تاریخ انتشار :شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۹
۰
plusresetminus
همزمان با روز یوم‌الحسین (ع) بیش از ۲۰۰ زن و مرد شبیه خوان واقعه عاشورا را در روستای ده زیار کرمان بازسازی کردند.
بازسازی واقعه عاشورا در روستای «ده‌ِزیار کرمان» با نقش‌آفرینی ۲۰۰ هنرمند
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ همزمان با روز یوم‌الحسین (ع) بیش از ۲۰۰ زن و مرد شبیه خوان واقعه عاشورا را در روستای ده زیار کرمان بازسازی کردند.

آیین بازسازی واقعه عاشورا در ده زیار کرمان همزمان با عاشورای حسینی به همت هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) در گلزار شهدای این روستا برگزار شد.

در این مراسم که با حضور باشکوه مردم از اقصی نقاط استان کرمان برگزار شد، بیش از ۲۰۰ هنرمند و هنرور تعزیه به اجرای برنامه پرداخته و نحوه به شهادت رسیدن حضرت حر بن یزید ریاحی نسب، طفلان حضرت زینب (س)، شهادت حضرت علی اکبر (ع)، حضرت قاسم بن حسن(ع) ، وهب نصرانی، غلام سیاه امام حسین (ع)، شهادت حضرت علی اصغر (ع) ، حضرت عبدالله بن حسن (ع) و شهادت حضرت اباعبدالله (ع) و در نهایت ماجرای گودال قتلگاه و غارت خیمه‌ها و اسیری بردن اهلبیت امام حسین (ع) شبیه خوانی شد.

شایان ذکر است؛ روستای ده زیار در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری از شمال شهر کرمان واقع شده که در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بسیاری از ارادتمندان به آستان مقدس اهلبیت عصمت و طهارت (ع) برای تماشای آئین تعزیه خوانی به این روستا می‌روند و در جلسات عزاداری و سوگواری شرکت می‌کنند.



انتهای خبر/ طهماسبی
ا https://armanekerman.ir/vdciwqazqt1apu2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما