تاریخ انتشار :سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۱
۰
plusresetminus
فرماندار ارزوئیه عنوان کرد:

آثار تاریخی پشتوانه‌های فرهنگی هستند

فرماندار شهرستان‌ارزوئیه در بازدید از برج‌تاریخی مهرآباد در روستای محمدآباد ارزوئیه گفت: آثار تاریخی پشتوانه‌های فرهنگی هستند که نگهداری از آنها وظیفه تک‌تک افراد و مسئولان شهرستان است.
آثار تاریخی پشتوانه‌های فرهنگی هستند
به گزارش سرویس اجتماعی راه‌آرمان به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری ارزوئیه، رضا اسماعیل‌کاخ فرماندار به همراه حسن دولتی معاون عمرانی فرمانداری و اسکندرزاده مدیر میراث فرهنگی‌وگردشگری و جمعی از مسئولین شهرستان از بنای تاریخی برج‌مهرآباد روستای محمدآباد شهرستان ارزوئیه بازدید کرد. 

فرماندار ارزوئیه گفت: آثار تاریخی پشتوانه‌های فرهنگی  هستند که حفاظت‌ و نگهداری از آنها وظیفه تک‌تک افراد و مسئولان شهرستان است.

رضا اسماعیلی‌کاخ افزود: باید تلاش کنیم تا شأن و منزلت بناها و آثار‌ تاریخی شهرستان را به بهترین شکل ممکن حفظ و نگهداری نمائیم و به هر نحو که ممکن است از این پتانسیل به نحو احسن استفاده نموده و درآمد‌‌زایی کرد.

فرماندار‌ ارزوئیه گفت: حجم فعالیت‌ها و اقدامات مرمتی صورت‌گرفته در محدوده تاریخی برج‌مهرآباد قابل‌ تقدیر و توجه است و درعین‌حال نیاز به توجه بیشتر دارد.

در ادامه مختار اسکندر‌زاده مدیر میراث‌فرهنگی شهرستان افزود: در فاز‌ دوم از این عملیات مرمتی اعتباری معادل یک‌میلیارد ریال هزینه شده است و آجر‌فرش کف و همچنین اندود کاه‌گل دیوارهای طبقه اول‌ و‌ دوم این بنای تاریخی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: قدمت برج دو‌ طبقه مهرآباد به دوره‌ قاجار باز می‌گردد و هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند.

انتهای خبر/ جواد بختیاری‌زاده https://armanekerman.ir/vdci3raz3t1apy2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما