تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
۰
plusresetminus
نخبه قرآنی شهر دهکهان؛

قرآن به زندگی‌ام برکت داد

نخبه قرآنی شهر دهکهان گفت: برکت در زندگی قرآنی با هیچ‌چیز دیگری قابل مقایسه نیست.
قرآن به زندگی‌ام برکت داد
به گزارش «راه‌آرمان» نرگس سالاری، سال ۱۳۶۴ در شهر دهکهان متولد شده و دانشجوی رشته علوم قرآن حدیث است‌؛ در آستانه ماه مبارک رمضان به گفتگو با او نشستیم.

در آستانه ماه مبارک رمضان به سراغ خانم سالاری رفتیم تا بیشتر از فراز و نشیب‌های زندگی‌اش و تلاش‌های که در مسیر حفظ قرآن داشته‌بدانیم؛‌ دختری که می تواند الگویی برای دختران سرزمینمان باشد.

وی درخصوص اینکه با تلاش و پشتکار بیشتر قصد دارد که حافظ کل قرآن شود، گفت: آن چیزی که در طی این سال‌ها به آن رسیدم این است که قرآن کریم راهگشای مشکلات بشر و راه نجات انسان‌هاست، به همین جهت با تمسک به معجزه بزرگ پیامبر(ص) می‌توان از سختی‌های زندگی عبور کرده و به راه اصلی که سعادت و رستگاری است رسید.

نرگس سالاری، گفت: با توفیق و اراده الهی من در یک خانواده مذهبی و علاقه‌مند به قرآن به‌دنیا آمدم و در این مسیر قرار گرفتم و خداوند را از این بابت بسیار شاکرم.

وی با بیان این‌که فعالیت قرآنی شان را از کودکی آغاز نموده‌اند و  ۱۲ سال است که به‌طور جدی در رشته قرائت،‌ روخوانی و حفظ قرآن فعالیت دارند، افزود: خانواده در تربیت قرآنی فرزندان و مأنوس‌شدن آن‌ها با آیات قرآن اثر بسیار زیادی دارد بنده از همان چهارسالگی که سواد خواندن و نوشتن نداشتم با ضبط‌صوت و نوارها تلاوت‌های اساتید مصری را تقلید می‌کردم در عین حال همان‌طور که اشاره کردم، فضای خانواده ما فضای قرآنی بود.

نرگس سالاری ادامه داد: پدر و مادرم متوجه علاقه و استعداد من شدند و مشوق اصلی من بودند و با توجه به این‌که بنده ازحافظه‌ شنیداری خوبی برخوردار هستم و با گوش‌دادن به آیات به سرعت به تسلط می‌رسم توانستم با کمک خانواده و هم‌چنین استادانم به موفقیت‌های بسیاری دست پیداکنم.

او درباره رتبه‌هایی که تاکنون کسب کرده است، گفت: رتبه اول قرائت و رتبه اول حفظ پنج جزء قرآن مسابقات استانی ارشاد در سال‌های ۹۷ و ۹۸رتبه اول، قرائت قرآن مسابقات اوقاف را کسب کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق علیه السّلام فرمودند:مَن قَرَا القُرآن و هو شابٌّ مُؤمِنٌ، اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او در می‌آمیزد بدون شک قرآن خواندن در زندگی فردی و اجتماعی ما در رفتار، کردار و اخلاق ما  تاثیر مستقیم دارد، چون قرآن کلام الهی است که تاثیر مثبت در روحیه انسان می‌گذارد علاوه بر این قرآن همیشه مایه‌ آرامش من بوده و باعث‌شده در سخت‌ترین و پرتنش‌ترین شرایط  هم بتوانم آرامش خودم را حفظ کنم و به‌خوبی کارها و وظایفی که برعهده گرفتم را انجام دهم.

نرگس سالاری به ضرورت انس با قرآن اشاره کرد و بیان داشت: در موفقیت‌های زندگی‌ام از جمله موفقیت‌های تحصیلی‌ام، تلاوت قرآن آرامش قلبی خاصی به من می‌دهد، آرامشی از جنس خدا است.

او از الگوی‌های خود در قرائت قرآن گفت: الگوی من در قرائت قرآن، قرائت‌های استاد محمد صدیق منشاوی و مصطفی اسماعیل پرهیزگار است، این سه چهره برجسته قرآنی را هم از نظر نوع تلاوت و هم از نظر رفتار و اخلاق قرآنی الگوی خود می‌دانم.

وی با اشاره به این‌که با تلاش و پشتکار بیشتر قصد دارد که حافظ کل قرآن شود، اضافه کرد: آن چیزی که درطی این سال‌ها به آن رسیدم این است که قرآن کریم راه‌گشای مشکلات بشر و راه نجات انسان‌هاست،  به‌همین جهت با تمسک به معجزه بزرگ پیامبر می‌توان از سختی‌های زندگی عبور کرده و به راه اصلی که سعادت و رستگاری است رسید.

لازم بذکر است نرگس سالاری فرزند یک کشاورز متولد دی‌ماه ۱۳۶۴ از شهرستان کهنوج شهر دهکهان  است.

انتهای خبر/پ https://armanekerman.ir/vdciz3azut1apy2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما