تاریخ انتشار :چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱
۰
plusresetminus
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور:

راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در راور ضروری است

دادستان شهرستان راور گفت: راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در این حوزه قضایی ضرورت دارد و اعتیاد پایه بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه است.
راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در راور ضروری است

به گزارش سرویس قضایی«راه آرمان» به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان راور، مجتبی استوار‌‌زاده در نشست با رئیس و جمعی از کارشناسان تخصصی حوزه امور اجتماعی بهزیستی راور گفت: اعتیاد موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد شد و برای رهایی از دام اعتیاد، علاوه بر ترک دادن افراد گرفتار در دام، باید به اشتغال آن‌ها هم بعد از ترک توجه شود.

وی با بیان اینکه راه اندازی مرکز ترک اعتیاد در این حوزه قضایی ضرورت دارد گفت: اعتیاد پایه بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است زیرا زمانی که یک مرد دچار اعتیاد می‌شود جامعه و خانواده پذیرش آن را بهتر دارد و حتی برای بهبود فرد معتاد کمک می‌کنند، اما وقتی که یک زن گرفتار مواد مخدر می‌شود علاوه بر اینکه آسیب جدی بر پیکره خانواده وارد می‌شود، از خانواده طرد و در جامعه رها می‌شود که رها شدن او در جامعه آسیب‌های بسیاری ایجاد می‌کند.

استوار زاده با تاکید بر اینکه راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان ضروری است، افزود: به دلیل فقدان امکانات و محل مناسب برای ترک اعتیاد بانوان ضروری است اداره بهزیستی شهرستان با همکاری سایر دستگاه‌ها نسبت به ایجاد و راه اندازی مرکز ترک اعتیاد برای بانوان شهرستان اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور بیان کرد: در حال حاضر معضل اعتیاد و مواد مخدر بزرگترین معضل اجتماعی جامعه بوده و بسیاری از موارد ریشه در فقر و بیکاری دارد و حل این مشکل همه گیر اجتماعی نیازمند خرد جمعی و همت مضاعف مسئولان امر و همکاری همه جانبه مردم است.

حمیدرضا نخعی، رئیس اداره بهزیستی راور نیز در این نشست با تاکید بر تاثیر منفی آسیب‌های اجتماعی در بین زنان و کودکان خاطر نشان کرد:بانوان نقش تاثیرگذاری در بنیاد خانواده و اجتماع دارند و مواجه شدن آنان با آسیب‌های اجتماعی تبعات منفی بیشتری برجای می‌گذارد.

انتهای خبر/کمساری https://armanekerman.ir/vdcfxvdycw6dmxa.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما