تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۷
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان خبر داد:

اشتغال پایدار ۱۰۰ نفر با افتتاح خوشه ماشین‌آلات صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی از اشتغال پایدار صد نفر با ایجاد خوشه ماشین‌آلات صنعتی را در استان رقم می‎‌زنیم.
اشتغال پایدار ۱۰۰ نفر با افتتاح خوشه ماشین‌آلات صنعتی
حسین میجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص ایجاد خوشه‌ صنعتی ماشین‌آلات و قطعات صنعتی در استان کرمان عنوان کرد: یکی از عوامل رشد صنایع کوچک و متوسط ایجاد خوشه‌های کسب‌وکار است.

وی اذعان کرد: ما در استان کرمان تاکنون هفت خوشه صنعتی احصاء شده و ۶ عدد آن نیز به لطف خداوندمتعال پیاده‌سازی شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان افزود: خوشه خرما اولین خوشه بود که راه‌اندازی شد و قدمت آن به پانزده سال می‌رسد، و بعد از آن خوشه پسته، فرش‌دستباف، محصولات جالیزی جنوب، قطعات و ماشین‌آلات صنعتی که هفته گذشته افتتاح شد، بود و در حال حاضر هم خوشه خرمای کلوته و احصاء خوشه مرکبات جنوب  را در دستور کار داریم.

میجانی به اهداف ایجاد خوشه‌های کسب و کار اشاره کرد و گفت: اصلی‌ترین و مهمترین هدف، تکمیل زنجیره ارزش‌افزوده است، ما برای اینکه از خام‌فروشی جلوگیری کنیم، خوشه‌های کسب‌وکار را ایجاد می‌کنیم.

وی اذعان کرد: در خوشه‌های صنعتی اعضای خوشه دست‌به‌دست هم داده و از تولید تا فروش و صادارت را خودشان انجام می‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان به اهداف خوشه ماشین‌آلات و قطعات صنعتی اشاره کرد و گفت: در سطح استان تعداد قابل توجهی قطعه‌ساز و ماشین‌ساز صنعتی در ۴۵ شهرک و ناحیه صنعتی داریم، که این دلیل برای ایجاد خوشه کافی بود.

میجانی ادامه داد: صنعت‌گران و تولیدکنندگان داخل و خارج شهرک، بازاریان و صنوف گردهم آمدند تا این خوشه را راهبری کنند.

وی تأکید کرد: طبق دستوری که استاندار کرمان مبنی بر اتصال ارتباط بین صنایع کوچک و متوسط با صنایع مادر داده است ضمن انجام آن از صنایع‌بزرگ و مادر استان خواسته‌ایم که نیازهای خود را به این خوشه سپرده و از قطعه‌سازان استان درخواست تأمین داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان کرمان با بیان اینکه تولید بی‌شک باعث اشتغال و کاهش بیکاری می‌شود، اذعان کرد: در حال حاضر ما هم در نواحی و هم در شهرک‌های صنعتی در سطح استان حدود ۳۵ هزار شغل داریم که با توجه به این خوشه امکان افزایش آن نیز وجود دارد.

میجانی اذعان کرد: آنچه ما در صنایع کوچک شاهدیم، نبود نیروی انسانی ماهر و توانمند است که با تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین مرکز مهارت(شرکت‌شهرک‌ها)، دانشکده فنی‌وحرفه‌ای، اداره کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای مبنی‌بر به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان رشته‌های جوش‌کاری، تراش‌کاری، سی‌ان‌سی‌کاری و اپراتورهای دستگاه‌ها منعقد شد.

وی افزود: با این تفاهم‌نامه سه‌جانبه یک فراخوان زدیم برای دانشجویان بدون مشکل در امر سربازی( یا کارت پایان خدمت دارند و یا معاف هستند) که تعداد صد نفر برای مرحله اول انتخاب و قرار شد تا در یک دوره تحت عنوان آموزش تکمیلی شرکت کرده و بعد ازاتمام دوره به‌صورت تضمینی به واحدهای صنعتی جهت آغاز به‌کار معرفی شوند.


انتهای خبر/ طهماسبی  https://armanekerman.ir/vdcdxj0fjyt0so6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما