تاریخ انتشار :جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۴
۰
plusresetminus
پدر شهیدان عربندوی گفت: خوشحالم که فرزندانم در راه مکتب حاج‌قاسم شهید شدند امیدوارم که حاج قاسم زمینه‌ی شهادت همرزم‌اش را فراهم کند.
امیدوارم حاج‌قاسم زمینه شهادتم را فراهم کند
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ اربعین زائران سیدالشهدای مقاومت است، آن‌هایی که بر مولای خود اقتدا کردند، به همین منظور در کنار خانواده‌ زرندی رفتیم که بیشترین شهید را در راه حاج قاسم سلیمانی تقدیم کردند.

عربندوی پدر دو شهیده مهدیه و فاطمه عربندوی و پدربزرگ سبحان علیزاده، بزرگ مرد کوچک و نامدار، پدری که با صلابت از شهادت فرزندانش و عاقبت به‌خیری آن‌ها خرسند بود.

عربندوی در حالی که قطره اشکی از گوشه‌ی چشمش می‌چکید در خصوص تعداد فرزندانش گفت: ۶ فرزند داشتم، چهار دختر و دو پسر، که دختر بزرگ و کوچکم به شهادت رسیدند.

وی با یادآوری روز حادثه پیرامون خاطرات آن روز می‌گوید: صبح ۱۳دی‌ماه فاطمه دختر ۲۸ ساله‌ام برای رفتن به گلزار شهدای کرمان از من اجازه گرفت که بعد از پرسیدن جزئیات به او اجازه رفتن دادم و گفتم برای پابوسی سردار نیازی به اجازه من نیست.

پدر شهیدان عربندوی ویژگی‌های دخترانش را برشمارد و افزود: دخترم مهدیه همیشه ختم قرآن و صلواتش به راه بود، هر وقت که به ما سری می‌زد سریع آماده‌ رفتن می‌شد تا به ختم‌هایش برسد، در ۴۰ سالگی و به بهترین شکل ممکن به شهادت رسید.

وی چهل روز نبود فرزندانش را اینگونه توصیف کرد: فرزندانم و نوه‌ خوش‌زبانم در راه مکتب حاج قاسم به شهادت رسیدند، به آن‌ها افتخار می‌کنم، امید شفاعت از آن‌ها دارم. با حاج‌قاسم همرزم بودم و با شناختی که از او داشتم از اینکه فرزندانم در راه مکتب او به شهادت رسیدند خوشحالم و از حاج‌قاسم می‌خواهم زمینه‌ شهادتم را فراهم کند تا جگرسوخته‌ام التیام یابد.

بودن دقایقی در کنار پدر و مادر این شهدا چنان آرامشی به دلم داد که قابل توصیف نبود پدر جگرسوخته‌ای که میوه‌های دلش به شهادت رسیده بودند و او محکم و با صلابت به آرمان‌هایش دلبسته بود و شهادت آنان را افتخار می‌دانست. مادری که با زحمت آن‌ها را بزرگ کرده‌ بود اما با اقتدار و صبر زینب (س) گونه می‌گفت فدای سر امام حسین (ع) و حضرت زینب سلام‌الله‌علیها.

انتهای خبر/زارعی https://armanekerman.ir/vdcdjn0fkyt0sz6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما