تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۰۱
۰
plusresetminus
فرماندار رفسنجان گفت: ۲۰۰ واحد صنعتی در شهرستان وجود دارد که تعداد ۴۰ مورد راکد و با موانعی از جمله حوزه بانک و غیره مواجه هستند.
۴۰ واحد صنعتی در رفسنجان راکد و با موانع بانکی مواجه هستند
به گزارش گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ حسین رضایی در ستاد رفع موانع تولید که با حضور محمدباقر آقاعلیخانی دبیر ستاد تسهیل و رفع‌موانع تولید کشور در محل فرمانداری برگزار شد، وضعیت رفسنجان را در بخش‌های کشاورزی و صنعت تشریح کرد.

وی افزود: اقتصاد رفسنجان بر پایه کشاورزی است و وجود ۸۰ هزار هکتار باغ‌پسته که توسط ۴۰ هزار بهره‌بردار ایجاد شده و ۲۵ درصد باغ‌های پسته کشور را شامل می‌شود، گواه بر این موضوع است.

رضایی بااشاره به اینکه ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهرستان از ناحیه‌ کشاورزی ارتزاق کرده و کسب درآمد می‌کنند، ادامه داد: به طور میانگین سالانه نزدیک به ۴۰ هزار تن تولید پسته از رفسنجان صورت می‌گرفت که سال‌های اخیر با خشکسالی‌ها و تغییرات اقلیمی مواجه شده‌است.

وی تصریح کرد: در مجموع می‌توان گفت؛ تاکنون ۵۰۰ هزار تن پسته از رفسنجان به کشورهای خارجی صادر شده و البته طی ۱۲ سال گذشته با صادرات این حصول ارزآوری ۳/۵ میلیارد دلار نصیب کشور شده‌است.

فرماندار رفسنجان بیان کرد: همچنین این شهرستان در تولید شیر و مرغ حرف برای گفتن دارد به طوری که ۳۵ درصد مرغ استان کرمان در رفسنجان تولید و روانه بازارهای استانی می‌شود و نیز روزانه از ۵۰ تن شیر تولیدی ۳۰ تن شیر مازاد است که به شهرستان‌های اطراف ارسال می‌شود.

رضایی در حوزه صنعت شهرستان رفسنجان هم سخنانی ارایه کرد و گفت: پایداری صنعت در رفسنجان نسبت به بقیه شهرستان‌های استان کرمان بیشتر است و با وجود ۲۰۰ واحد صنعتی اما ۴۰ مورد راکد، نیمه‌تعطیل و تعطیل هستند و با موانعی نظیر مقررات بانکی مواجه شدند.

وی اظهار داشت: به کمک انجمن کارآفرینان شهرستان جلساتی را با حضور استاندار کرمان در رفسنجان برگزار کردیم که در آن مسایل مهم حوزه صنعت بررسی و درصد زیادی از مشکلات حل‌وفصل شد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد: همچنین شورای کشاورزی را برگزار می‌کنیم و در آن به مسئله گاز و برق صنایع شهرستان که در زمستان و تابستان مواجه می‌شوند، رسیدگی می‌کنیم تا این واحدها با صدمه کمتری به امر تولید بپردازند و تولید مختل نشود.
 
انتهای خبر/ مرادی

منبع: خانه خشتی https://armanekerman.ir/vdcgq79qnak9wq4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما