تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۰
۰
plusresetminus
اقدام جهادی بانوی کارآفرین کهنوجی سبب شده تا عده‌ای از بانوان نیازمند این شهرستان بتوانند اقدام به را‌ه‌اندازی کارگاه‌های کوچک کنند.
بانوی کارآفرین کهنوجی، نقش‌بند زندگی زنان بی‌سرپرست
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری راه آرمان، فهیمه برخان یکی از بانوان کوشای جنوب کرمان و شهرستان کهنوج است که با پشتکاری وصف‌ناپذیر، با اندک امکانات موجود توانسته است اقدام به کارآفرینی و اشتغال تعدادی از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست این شهرستان کند.
 
همت جهادی این بانوی انقلابی سبب شده تا عده‌ای از بانوان ابتدا هنرهای دستی کهنوج را فراگرفته و سپس با کمک او اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک صنایع‌دستی و خیاطی کنند.

برخان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در رابطه با اقدامات خود توضیح داد: سال ۱۳۸۴ تکیه فاطمیه کهنوج افتتاح شد و نهایتا در سال ۸۷ با پیگیری‌های فراوان کانون فرهنگی، هنری و مذهبی فاطمیه راه‌اندازی شد.
 
وی افزود: با راه‌اندازی این کانون علاوه‌بر اجرای اقدامات مذهبی، فعالیت‌های هنری همچون پته‌دوزی، سوزن‌دوزی‌، منجق‌بافی، شال‌بافی، منجق‌دوزی بر روی لباس‌های مجلسی با رعایت اصل حجاب و عفاف، بافت گلیم‌فرش و تابلوفرش آموزش داده می‌شود.
 
این بانوی کارآفرین اظهار کرد: خوشبختانه آموزش این هنرها سبب شده تا تعداد قابل توجهی از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست شهرستان بتوانند راهی برای کسب درآمد فراگیرند و از آن برای گذران زندگی خود استفاده کنند.

برخان ابراز کرد: این مرکز سالانه به تعداد زیادی از علاقه‌مندان به یادگیری هنرهای دستی این شهرستان آموزش داده و امکانات لازم برای ورود به بازار کار را برای آنها فراهم می‌کند.
 
وی ادامه داد: اگرچه شرایط اقتصادی بازار فروش هنرهای دستی کهنوج را نیز تحت تاثیر قرار داده است، اما همچنان بانوان هنرمند با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک اقدام به درآمدزایی می‌کنند.
 
بانوی کارآفرین کهنوجی مطرح کرد: در این راستا با یاری نیروهای سپاه، هفته گذشته در جریان سفر سردار زهرایی به جنوب کرمان و بازدید از نمایشگاه ما، تعدادی چرخ خیاطی و دستگاه سردوز در اختیار ما قرار داده شد.

برخان تاکید کرد: بانوانی که اقدام با راه‌اندازی کارگاه خیاطی کردند و با محدودیت ابزار مواجه هستند، با مراجعه به کارگاه ما از این وسایل استفاده می‌کنند.
 
وی افزود: در بازه زمانی کنونی ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۳۰ نفر به‌شکل غیرمستقیم در کارگاه ما مشغول به‌کار هستند، این کارگاه برای گسترش فعالیت‌های خود به کمک‌های بیشتری نیاز دارد.
 
بانوی کارآفرین کهنوجی اضافه کرد: با مراجعه به مسئولان به کارگاه و گرفتن چند عکس مشکلات حل نمی‌شود، برای توسعه فعالیت‌های این کارگاه در گام اول به تامین مکانی بزرگ‌تر برای به‌کارگیری تعداد بیشتری از بانوان نیاز داریم.

برخان خاطرنشان کرد: این کارگاه در واقع اولین کارگاه صنایع‌دستی است که در کهنوج راه‌اندازی می‌شود و در راستای توسعه فعالیت خود اقدام به آموزش رایگان بانوان کهنوجی کرده است.
 
وی ادامه داد: یکی از مواردی که بارها در دیدار با مسئولان شهرستان، استان و کشور مطرح شده بحث گسترش طبقه دوم و ایجاد مکانی برای استفاده بهینه از فضا است که متاسفانه به آن پرداخته نشده است.
 
این بانوی کارآفرین در پایان متذکر شد: ما نیازمند حمایت مسئولان هستیم، متاسفانه برخی نقاط شهرستان کهنوج محروم است، از مسئولان درخواست داریم تا با حمایت خود راه را برای کارآفرینی گروه‌های نیازمند جامعه باز کنند.
 
انتهای خبر/س
https://armanekerman.ir/vdcjoaevauqetmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما