تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۹
۰
plusresetminus
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت:

اصلی‌ترین منبع امیدآفرینی ترویج نگاه قرآنی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی جیرفت گفت: باتوجه‌به خلقت توأم با رنج و سختی انسان، امید به آینده یکی از مسائلی است که می‌تواند در این شرایط مرحمی باشد.
اصلی‌ترین منبع امیدآفرینی ترویج نگاه قرآنی است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله اکبری‌نیا در گفتگو با گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص ترویج نگاه قرآنی و توحیدی به مسأله ارتباط با خدا به‌عنوان اصلی‌ترین منبع امیدآفرین اشاره و عنوان کرد: با توجه به خلقت توأم با رنج و سختی انسان، قطعاً یکی از مسائل مهمی که می‌تواند در تحمل شدائد انسان مرحمی باشد، امید به آینده است.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان جیرفت بیان کرد: از آنجا که از آینده خبر نداریم برای داشتن امید به آینده باید به منبع قدرتمندی وصل بشویم که آن منبع خالق این دنیاها و همه موجودات است یعنی خداوند متعال که در قرآن مجید در سوره یوسف آیه ۸ می‌فرماید: «از رحمت خدا ناامید نشوید، همانا جز قوم کافر کسی از رحمت خداوند نا‌امید نمی‌شود» بنابراین یکی از بهترین آیاتی که خداوند همه گناهان را به‌جز قوم کافر خریداری کرده و امید داده همین آیه است.
 
روح‌الله اکبری‌نیا افزود: میانگین امید به زندگی در دنیا ۷۳ سال است که در ایران ۷۴ سال بوده و این یعنی یک سال بالاتر از میانگین جهانی است، قطعا دین و ارتباطات با خداوند متعال خصوصا از طریق قرآن کریم و دیگر عبادات به عنوان اصلی‌ترین منبع امیدآفرین معرفی شده‌اند که نیاز است بشریت توجه بیشتری به خالق خود و امید به رحمت او داشته باشد.
 
وی خاطر نشان کرد: یکی از فرصت‌ها و اوقاتی که خداوند هم در قرآن و هم در روایات ما برای جبران گناهان انسان قرار داده، ماه مبارک رمضان است، در واقع خداوند به همه امید داده است، هم به گناه‌کاران که در این ماه بخشیده بشوند و مورد رحمت خدا قرار بگیرند و هم به همه‌ انسان‌ها، اگر به‌دنبال رفعت مقامند، به‌دنبال علوم و درجات هستند به خاطر امتیازات بسیار ارزشمند این ماه از شب زنده‌دار بهره ببرند.

اکبری‌نیا اذعان کرد: باید در این ماه خصوصا لیالی قدر و قرائت قرآن و غیره به خوبی استفاده بکنند، پس ماه رمضان فرصت مغتنمی است که به همه‌ انسان‌ها خداوند امید بسیار زیادی داده است، ان‌شاءالله بتوانیم در این ماه رضایت خداوند را کسب کنیم.
 
منبع / دقیانوس
 
انتهای خبر/ فلاح
https://armanekerman.ir/vdcgwz9qzak9tq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما