تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۳
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل دینی در مراسم هفتم شهدای تروریستی شهر کرمان گفت: دشمن با عملیات خبیثانه خود قصد داشت مردم را از مکتب سلیمانی دور کند اما خانواده‌های شهدا آنان را مأیوس کردند.
خانواده شهدای حادثه تروریستی کرمان دشمن را  ناامید کردند
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان؛ سیدابراهیم حسینی اراکی امام جمعه شهرستان ساوه و کارشناس مسائل دینی عصر امروز در مراسم هفتم شهدای ۱۳دی ماه عملیات تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: امروز هفتیمن روز از شهادت جانسوز، غریبانه و مظلومین چه از اهل سنت، شیعه، چه مداح، کودکان و مریدان سردار سلیمانی  است.

وی ادامه داد:  این عملیات تروریستی به دست داعش و به دستور ارباب قاتل و کودکشش رژیم  غاصب و اشغال‌گر قدس رقم خورد و مریدان سردار دل‌ها را به شهادت رساند.

کارشناس مسائل دینی با عرض تسلیت به محضر مقام معظم رهبری از این حادثه هولناک در کرمان عنوان کرد:  عده‌ای از مردم هنوز در بیمارستان‌ها مجروح هستند و از  خداوند  می‌خواهیم که به همه آنها شفای عاجل و به خانواده‌های شهدا نیز صبر زینبی عطا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی  اذعان کرد:  ای مردم کرمان که با بصیرت و حضور چشمگیر آمده‌اید و در  مراسم هفتم شهدا شرکت کردید نه تنها دل خانواده‌های بازماندگان را شاد کردید و دشمن را ناامید ساختید بلکه به سردارتان گفتید هرگز از مکتب شما دست بر نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه  شاهد بودیم که ۹۴ شهید بیگناه به فیض شهادت نایل آمدند،  افزود: حادثه دلخراش و جگرسوزی بود و غم این مصیبت قلب‌ها را آتش زد و اشک‌ها را جاری ساخت.

امام جمعه شهرستان ساور ادامه داد:  در بین شهدا سی نفر  زیر هجده سال و برخی زیر پنج سال  بودند که اربا اربا شدند، از دختری با کاپشن صورتی تا برادران اهل سنت از افغانستان همه با بی رحمی اسراییل به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی  با بیان اینکه وقتی رژیم صهیونیستی نوار غزه را بمباران می‌کرد، در حالی که رنج و سختی حاکم بود اما فلسطینیان صابر و شاکر ایستادند، عنوان کرد:  همیشه با دیدن این تصاویر از رسانه سوالم از خودم این بود آیا ماهم اگر چنین چیزی رخ دهد مانند غزه همین‌گونه خواهیم بود؟  احسنت به مردم کرمان من سوالم را بعد از ترورکور گلزار شهدای کرمان از سوی خانواده‌های شهدا دریافت کردم.

وی ادامه داد: لحظه به لحظه مصاحبه‌های خانواده شهدای کرمان را دیدیم و شنیدیم که چه قاطعانه ایستادند، نظام اسلامی و ولایت را حمایت کردند و گفتند؛ دست از مکتب سلیمانی نخواهیم کشید حتی اگر همه ماهم کشته شویم،  نمی‌هراسیم.

استاد حوزه و دانشگاه اذعان کرد: این روحیه محصول ایمان و معرفت مردم عزیزمان است معرفتی که نشأت گرفته از معرفت به معاد، مبداء و خداوند رحمان است و باعث شد که کرمان را اینگونه در جهان نشان دهد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی  ادامه داد: استقامت پایداری و صبر اوج ایمان است و بهترین بندگان خدا کسانی‌اند که مؤمنانه با مصیبت‌ها برخورد می‌کنند مانند مردم کرمان که بر عملیات تروریستی و غم جانسوز از دست دادن عزیزانشان عفیفانه و مومنانه صبر کردند. 

وی ادامه داد: سلام خداوند به خانواده‌های شهدای تروریستی  است زیرا در قرآن به صراحت آمده است که بازگشت این شهدا به زیباترین وجه به سوی خداست که سلام بر آن‌ها باد زیرا بهترین نوع بازگشت در قالب شهادت است.

کارشناس مسائل دینی اذعان کرد: کریمانه‌ترین حالت بازگشت به سوی خدا شهادت است و شهیدان هنگام جان‌دادن غرق در شادی می شوند و با چهره‌ای شاد از دنیا می‌روند و در قرآن بشارت داده شده که اگر مسیر ایمان، استقامت، صبر را طی کنید به این مقام یعنی شهادت خواهید رسید.

وی به روحیه شهادت‌طلبی سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی در وصیت‌نامه‌اش از خداوند می‌خواست که او را به خود متصل کند، و حتی از قاتلش می‌خواهد اگر  او را به شهادت برساند در قیامت شفاعتش کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی عنوان کرد:  سردار سلیمانی توصیه کرده است اگر کسی بخواهد انقلابی بماند، مرعوب نشود و ولایی بماند اول اخلاص در عمل، فکر، محبت و لایت داشته باشد و نباید روح ما آلوده به ریاست‌طلبی و جهالت شود

وی تأکید کرد: دومین شرط این است که تا جان به این جان نرسیده خودمان را بدهکار انقلاب، شهدا و ارزش‌های انقلاب بدانیم و طلبکار نباشیم، مسولین باید بدانید که پایه‌های میز شما بر خون شهدا بنا شده، پس طلبکار نظام و انقلاب نباید باشید و خدمت به مردم را سرلوحه خود کنید. 

استاد حوزه و دانشگاه سومین توصیه سردار  را انس با شهدا عنوان کرد و گفت: با مزار، وصیت‌نامه و خانواده‌های شهدا انس پیدا کنید و عشق به شهادت داشته باشید و آن را در دلتان زنده نگه دارید،  آنگاه توفیق شهادت خواهید یافت. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با بیا اینکه اگر کسی انس با شهدا و عشق به شهادت از دلش رفت یا خائن است و یا خراب خواهد کرد، افزود: بالاترین و نورانی‌ترین مدال افتخار خدا به شهدا حیات آنهاست، ما سه نوع حیات داریم، حیات برزخی، محشری و حیات ولایی دارند که باید ما به این حیات ایمان. ویژه داشته باشیم و خدا به بعضی شهدا بیشتر و برخی کمتر ولایت تکوینی داده است. 

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: شهدا در دنیای ما تصرف می‌کنند‌، حیات دارند و  یاری‌گر ما بوده و هدایتمان می‌کنند‌، شهدا گره‌های بسته شده ما را دوا می‌کنند زیرا شهدا خونشان مثل آبی است که در پای نهال وجودی فرد به او حیات بخشیده و رشد می دهند. 

وی اذعان کرد: ملتی که عشق به شهدا داشته باشد، رشد می‌کنند و سردار سلیمانی بارها می‌گفتند؛ که ما ملت امام حسین و ما ملت شهادتیم،گرچه سردار حیاتش بسیار اثرگذار بود اما شهادتش به مراتب صدها برابر بیشتر اثرگذار بوده و روحیه مبارزه و مقاومت را به ملت‌های مسلمان بخشید. 

استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: اگر بدون خستگی راه شهادت را دنبال کردیم و یکی از سنت‌های خدا این است که به بندگان مونش بشارت حمایت‌گری داده و سنت خداست که می‌گوید، من از مومنان حمایت می‌کنم. 

وی با بیان اینکه دشمنان در مقابل شما مکر می‌کنند اما شما صبور باشید که من مکرشان را به خودشان بر‌می‌گردانم، گفت: قدرت خدا از آستین حاج قاسم بیرون آمد و داعش را نابود کرد و امروز نیز با طوفان‌الاقصی  و گروه‌های مقاومت از مجرمان در حال تقاص کشیدن است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی  افزود: هم ما و هم مردم ایران و خانواده‌های شهدا بر این امر مطالبه کردیم که تقاص این عملیات تروریستی طی انتقامی سخت گرفته شود، خداوند گفته ما به تنهایی انتقام خواهیم گرفت، البته خدا متعال هم بیان داشته که حتی اگر مردم هم بگذرند از خون مظلومان، من نخواهم گذشت.

امام جمعه شهرستان ساوه افزود: دراین چهل سال دشمنان با تمام عده و عُده خود تلاش کردند، اما به اهداف خود نرسیدند چون خداوند پشتیبان مردم ایران و امت‌اسلامی است زیرا دین حق، رهبری محق و امت حق داریم.

استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: مردم ایران اسلامی همیشه یک اتحاد، یک معیت و همراهی و ایستادگی خاصی داشتند صحنه را رها نکردند پس خدا آنها را نصرت می‌دهد و مومنان پیشرفت خواهند کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی با اشاره به مبحث انتخابات،  در پایان خاطر نشان کرد: امروز در شرایط حاد و حساسی که داریم باید با حضور قهرمانانه خود در انتخابات شرکت کنید و به نصرت و ظفرالهی که خدا وعده داده است برسیم. 

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcfxcdy0w6dmja.igiw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما