تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۱
۰
plusresetminus
توسط جوانان نخبه کرمانی رقم خورد؛

ساخت پلتفرم خدمات درمانی برای اولین بار در کشور

یک تیم دانش‌بنیان توانسته با طراحی پلتفرمی مراکز ارائه خدمات درمان را به هم متصل و یافتن دارو در کمترین زمان را ممکن سازد.
ساخت پلتفرم خدمات درمانی برای اولین بار در کشور
امیر عظیمی در گفتگو با سرویس اقتصادی «راه آرمان» در خصوص ساخت پلتفرم ایرانی آسان دارو عنوان کرد: یک پروژه استارتاپی را در حوزه سلامت و خدمات مربوط به سلامت راه اندازی کرده ایم.

بنیان‌گذار و رئیس هیئت مدیره شرکت آسان داروی مهر ایرانیان، تاکید کرد: ما اولین پلتفرم ارتباط مستقیم کاربر با مراکز درمانی را راه اندازی کرده‌ایم، در ایران چنین پروژه‌ای تا کنون اجرایی نشده است و ما در کرمان برای اولین بار در سطح کشور این پروژه را با وسعت زیاد در حال اجرا داریم.

نخبه جوان ادامه داد: در حال حاضر با ۱۴ آزمایشگاه در سطح استان کرمان، ۶ مرکز پرستاری، ۵ مرکز فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، کالای پزشکی و ۵ داروخانه طرف قرار داد هستیم که در بخش درمان و سلامت قرار دارند.

عظیمی ادامه داد: تمام خدمات را در محل ارائه می‌دهیم، اما هر جایی که کاربر بخواهد می‌تواند از خدمات ما استفاده کند، به این صورت اگر کاربری بخواهد از خدمات آزمایشگاهی استفاده کند به جای اینکه فرد شخصا مراجعه کند، ما صفر تا صد تا کار را برایش انجام می‌دهیم که شامل پذیرش تا جواب‌دهی است.

وی به هزینه استفاده از این پلتفرم اشاره کرد و گفت: هزینه‌های درمانی بسیار زیاد هستند اما ما پذیرش و جواب دهی را برای بیمار به صورت رایگان انجام می‌دهیم و تنها هزینه‌ای که کاربر می‌پردازد هزینه ایاب و ذهاب برای پرستاری است که به صورت حضوری نمونه‌گیری را انجام می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره مهرایرانیان به خدمات پرستاری ارائه شده در این پلتفرم اشاره کرد و گفت: ما تعدد مراکز پرستاری داریم، هر زمان در هر نقطه‌ای که کاربر ما نیازمند خدمات پرستاری باشد، خیلی راحت می‌تواند از طریق سیستم به ما اعلام نیاز کند که ما مورد نیاز را ثبت و برای وی درخواست را اجرا خواهیم کرد.

 عظیمی عنوان کرد: با توجه به اینکه افراد سالمند توان استفاده از پلتفرم از طریق سیستم را نداشتند در حال خرید یک خط ۴ رقمی هستیم که از طریق تلفن ثابت و همراه امکان شماره‌گیری و درخواست خدمات آن امکان و کار برای سالمندان سهل شود.

وی تاکید کرد: شرکت ما ازسال ۹۹ تاسیس شده بود اما به علت حضور در خدمت سربازی پروژه عقب ماند و مهر سال گذشته بعد راه اندازی شد و  ما ۶ ماه است که به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده‌ایم .

نخبه جوان کرمان مدعی شد: در همین مدت کوتاه نیز انجمن‌های دیابت، اوتیسم و هموفیلی نیز با ما قرارداد همکاری امضا کردند و در بین سازمان‌ها نیز، سازمان برنامه و بودجه، آب منطقه‌ای مخابرات سازمان‌های میراث فرهنگی، حتی صندوق‌های بازنشستگی نیز و خیلی از ادارات دیگر نیز تفاهم نامه همکاری با ما امضا کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره مهرایرانیان به سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون تومانی برای آغاز پروژه اشاره کرد و گفت: ما از پارک علم و فناوری یک دوره تسهیلات پیش رشد دریافت کردیم و به زودی تسهیلاتی مبنی بر دوره رشد به ما تعلق خواهد گرفت زیرا عملا از شرکت‌های مورد حمایت پارک علم و فناوری استان و در مرکز رشد مستقر هستیم.

امیر عظیمی عنوان کرد: در حوزه فناوری ۱۱۰ شرکت خدمات آی تی ارائه می‌دهند اما خدماتی که ارائه می‌شود تک بعدی است به همین علت به صورت جزیره‌ای فعالیت می‌کنند اما پلتفرم طراحی شده ما جامعیت دارد و همه خدمات را به صورت همزمان ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: ما هنوز در مراحل ابتدایی پروژه هستیم زیرا از تمام امکانات این پلتفرم هنوز رونمایی نشده است اما از ابتدای فروردین سامانه دارویی ما نیز راه اندازی شده است و هرکس نیاز به دارو داشته باشد به او کمک می‌کنیم تا بتواند به راحتی داروی مورد نیاز خود را بدون صرف وقت در داروخانه های سطح شهر پیدا کند.

رئیس هیئت مدیره مهرایرانیان تاکید کرد: همکاری داروخانه با این پلتفرم به صورت کاملا رایگان است زیرا هدف کمک به مردم بوده و به‎جای گشتن به صورت  مستقیم در سطح داروخانه‌های شهر از طریق حواله دارویی ما به سرعت می‌تواند در کمترین زمان ممکن دارو را پیدا کند.

عظیمی اذعان کرد: سامانه آسان دارو، به صورت سیستمی و از طریق درگاه الکترونیکی https://asandaroo.com/  در دسترس است، برای راحتی بیشتر کاربران تقریبا ۸۰ درصد اپلیکشین خودمان را هم نیز طراحی کرده‌ایم که به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

وی که از جوانان موفق استان کرمان در دهه ۷۰ است در  توصیه به همسالان خود مطرح کرد: از نشستن برای فراهم شدن کار از سوی دیگران دست بردارند و خودشان به دنبال آنچه که می‌خواهند، حرکت کنند، ناامید نباشند و نشوند.

بنیان‌گذار هیئت مدیره مهرایرانیان با بیان اینکه کسانی برای ناامید کردن جوانان بسیار تلاش می‌کنند، افزود: برخی این جو از ناامیدی را حاکم کرده‌اند بنابراین هرگز جوانان از هدف خود دست بر ندارند.

امیر عظیمی در پایان خاطر نشان کرد: جوانان این مرزو بوم پرتوان و فکور هستند، بنابراین پشتکار و تلاش مضاعف داشته باشند و خسته نشوند زیرا کلید موفقیت پشتکار است. 

انتهای خبر/طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcenx8z7jh8xni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما