تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۷
۰
plusresetminus
مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان خبر داد:

تهیه کنسانتره لیموی شهرستان منوجان برای اولین بار در کشور

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان گفت: تاکنون ۸۰ تن محصول برای تبدیل به کنسانتره تحویل کارخانه شد که برای اولین بار در کشور این اتفاق رقم خورده است.
به گزارش سرویس اقتصادی راه آرمان به نقل از ایسنا؛ محمد بلندنظر با اشاره به روند خرید توافقی محصولات کشاورزی به منظور تنظیم بازار عرضه و تقاضا و همچنین جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان اظهار کرد: تاکنون ۱۱۹۰ تن محصول در سه درجه با قیمت‌های ۷۰۰۰ تومان، ۸۰۰۰ تومان و ۱۰ هزار تومان در مجموع به ارزش ۱۰ میلیارد تومان از باغداران جنوب کرمان بخصوص کشاورزان منوجانی به عنوان قطب تولید لیموترش در منطقه خریداری شده است.

وی از ثبت بهای محصول خریداری شده از  باغداران در سامانه خبر داد که به‌زودی توسط  سازمان مرکزی تعاون روستایی آغاز می‌شود.

بلندنظر استقبال باغداران منوجانی را از خرید توافقی لیموترش توسط تعاون روستایی مثبت ارزیابی کرد و گفت: چک لیست باغداران در مرکز خرید منوجان در سامانه ثبت شده و در مرحله بررسی اسناد و مدارک است و به زودی بهای محصول به حساب باغداران واریز خوهد شد.

مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان همچنین از کنسانتره ۸۰ تن لیموترش خبر داد و افزود: ۸۰ تن محصول برای تبدیل به کنسانتره تحویل کارخانه شد تا برای تعاون روستایی تبدیل به کنسانتره شود و چون در انتهای خرید این کار انجام شد، میزان آن کم است و برای اولین بار در کشور هم انجام شده است.

وی کنسانتره لیموترش را یک فرآورده وارداتی  عنوان کرد و با تشریح روند تهیه لیموترش خشک، افزود: معمولا لیموترش خریداری شده از کشاورزان را در فضای باز و زیر آفتاب  مستقیم پهن می‌کنند و اکنون در حال جمع‌آوری است که باید برای بهبود وضعیت موجود از هم‌اکنون برنامه‌ریزی شود تا مکانیزم فرآوری سریع و با کیفیت انجام شود.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcdo90fkyt0s56.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما