تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۸
۰
plusresetminus
عضو شورای فرهنگ‌ عمومی کوهبنان:

حجاب باید با عفاف و حیا همراه باشد

عضو شورای فرهنگ‌ عمومی کوهبنان گفت: حجاب را تنها در پوشیدگی ظاهری نباید خلاصه شود بلکه باید با عفاف و حیا نیز همراه شود.
حجاب باید با عفاف و حیا همراه باشد
بدرالجهان شهیدزاده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان از کوهبنان، به چرایی رعایت پوشش همراه با حیای باطنی اشاره کرد و  گفت: اولین قدم جهت  اثرگذاری در هر کاری این است که خود فرد ابتدا خودش آن را انجام دهد و به آن اعتقاد داشته‌ باشد تا کار او اثربخشی بهتر و بیشتری داشته‌ باشد.

وی خاطر نشان کرد: جا دارد هر فرد آن کار را با شناخت انجام دهد و با خودش به این بقین رسیده باشد که بنده حجاب را از جان و دل پذیرفته و تا آنجا که در جامعه عرف است به کار می‌برم.

مشاور خانواده در شهرستان کوهبنان افزود: مردم باید به شناختی برسند و از طریق برگزاری  مجالسی که در آن برنامه‌های متنوع زیادی مثل آشنایی با معانی قرآن، زندگی شهدا، خواندن دعا و غرق شدن در معانی دعا، جذب جوانان و استفاده از تجارب گذشتگان و خاطرات افرادی که مسائل زیادی را پشت‌سر گذاشته‌ند، بتوانیم به قلب جوان نفوذ و آنان را با اصل پوشش آشنا کرده تا با جان و دل بپذیرند.

وی ابراز کرد: انگیزه حفظ حجاب متفاوت است انگیزه‌ها به دو دسته بیرونی و درونی تقسیم می‌شوند آنچه برای من از بیرون انگیزه بود در خانواده مذهبی و مسلمانی که پایبند به حجاب بودند متولد و بزرگ شده بودم.

شهیدزاده افزود: خواه‌ناخواه من نیز این گونه رشد کردم و دوم مادرم که بسیار پایبند به حجاب بود حتی زمان خواب هم روسری را از سر بر نمی‌داشت و اکثر مادران در آن زمان این گونه بودند و در هر شرایطی و مناسبتی چادر بهترین پوشش آنها بود.

عضو شورای فرهنگ عمومی کوهبنان گفت: زنان خانواده الگویی برای من شدند و انگیزه‌های درونی به دلیل اینکه من در شهر بزرگی چون تهران بزرگ شدم و در آنجا تجارب بسیاری را از دیگران شنیده و یا دیده بودم و افراد مختلفی که بی‌حجابی نه تنها برای آن‌ها مفید نبود بلکه ضررهای بسیاری را به آن‌ها زده بود و اتفاقات گذر زمان در مورد آن‌ها باعث شد که علاقه من به حجاب هر روز بیشتر شود.

وی خاطر نشان کرد: از شناختی که نسبت به فواید حجاب و ضرر نبود آن به دستم آمد حجاب را در من درونی کرد.

شهیدزاده بیان کرد: وقتی انگیزه در مورد حجاب قوی و درونی شود نظر هم در مورد آن قوی و مثبت خواهد شد که البته باید گفت حجاب برتر همان چادر است و پوشش کامل و راحت است.

عضو شورای فرهنگ عمومی کوهبنان تأکید کرد: برای کسانی که مقدور نیست شرایطی را دارند که در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و جاهای که ایجاد خطر می‌کند و نمی‌توانند از پوشش چادر استفاده کنند ممکن است از پوششی استفاده کنند که همان کیفیت را داشته باشد و پوشش مناسبی باشد در هر حال آن‌ها نیز حجابشان را رعایت کردند.

مشاور خانواده در کوهبنان گفت: به نظر من باید برنامه‌هایی تهیه شود تا خطراتی که برای مردم در نبود حجاب و پوشش مناسب در محیط‌ها ایجاد می‌شود را گوش‌زد کرده و شرایط به گونه‌ای در جامعه ایجاد شود که افرادی که حجاب دارند مورد احترام قرار بگیرند تا حس بدی در آن‌ها ایجاد نشود بر این مبنا که مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: از تجارب غربی‌ها و کسانی که از این موارد ضرر دیده‌اند و یا کسانی که به اسلام و حجاب می‌گروند و انگیزه آن‌ها بیشتر باید برنامه تهیه شود.

شهیدزاده افزود: من همیشه اعتقاد داشتم که یک مادر در خانواده اگر حجاب ظاهری را به ارث برده و می‌خواهد فرزندانش نیز با حجاب باشند باید خودش در زمینه حجابش تحقیق کند و آن را درونی کند تا حجاب واقعی شده و همراه آن عمل  و رفتار با فرزندش درست باشد تا او را از حجاب دور نکند.

وی بیان کرد: حجاب تنها پوشیدن نباشد بلکه باید با عفاف و حیا همراه باشد که اگر پوششی است الگو باشد و با رفتار پسندیده و چشمانی پر از حیا این پوشش را داشته باشد که خدای ناکرده موجب انزجار دیگران از پوشش نشود.

عضو شورای فرهنگی عمومی کوهبنان گفت: اگر امروز می‌بینیم که تعدادی از دختران ما از حجاب ظاهری دور شدند شاید هنوز به آن بینش از اصل حجاب نرسیدند امیدواریم خداوند به آنها کمک کند که حجاب در آن‌ها درونی شود با عفافی که هنوز در قلبشان است هر دو را ادغام کنند.

مشاور خانواده در شهرستان کوهبنان اذعان کرد: از طرفی باید موفقیت‌ها را در این زمینه ببینیم که دختران و زنان زیادی در جامعه ما به این اصل پی برده‌ و در حین داشتن حجاب و عفاف توانستند به مراتب بالای علمی در زمینه‌های مختلف پزشکی، تحقیقاتی، فرهنگی، علوم دینی، ورزشی و .... برسند و حتی سفیر ما در ممالک باشند و پرچم دین را در آنجا با حجاب خود به اهتزاز در آورند.

شهیدزاده در پایان خاطر نشان کرد: شاید این جمله را زیاد شنیده باشید که حجاب باید با عفاف و حیا همراه باشد که من نیز به‌ آن اعتقاد دارم که حجاب اگر تنها باشد شاید اگر درجای گرمی وارد شدید آن را کنار بیندازید اما آن پوشش درست را اگر با صیانت از نفس باشد، حریم و حرمت برای آن قائل بوده و با شناخت آن را قبول کرده باشیم و در هر شرایطی گرما، سرما، جامعه فاسد و هر شرایطی که فشارهای روحی و روانی به ما وارد می‌کند، دیگر ما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و ما رعایت می‌کنیم.
 
انتهای پیام/ن
https://armanekerman.ir/vdccxoqsp2bq1m8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما