است.
 
انتهای خبر/پورحیدر

منبع: رودبار ما https://armanekerman.ir/vdcau0n6049nee1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما