تاریخ انتشار :يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۳
۰
plusresetminus
رئیس دفتر خدمات الکترونیک قضایی ارزوئیه گفت: مسئله عفاف‌و‌حجاب در جامعه اسلامی حساس‌ترین موضوع در جنگ نرم است.
مسئله عفاف‌ و‌ حجاب حساس‌ترین موضوع در جنگ نرم است
عوض بهاری در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» گفت: رعایت و ترویج عفاف‌و‌حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه‌های حساس در جنگ نرم است.

رئیس دفتر خدمات‌الکترونیک قضایی ارزوئیه گفت: حجاب‌و‌عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب‌و‌عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می‌کند و رعایت حجاب اسلامی به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می‌کند.

وی اذعان کرد: مسئله حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائلی پیوند خورده دارای ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی شده است، این مسئله از آن جهت که زنان مورد خطابش هستند به نیمی ازجمعیت جامعه مربوط است و از آن جهت که در تنظیم روابط زن و مرد نقش دارد به همه افراد جامعه مربوط می‌شود.

عوض بهاری افزود: حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی است و این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی درجامعه خواهد شد، بنابراین رعایت و ترویج عفاف‌و‌حجاب در جامعه اسلامی یکی از دغدغه‌های امروز به شمار می‌رود که یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم نیز همین موضوع است که از سوی مقام معظم رهبری و بسیاری از علماء بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

رئیس‌دفتر خدمات‌الکترونیک قضایی ارزوئیه گفت: یکی از راهکارهای اسلام برای پیشگیری از جرائم اخلاقی و آسیب‌های اجتماعی رعایت حجاب و پوشش اسلامی است، ضعف اعتقاد به پوشش، حجاب و گرایش به غرب‌گرایی و توجیه شکاف بین نسلی بیشتر افراد را در معرض وقوع جرایم و آسیب‌های فرهنگی و اخلاقی قرار می‌دهد.

بهاری افزود: به‌منظور نهادینه‌کردن حجاب به عنوان یک ساختار فرهنگی در جامعه که باعث کاهش جرایمی همچون مزاحمت، شرارت، مفاسد اجتماعی، اعتیاد به مواد‌مخدر و غیره می‌شود لازم است تا مسئولان و سیاست‌گذاران فرهنگی کشور نسبت به برنامه‌ریزی منسجم و بهره‌گیری از امکانات و پتانسیل‌های موجود اقدام کنند.

انتهای خبر/ جواد بختیاری‌زاده https://armanekerman.ir/vdcayan6649nei1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما