تاریخ انتشار :پنجشنبه ۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۵
۰
plusresetminus
در راستای سیاست های عالی دستگاه قضایی صورت گرفت؛

دیدار چهره به چهره رئیس دادگستری راور با زندانیان زندان مرکزی کرمان

رئیس دادگستری راور در راستای سیاست های عالی دستگاه قضایی از زندان مرکزی کرمان بازدید و با زندانیان دیدار چهره به چهره کرد.
دیدار چهره به چهره رئیس دادگستری راور با زندانیان زندان مرکزی کرمان
به گزارش "راه ارمان"؛ در راستای اجرای سیاست های عالی دستگاه قضایی مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و رفع مشکلات قضایی و جلوگیری از اطاله دادرسی و حفظ حقوق شهروندی، باز اجتماعی شدن  مددجویان و رفع مشکلات قضایی و افزایش نشاط و بررسی مشکلات آنها، فرحبخش رئیس دادگستری، استوارزاده معاون دادستان و احمدی دادیار شعبه دوم دادسرای راور از زندان مرکزی کرمان بازدید بعمل آوردند و با مددجویان دیدار چهره به چهره داشتند.  

رئیس دادگستری راور در حاشیه این بازدید گفت: این بازدیدها در راستای اجرای سیاست‌های قوه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر توجه به امور زندانیان و تعیین تکلیف زندانیان تحت قرار و بر اساس تکلیف قانونی و آشنایی بیشتر با مشکلات زندانیان و کاهش جمعیت کیفری به صورت منظم و مستمر انجام می شود.

 وی افزود: در راستای نتیجه بخش بودن بازدید ها از زندان، قضات می توانند به طور مستمر از وضعیت زندانی باخبر و بر اجرای مجازات در زندان ها نظارت داشته باشند. 

 این مقام قضایی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که موارد ارفاقی و کمکهای قانونی لازم، مشمول مددجویانی که دارای صلاحیت های قانونی هستند بشود و زمینه آزادی و بازگشت آنها به کانون خانواده و جامعه فراهم شود. 

فرحبخش بیان کرد: دستگاه قضایی در تلاش است تا از مجازات زندان به عنوان یک ابزار مؤثر اصلاحی و تربیتی و توانمندسازی زندانی برای فراگیری آموزه های مؤثر و مهارتهای اساسی زندگی و بازگشت سعادتمندانه به جامعه استفاده کند تا پس از آزادی از زندان و ورود به جامعه به عنوان یک فرد مفید برای زندگی اجتماعی مورد استقبال مردم و افکار عمومی قرار گیرد.  

وی در ادامه با بیان اینکه خدمت رسانی صادقانه و بی منت به مردم بهترین شکر است گفت: خدمتی که در راه احقاق حق و اجرای عدالت باشد، پسندیده است. 

رئیس دادگستری راور اظهار کرد: اصلاح و تربیت مرتکبان جرم از مهمترین اولویت‌های دستگاه قضایی است و با توجه به آثار سوء حبس بر زندانی و اعضای خانواده وی، در مواردی که مجرم متنبه گردیده و سیاستهای اصلاح و تربیت به نحو مطلوب اجرا شده، جهت پیشگیری از بروز آسیب مددجویان به نحو مقتضی به آغوش جامعه باز گردند.
 
در این بازدید تعدادی از مددجویان مسائل و درخواست های خود را در ارتباط با مسائل قضایی و اجرای احکام بیان داشته و رئیس دادگستری، دستورات لازم به منظور بررسی درخواستهای مطرح شده، صادر و ارائه گزارش و اعلام نتیجه به قضات رسیدگی کننده پرونده های قضایی منعکس گردید.
انتهای پیام/ک https://armanekerman.ir/vdceoz8zfjh8wfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما