تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۱
۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از سفر تیم اقتصادی رئیس جمهور روسیه برای عقد تفاهم‌نامه پروژه بندر خشک و لجستیک به کرمان خبر داد. 
بزرگترین بندر خشک و لجستیک ایران در کریدور شمال به جنوب کرمان راه‌اندازی می‌شود
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با ایگور لویتین دستیار و فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد.

وی در تشریح مصوبات این دیدار گفت: اقای ایگور امروز با حضور در مجلس شورای اسلامی در نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس موضوعات مربوط به اجرای این پروژه(بندر خشک و لجستیک) مهم را مورد بررسی قرار داد. 

پورابراهیمی تاکید کرد: در این جلسه توافقات مهم در خصوص همکاری این  کمیسیون برای اجرای هر چه سریعتر  و کاملتر پروژه مذکور مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

رئیس کمیسین اقتصادی مجلس ضمن اعلام  آمادگیف گفت: کمیسیون  اقتصادی مجلس آماده هرگونه همکاری برای اجرای این ابر پروژه مهم ملی و منطقه ای خواهد بود.

آقای ایگور نیز از میزبانی رئیس کمیسیون  اقتصادی مجلس تشکر کرد و گفت ما برای اولین بار به مجلس می آییم و برای تحقق توافقات دو رئیس جمهور  موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادیم.

دکتر پورابراهیمی در این جلسه از همتای روسی خود خواست؛ که شهر کرمان مسیر شاهرراه ارتباطی کریدور شمال به جنوب در قالب طرح مشترک سرمایه گذاری خارجی در دستور کار تیم اقتصادی  روسیه قرار گیرد.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه در پاسخ به در خواست همتای ایرانی خود گفت:با  این درخواست موافقت می‌کنیم  و بزودی تیم اقتصادی مرتبط با رئیس جمهور روسیه به کرمان سفر خواهند کرد. 

استاندار کرمان نیز در این نشست ضمن تشکر از  حضور دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: با توجه به ظرفیت های بزرگ معدنی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری و  عبور ۲ مسیر ریلی راه آهن از شمال به سمت چابهار-زاهدان  و بندرعباس و  وجود شاهراه های ارتباطی زمینی شمال- جنوب و شرق به- غرب و پنج فرودگاه تخصصی، سه منطقه ویژه اقتصادی، آمادگی همکاری کامل با طرف روسی در اجرای این پروژه مهم در کرمان هستیم.

شایان ذکر است آقای ایگور دستیار ویژه رئیس جمهور  روسیه با برگزاری جلسات با معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورای عالی امنیت ملی موضوعات مربوط به اجرای پروژه بندر خشک و لجستیک ایران در مسیر اجرای پروژه کریدور شمال و جنوب در کرمان را از طرف رئیس جمهور روسیه پیگیری می کنند. 

انتهای خبر/ د.طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcezx8zwjh8xfi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما