تاریخ انتشار :جمعه ۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۲
۰
plusresetminus
سی‌و‌هفتمین سالگرد شهادت شهید سیدحسن روح‌الامینی مسن‌ترین شهید کوهبنان برگزار شد.
سالگرد شهادت مسن‌ترین شهید کوهبنان برگزار شد
به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه خبری راه آرمان؛ به مناسبت سی‌‌وهفتمین سالگرد شهادت مسن‌ترین شهید کوهبنان شهید سیدحسن‌ روح‌الامینی و هم‌رزمان شهیدش خصوصا سردار دل‌ها به همراه یادبود شهدای حمله تروریستی اخیر در کرمان با حضور امام جمعه، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، مسئول بازرسی سپاه ثارالله استان کرمان، فرمانده انتظامی کوهبنان، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، بسیجیان، دوستان، هم‌رزمان و خانواده شهید با نوای‌گرم و دلنشین حاج‌مهدی معنویان در امام‌زاده سیدسلیمان به همت هیئت رزمندگان اسلام کوهبنان و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود شهرستان با همکاری خانواده شهید روح‌الامینی برگزار گردید.

در این مراسم حجت‌الاسلام حسن ایزدی گفت: شهید روح‌الامینی در منطقه شلمچه و در کربلای پنج به شهادت رسید شهیدی که در تاریخ جاودانه شد.
وی ادامه داد: آرزوی بسیاری از ما رسیدن به فیض شهادت است زیرا بهترین نوع وصال و رسیدن به حضرت حق شهادت در راه خداست.
امام جمعه کوهبنان افزود: شهدا که از تمام هستی خود گذشتند فردای قیامت به درجه‌ای می‌رسند که می‌توانند شفاعت کنند.
در ادامه سیدحسین‌ روح‌الامینی فرزند بزرگ این شهید گفت: شهید سیدحسن روح‌الامینی در تاریخ اول بهمن‌ماه ۱۳۱۵ در محله انصار کوهبنان در خانواده‌ای از سلسله جلیل‌القدر سادات پابه عرصه وجود نهاد.

وی خاطر نشان کرد: پدرم چهارمین فرزند خانواده بود پدربزرگم از سلسله جلیل‌القدر سادات و از مؤذنین پرآوازه شهر کوهبنان بود که صدای زیبا و رسایی داشت.

فرزند شهید افزود: شهید روح‌الامینی از همان سن کودکی همواره در کنار پدر و مادر خود برای تامین مخارج زندگی تلاش می‌کرد و به خاطر کار کشاورزی و کمک به خانواده نتوانست ادامه تحصیل بدهد.

وی خاطر نشان کرد: در دوران جوانی پس از اتمام خدمت سربازی، تشکیل خانواده داد و صاحب ۱۱ فرزند شد.

فرزند شهید ابراز کرد: پدر شهیدم از سال ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۹ به مدت ۱۲ سال، در شرکت ذغال‌سنگ مشغول به کار بود ولی به خاطر مصدومیت و شکستن دست از کارکردن در معادن ذغال‌سنگ معذور شد.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار تا مدتی به کار نقاشی مشغول بود اما پس از مدتی وارد سپاه شد در حالی که برای افراد خانواده، پدری دلسوز، مهربان و فداکار بود.

وی بیان کرد: شهید روح‌الامینی برای بزرگ‌ترهای فامیل احترام خاصی قائل بود به گونه‌ای که پیشانی بزرگ‌ترهای محله و فامیل را می‌بوسید و می‌گفت که بوسیدن جای سجده آن‌ها ارزش دارد.

وی خاطر نشان کرد: این شهید همواره در صحنه‌های اجتماعی و فرهنگی حضوری فعال داشت از علاقه‌مندان به رهبر انقلاب و سرداردل‌ها بود، سخنرانی‌های آنان را گوش می‌داد و به توصیه‌هایشان عمل می‌کرد.

فرزند شهید افزود: پدر شهیدم در ۴۵ سالگی عازم جبهه شد و پس از آن بیشتر وقتش را در جبهه سپری می‌کرد، در مجموع حدود ۲۴ ماه در جبهه بود، سرانجام در تاریخ ۲۱دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه به شهادت رسید.

فرزند شهید افزود: این شهید عزیز همواره سفارش مؤکد به اقامه نماز اول وقت و خواندن قرآن می‌نمود چنان‌چه خودش در انجام این سفارش اهتمام ویژه داشت.
منبع:باشگاه خبرنگاران
انتهای پیام/س
  https://armanekerman.ir/vdci5vazzt1ap52.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما