تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۱
۰
plusresetminus
در ۶ ماه نخست ۱۴۰۲ رقم خورد؛

رشد ۹۱ درصدی سود خالص «سرچشمه»

شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه در ۶ ماه نخست امسال به سود خالص ۶ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریالی دست یافت که نشاندهنده رشد ۹۱ درصدی است.
رشد ۹۱ درصدی سود خالص «سرچشمه»
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری «راه آرمان» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، این شرکت در راستای اجرای راهبردها و برنامه‌های جدید خود، با کمک و یاری خداوند و اعتماد سهامداران محترم توانست در نیمه نخست سال ۱۴۰۲، به میزان ۶ هزار و ۹۳۹ میلیارد ریال سود خالص حاصل کند که نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل از آن رشد ۹۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت صنایع مس افق کرمان، از شرکت‌های زیر مجموعه این هلدینگ نیز در مدت ذکر شده موفق به تحصیل سه هزار و ۶۹۵ میلیارد ریال سود خالص و رشد ۱۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ شده است که این مبلغ نزدیک به میزان کل سود خالص «فافق» در دوازده ماهه سال ۱۴۰۱ است.

در همین راستا شرکت سرمایه‌گذاری راهیان سهام نیز در نیمه نخست ۱۴۰۲ توانست مبلغ دو هزار و هشتاد میلیارد ریال سود خالص به‌دست آورد.

طبق این گزارش در بین شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ، در ۶ ماهه نخست سال جاری شرکت سرمایه‌گذاری راهیان سهام با ۵۲۶ درصد، شرکت مهندسی معدنی نوآوران مس تهران با ۴۸۳ درصد، شرکت تولیدی مدوار با ۵۲۳ درصد و شرکت فنی و مهندسی و خدماتی همگامان مس با ۲۰۰ درصد افزایش در سود خالص نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، بهترین عملکرد عملیاتی را از آن خود کرده‌اند.

علاوه بر این، در ۶ ماهه امسال شاهد رشد ۳۲ درصدی حجم عملیات خاک‌برداری و حمل خاک در دو شرکت آریاناران و شرکت نوآوران مس ( از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ مس سرچشمه) بوده‌ایم به نحوی که حجم عملیات از هفت میلیون متر مکعب در ۶ماهه اول ۱۴۰۱ به ۹/۲ میلیون متر مکعب در نیمه نخست امسال رسید.

اضافه شدن حدود ۲۵ دستگاه بیل، لودر، دامپتراک و … به ناوگان عملیاتی شرکت‌های زیر مجموعه، راه‌اندازی مجدد کارخانه آلیاژکار مبین‌گستر کرمان، برنامه‌ریزی و تلاش برای راه‌اندازی مجدد کارخانه مفتول چشمه، توسعه پیمانکاری و خدمات مهندسی و ساخت در طرح‌های احداث کارخانجات کنسانتره فلزی از دیگر اقدامات انجام شده در هلدینگ مس سرچشمه در سال نیمه اول سال جاری بوده است.

در کنار این اقدامات افزایش سرمایه ۵۲ درصدی شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه، پذیرش شرکت‌های صنایع مس افق کرمان و سرمایه‌گذاری راهیان سهام، انتقال بازار «سرچشمه» از فرابورس به بورس تهران نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مجموع اقدامات و برنامه‌های اشاره شده نشان از افق بلندمدت شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه جهت توسعه و رشد اقتصادی کشور و افزایش و صیانت از منافع سهامداران دارد به طوری‌که پیش‌بینی می‌شود مجموع سود این هلدینگ در پایان سال جاری به رقمی در حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال برسد.

شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه امیدوار است در این مسیر با توفیق الهی و اعتماد و حمایت سهامداران بتواند همچون گذشته مأموریت‌های خود را به نحو شایسته انجام دهد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdca00n6a49ne01.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما