تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۴
۰
plusresetminus
رئیس دامپزشکی شهرستان نرماشیر:

انجام ۲ هزار آزمایش تشخیصی در نرماشیر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: از ابتدای سال جاری، دو هزار آزمایش تشخیصی در اداره دامپزشکی شهرستان انجام شده است.
انجام ۲ هزار آزمایش تشخیصی در نرماشیر
به خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان به نقل از روابط عمومی دامپزشکی نرماشیر، فیروزه زارع پور از انجام دو هزار مورد آزمایش در آزمایشگاه اداره دامپزشکی شهرستان نرماشیر از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: به منظور حفظ سرمایه‌های دامی و تأمین سلامت عمومی جامعه، این آزمایشات در بخش های مربوط به آزمایش سرولوژی دام، آزمایشات میکروبی شیرخام و بررسی تقلبات شیرخام و  انگل‌شناسی و ردیابی انگل های خونی انجام می گیرند.


وی اظهار کرد: این آزمایشات با هدف تشخیص و درمان انواع بیماری‌های دام و طیور، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و همچنین کنترل کیفیت فرآورده‌های خام دامی تولیدی با هدف تامین سلامت و امنیت غذایی شهروندان صورت گرفته است.

زارع پور افزود: بیماری بروسلوز (تب مالت) به علت سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و از دست رفتن ارزش اقتصادی دام و همچنین قابل انتقال بودن بیماری به انسان، از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه می باشد لذا بر اساس دستور العمل اجرایی سازمان دامپزشکی در حوزه پایش و مراقبت فعال بیماری بروسلوز در جمعیت گاوی از طریق خونگیری و با انجام آزمایشات رزبنگال در دستور کار این اداره قرار دارد.

رئیس اداره دامپزشکی نرماشیر عنوان کرد: سازمان دامپزشکی برنامه ارتقاء کیفیت شیر‌خام را دنبال می‌کند و لذا در دامداری‌ها و مراکز عرضه شیرخام توسط کارشناسان دامپزشکی اقدام به نمونه برداری و آزمایش شیرخام می‌کنیم.

این مقام مسؤل در پایان تصریح کرد: کار در آزمایشگاه به دلیل انجام آزمایشات بر روی نمونه‌های مشکوک به انواع بیماری‌ها بخصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، یک کار تخصصی دقیق و در عین حال خطر ساز است که در صورت عدم رعایت استانداردهای بهداشتی می‌تواند زمینه ساز سرایت بیماری به افراد شاغل باشد.


انتهای خبر/ برجی https://armanekerman.ir/vdccemqsp2bq118.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما