تاریخ انتشار :يکشنبه ۴ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۶
۰
plusresetminus
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان عنوان کرد:

بررسی وضعیت برق در تابستان آتشین کرمان

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان گفت: تابستان امسال قطعی برق زمان‌بندی شده نداریم.
بررسی وضعیت برق در تابستان آتشین کرمان
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به نقل از خبرگزاری فارس؛ در گرمای طاقت‌فرسای کرمان و در روزهایی که تابستان خیلی زودهنگام سری به شهر و دیار ما کرمانی‌ها زده و در شهر آتش‌باران راه انداخته است، قطعی‌های گاه و بی‌گاه برق در کنار افت شدید فشار آب، زندگی را بیش از هر زمان دیگری بر مردم سخت و غیر قابل تحمل کرده است.

چند روزی است که شهروندان کرمانی از این وضعیت دشوار نفس‌شان گرفته و با تماس‌های مکرر خود با تحریریه خبرگزاری فارس کرمان، از او خواسته‌اند صدای‌شان را به گوش مسئولان امر برسانیم و دلیل این وضعیت را در دولتی که خدمت کریمانه را سرلوحه کارهای خود قرار داده است را جویا شویم، به وضعیت آب تا حدودی پرداختیم و باز هم درباره آن می‌نویسیم، اما برق هم جایگاه ویژه‌ای دارد.

 تا این لحظه خاموشی یا قطع برق به خاطر پیک بار نداشتیم

در همین راستا حمید علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس عوامل قطعی برق در کرمان را برشمرد و با تاکید بر اینکه تا این لحظه خاموشی یا قطع برق به خاطر پیک بار نداشتیم، اظهار داشت: حوادثی همچون وجود بادهای شدید، برخورد پرندگان و شاخه‌های درختان با شبکه‌های هوایی و برخورد خودرو ها با تاسیسات برق موجب قطعی برق می‌شوند.

 تابستان امسال قطعی برق زمان‌بندی شده نداریم

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرمان از طرح مدیریت مصرف برق سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه قطعی برق زمان‌بندی شده نداریم، گفت: در آستانه پیک سراسری شبکه برق قرار داریم و به منظور حفظ و پایداری شبکه، اقدامات و برنامه‌های مدیریت مصرف برق، در دستور کار قرار دارد، طرح‌های مدیریت مصرف برق از ۱۵ خردادماه در سطح استان اجرایی شده‌اند و از شهروندان انتظار داریم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

صرفه‌جویی کنید، جایزه بگیرید

وی به طرح‌های تشویقی برای شبکه‌های خانگی پرداخت و خاطرنشان کرد: چنانچه مشترکین خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش مصرف برق داشته باشند، به‌ازای هر کیلووات ساعت کاهش، تا ۲ هزار تومان پاداش دریافت می‌کنند.

حمید علیزاده موارد صرفه‌جویی برق خانگی را برشمرد و بیان کرد: استفاده از دور کند کولرهای آبی، تنظیم دمای سرمایشی اسپیلت‌ها، چیلرها و سیستم‌های کنترل مرکزی سرمایشی بر روی دمای آسایش ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی، خاموش کردن لامپ‌های اضافی و استفاده از نور طبیعی در روز از جمله موارد صرفه‌جویی هستند.

برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق شمال استان کرماناز پایش ساختمان‌های اداری خبر داد و با تاکید بر اینکه برق ادارات پرمصرف قطع می‌شود، گفت: پایش ادارات دولتی از ۱۵ خردادماه آغاز شده و ساختمان‌های اداری به صورت برخط کنترل می‌شوند.

وی ادامه داد: ادارات، دستگاهای اجرایی و بانک‌ها باید بر اساس مصوبه هیات وزیران در ساعات اداری ۳۰ درصد نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ و بعد از اتمام ساعت اداری ۶۰ درصد نسبت به مصرف همان روز کاهش مصرف دهند، اداراتی که به این مهم توجه نکنند ابتدا مورد اخطار و در صورت تکرار برق آنها قطع می‌شود.

همین خورشید تابان که آتش روی سر مردم کرمان ریخته ظرفیت خوبی برای تولید برق است، انرژی موجود در نور خورشید در پنل‌های خورشیدی ذخیره می‌شود و کرمان با وجود داشتن چنین ظرفیت عظیمی می‌تواند برق مصرفی خود را تامین کند، که همتی جهادی می‌طلبد.

انتهای خبر/ https://armanekerman.ir/vdcgwn9qtak9ww4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما