تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶
۰
plusresetminus
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت عنوان کرد:

رشد مشارکت اجتماعی در تقارن رمضان و نوروز

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت گفت: نوروز امسال در تقارن با ماه رمضان می‌توان تحرکات دینی و مشارکت‌های اجتماعی را رشد داد.
رشد مشارکت اجتماعی در تقارن رمضان و نوروز
محسن نسب‌‌امیری در گفتگو با گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص عید نوروز و مصادف شدن آن با ماه مبارک رمضان عنوان کرد: «رمضان» یکی از ماه‌های عظیم و با برکت مسلمانان است که امسال با عید نوروز مصادف شده است و فرصت بسیار خوبی را برای ما فراهم آورده که در کنار شادی عید می‌توانیم جشن معنوی ماه مبارک رمضان را هم برگزار کنیم تا به بندگی و عبودیت خداوند متعال بیش‌از همیشه بپردازیم.

وی بیان کرد: نوروز نیز یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های ایرانیان است که در این ایام، آغاز سال نو به‌واسطه اهمیتی که دارد، جشن گرفته می‌شود؛ نوروز نوعی از احیای فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران به‌شمار می‌رود که به صدها قرن پیش‌تر باز‌می‌گردد و هنگامی که فرهنگ یک جامعه به نسل‌های بعدی منتقل شود، در ثبات و ایجاد هویت ملی تأثیرگذار خواهد بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت افزود: مردم این خطه با آداب و رسوم خاصی به استقبال نوروز می‌روند اما مردم جیرفت نیز مانند تمام مردم کشورمان قبل از عید برای خرید لباس عید به بازار و فروشگاه‌ها مراجعه کرده و لباس‌های نو و پارچه‌های رنگین و زربفت خریداری می‌کنند.

نسب امیری مطرح کرد: مردم جیرفت ۱۰ روز مانده به عید مشغول کاشت سبزه می‌شوند، گندم، جو، عدس و ... می‌کارند، یکی دیگر از رسوم پسنده مردم جیرفت قبل از عید، نظافت و خانه تکانی است تا قبل از رسیدن سال نو خانه را برای پذیرایی از میهمانان آماده می‌کنند که این از اعمال مشترک کل ایرانیان در پایان سال است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت تصریح کرد: شرافت، کرامت و عظمت ماه رمضان در پیشگاه پروردگار جهان امری خاص است. این ماه مبارک است، که فضای امنی از خطرات ابلیس ایجاد کرده و سبب سلامت جسمی و روحی، طریق سلوک الی‌الله می‌شود، ماه آمرزش بوده و در این ماه حق به روزه‌داران، شب زنده‌داران، نیکوکاران، و عاشقان ارزش‌ها و کمالات نظر ویژه‌ای دارد.

نسب‌امیری افزود: سال‌های متمادی است که مسلمانان جهان با اشتیاق ماه رمضان را سپری کردند و از فضیلت این ماه نهایت استفاده را می‌برند و از جهت معنویت به خاستگاه مناسبی می‌رسند ضمن اینکه پروردگار به خاطر رحمت و لطفش به بندگان، روزه این ماه را بر بندگانش واجب کرده و ثواب و آثار عظیمی را بر آن مترتب کرده و آن را سپری در برابر آتش دوزخ در قیامت قرار داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج در شهرستان جیرفت به‌مناسبت سالروز میلاد کریم اهل بیت(ع) اذعان کرد: امام حسن مجتبی(ع) الگوی مواسات و کمک مؤمنانه است زیرا در کرم و بخشش بی‌نظیر بود و چندین مرتبه در طول عمر مبارک خویش اموال و دارایی‌هایش را به نیازمندان بخشید و این‌گونه درس مواسات (به یک‌دیگر یارى رساندن و دیگران را در دسترنج و حاصل تلاش‌هاى خود، شریک ساختن) و کمک مؤمنانه را به ما آموخت.

وی عنوان کرد: در روایات آمده که امام حسن مجتبی(ع) در طول عمر با برکتش سه مرتبه اموالش را به نیازمندان بخشیده است، در بیان اوج بخشندگی این امام همام همین کافی است که آن حضرت همه اموال خود، حتی کفش‌هایش را در راه خدا صدقه دادند.

 نسب‌امیری در راستای تعیین شعار سال توسط رهبر انقلاب اسلامی بیان کرد: شعار امسال با عنایت به مشکل اساسی کشور یعنی ‎اقتصاد، همچنان اقتصادی عنوان شده است و توجه ویژه‌ای هم به نقش ‎مردم دارد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان جیرفت در پایان خاطر نشان کرد: تدوین شعار سال بر نقش مهم مردم تأکید دارد و دشمنان به‌دنبال این هستند که با شایعه‌پراکنی، اختلاف‌افکنی و ناامیدسازی، مردم پای کار نظام نباشند.

انتهای خبر / فلاح https://armanekerman.ir/vdcew78zojh8ezi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما