تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۷
۰
plusresetminus
مدیرکل پست استان کرمان گفت: روزانه به طور میانگین ۱۷ هزار مرسوله به پست استان واصل می‌شود که نبود پلاک شهرداری توزیع مرسولات پستی را با چالش مواجه کرده است.
نبود پلاک شهرداری توزیع مرسولات پستی کرمان را با چالش مواجه کرده است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری«راه آرمان» به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی جعفری بیان کرد: در کرمان با اشاره به اینکه رسالت و کار اصلی پست خدمت‌رسانی به مردم است، اما گاهی شرایطی پیش می‌آید و عواملی باعث می‌شود که نتوانیم خدمت‌رسانی درستی به متقاضیان داشته باشیم، اظهار داشت: یکی از این عوامل افزایش ترافیک مرسولات پستی است.

مدیرکل پست استان کرمان با بیان بعد از شیوع ویروس کرونا تعداد مرسولات پستی نسبت به قبل از آن تا ۱۰ برابر افزایش یافته است، گفت: اگر در شرایط عادی می‌‌خواستیم فرهنگ خرید و فروش مردم را تغییر دهیم سال‌ها طول می‌کشید تا مردم به سمت تجارت الکترونیک بروند، اما تهدید شیوع کرونا به یک فرصت در این حوزه تبدیل و باعث شد فرهنگ خرید مردم به سرعت تغییر کند.

وی با اشاره به اینکه ما در حوزه تجارت الکترونیک ارتقای بسیار بالایی داشتیم، افزود: بالای ۷۵ درصد مرسولاتی که به استان کرمان واصل می‌شوند محصولات تجارت الکترونیک هستند و امروزه مردم خیلی از مایحتاج روزمره خود را به صورت الکترونیک و از طریق سایت‌های اینترنتی سفارش می‌دهند.

مهدی جعفری با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۱۷ هزار مرسوله به پست استان کرمان واصل می‌شود و در بعضی از روزها این عدد تا ۲۳ هزار مرسوله هم می‌رسد، ادامه داد: تاخیر در توزیع مرسولات پستی گاهی به دلیل عواملی چون افزایش ترافیک پستی است.

مدیرکل پست استان کرمان با اشاره به اینکه توزیع هر موسوله تابع شرایط خاصی است و ما برساس قراردادی که با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف داریم مرسولاتی که توزیع می‌کنیم تابع یکسری از شرایط است، بیان کرد: کارت سوخت از جمله این موارد است که شرایط خاصی را برای توزیع دارد و زمانی که مامور پست درب منزل مراجعه می‌کند باید حتماً مالک به همراه مدارک کامل وسیله نقلیه حضور داشته و وجه مربوطه نیز دریافت شود.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل دیگری که باعث شده ما نتوانیم رسالت خود را به درستی و خوبی انجام دهیم نبود پلاک شهرداری است، گفت: چندین سال است که پلاک‌کوبی شهرداری در قسمت‌های نوساز و شهرک‌‌های جدید شهر انجام نشده و بافت قدیم شهر از سنوات گذشته پلاک شهرداری دارد، اما در ساخت و سازهای جدید با وجود پیگیری‌های انجام شده، اتفاقی نیفتاده است.

مهدی جعفری با اشاره به اینکه ما از سمت پست پیگیر هستیم، اما هنوز این موضوع محقق نشده و هنوز به یک جمع‌بندی نرسیدیم، افزود: در توزیع مرسولات پستی مشکل داریم، یک مرسوله از لایه‌ها و فرایندهای مختلفی چون قبول مرسوله، رهسپاری، جمع‌آوری، تجزیه و توزیع مرسولات باید بگذرد تا به دست گیرنده برسد.

مدیرکل پست استان کرمان  با بیان اینکه در توزیع مرسولات که آخرین مرحله است مشکل داریم، ادامه داد: مشکلاتی که در لایه آخر وجود دارد باعث می‌شود که مرسوله به دست متقاضی نرسیده و با وجود همه زحماتی که کشیده شده این مرسوله برگشت بخورد.

وی با اشاره به اینکه ما پروژه ملی GNAF را هم دنبال می‌کنیم، گفت: این پروژه استانداردسازی آدرس‌ها را انجام می‌دهد و شاخصی معتبر از آدرس‌های ‎ژئوکد شده در سطح کشور است که به دلیل نبود پلاک شهرداری نتوانستیم این پروژه را به طور کامل انجام دهیم.

مهدی جعفری با بیان اینکه یک سال پیش پیشنهاد پلاک هوشمند را به شهرداری کرمان دادیم و نمونه‌هایی از پلاک هم به پیوست ارسال شد، افزود: به دنبال آن هستیم که هر چه زودتر این مهم در استان انجام شود، افزود: در پیشنهادی که به شهرداری داده شده این امکان فراهم شده که پلاک شهرداری و کد پستی به صورت هوشمند درب منازل نصب شود.
انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcfctdy1w6dm0a.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما