تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۷
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل مذهبی:

امام صادق(ع) سمبل جهاد تبیین است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه امام صادق(ع) سمبل جهاد تبیین است، گفت: ایشان مردم را با سلایق مختلف هدایت و حقایق را برای آن‌ها تبیین می‌کرد.
امام صادق(ع) سمبل جهاد تبیین است
حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی در گفتگو با خبرنگار گروه مذهبی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ ضمن عرض تسلیت شهادت امام جعفرصادق علیه‌السلام گفت: امام ششم شیعیان به رئیس مذهب جعفری مشهور هستند؛ امام صادق علیه‌السلام فرموده‌اند «معاشر الشیعه! کونوا لنا زینا و لا تکونوا علینا شینا، قولوا للناس حسنا، و احفظوا السنتکم و کفوها عن الفضول و قبح القول؛ ای شیعیان ما! آبرو و زینت ما باشید،‌ و باعث ننگ و بی‌آبرویی ما نباشید، با مردم خوب صحبت کنید، زبان‌تان را حفظ کنید و از حرف‌های اضافی و زشت بپرهیزید».

این کارشناس مسائل مذهبی ابراز کرد: چنانچه زندگی امام جعفرصادق علیه‌السلام را نگاهی بیاندازیم، زندگی ایشان سراسر صفا و صمیمیت است؛ تمامی فرقه‌های مذهبی از محضر ایشان، استفاده می‌کردند و بزرگان اهل سنت، شاگردان امام صادق علیه‌السلام بودند و حتی کفار با حضرت مناظره می‌کردند و حضرت همه افراد را سعه‌صدر هدایت و راهنمایی می‌کردند و حقانیت مکتب تشیع را به آن‌ها نشان می‌دادند.

وی با تأکید بر اینکه امام صادق علیه‌السلام سمبل جهاد تبیین است، عنوان کرد: ایشان همه مردم را با سلایق مختلف هدایت و حقایق را برای آنان تبیین می‌کرد؛ بنابراین همه ما باید به این مسئله اهمیت دهیم و به آن توجه داشته باشیم و چنانچه افرادی نسبت به مسائلی آگاهی ندارند، مطلع کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی با بیان اینکه امام صادق علیه‌السلام یک معلم به‌تمام معنا بود، اظهار کرد: این امام بزرگوار هم مردم را تعلیم می‌داد و هم نسبت به آن‌ها محبت و دلسوزی داشت و با این ویژگی‌ها، اثرگذار بود و ایشان هزاران شاگرد داشتند که در اقصی نقاط کشور اسلامی، مردم را هدایت می‌کردند و ما هم باید از حضرت الگو بگیریم.

این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: معلمان می‌توانند در عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان خود از  امام صادق علیه‌السلام الگو بگیرنند تا بتوانند با آموزش‌های خوب و سازنده، نسل آینده را به‌خوبی تربیت کنند.


انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcbfgb8wrhbawp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین