تاریخ انتشار :جمعه ۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۳۱
۰
plusresetminus
رئیس دادگاه عمومی فهرج گفت: در سال گذشته بیشترین پرونده‌های ورودی ما، طلاق، ضرب و جرح و توهین بود.
بیشترین پرونده‌های ورودی دادگاه فهرج مرتبط با طلاق، نزاع و توهین است
به گزارش سرویس اجتماعی راه آرمان؛ امیرحسین بهجتی در حاشیه نمازجمعه امروز فهرج، با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بویژه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران باوفایش گفت: هفته قوه قضائیه فرصت مناسبی است تا دستگاه قضا، عملکرد یکساله خود را به مردم ارائه کند.

رئیس دادگاه عمومی فهرج در تشریح اقدامات یکسال گذشته بیان کرد: در سالی که گذشت، حدود ۳۳۰۰ پرونده وارد حوزه قضایی فهرج شد که از این تعداد ۲۸۰۰ پرونده منجر به صدور رای گردید.

وی اضافه کرد: در حوزه شورای حل اختلاف، ورودی پرونده ها از ‌۳۸۰ به ۱۸۰ پرونده کاهش یافته که جای دارد از تلاش‌های جهادگونه اعضای شورای حل اختلاف تشکر و قدردانی نمایم.

بهجتی همچنین از اضافه شدن تعداد ۵ نفر کادر اداری به دادگاه فهرج خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد، چهار نفر جذب دادگاه شده‌اند و یک نفر دیگر در حال طی مراحل استخدام است.

رئیس حوزه قضایی فهرج افزود: همچنین با پیگیری‌های انجام شده، یک نفر قاضی به عنوان رئیس شعبه دوم فهرج منصوب شده و از هفته آینده آقای سیدی کار خود را در دادگاه فهرج آغاز خواهند کرد.

وی گفت: هنوز ۵۰ درصد از کادر‌ قضایی و اداری ما خالی است و امیدواریم در آینده ظرفیت این کادر تکمیل شود.

بهجتی با اشاره به افزایش ۱۰ برابری تعداد ملاقات‌های مردمی از ابتدای حضور خود در این شهرستان، اظهار کرد: سال قبل یک روز خاص برای ملاقات مردمی تعیین شده بود اما از بدو حضورم در دادگاه فهرج، درب اتاق بنده هر روز به روی مردم عزیز باز است.

رئیس دادگاه عمومی فهرج در ادامه از حبس‌زدایی به عنوان یکی از سیاست‌های قوه قضائیه نام برد و بیان کرد: با تلاش همکاران بنده در قسمت اجرای احکام، تعداد آمار زندانیان ما به ۳۰ درصد کاهش یافت و حدود ۵۰ درصد از زندانیان‌ ما زندان‌بان کار شدند.

وی با اشاره به جمع آوری ۲۱۰ میلیون تومان در جشن گلریزان گفت: با جمع‌آوری این مبلغ توسط مردم نوع‌دوست فهرج‌، زمینه آزادسازی سه نفر از محکومین مالی فراهم شد.

بهجتی در پایان به بیشترین تعداد پرونده‌های ورودی به دادگاه فهرج اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیشترین پرونده‌های ورودی ما طلاق، ضرب و جرح و توهین بود که در راستای کاهش این پرونده‌ها به دنبال استفاده بیش از پیش از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان و مصلحین هستیم.

انتهای خبر/عباسزاده https://armanekerman.ir/vdce7n8znjh8xxi.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما