تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
بانوی پژوهشگر برتر جهان گفت: زندگی جنبه‌های مختلف دارد برای این جنبه‌ها وقت بگذارید و یکی را به‌خاطر دیگری به مدت زیاد به تعلیق نیاندازید، تولد فرزندانم بهترین جنبه و اتفاق زندگی‌ من است.
تولد فرزندانم بهترین اتفاق زندگی‌ام است
به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» عصمت راشدی استاد دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک است که تاکنون به مدت ۱۰ سال در این دانشگاه تدریس کرده است.

چندی پیش نام این استاد در جمع یک درصد پژوهشگران برتر جهان قرار گرفت.

به گفته عصمت راشدی، او لیسانس‌اش را در رشته برق آن‌هم در دانشگاه باهنر تحصیل کرده است و سایر مقاطع تحصیلی‌اش یعنی ارشد و دکتری را نیز به‌دلیل علاقه به دانشگاه و وابستگی به پدر و مادر باز هم در دانشگاه باهنر خوانده است.

عصمت راشدی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» به پژوهش‌هایی که در دوران تحصیل خود انجام داده است، اشاره کرد و گفت: در دوران ارشد بر روی «الگوریتم‌های بهینه‌سازی ابتکاری با الهام از فرآیندسازی طبیعت» کار کردم در این راه ایده‌هایی به ذهنم رسید تا از قانون جاذبه برای طراحی الگوریتم استفاده کنم.

وی به خصوصیات جوانی برای انجام کارها اشاره کرد و گفت: در آن دوران به‌دنبال ریسک و از شور جوانی بهره‌مند بودم بنابراین با پیگیری و راهنمایی‌های استاد این الگوریتم به جواب رسید که خوشبختانه روش‌مان نظرات پژوهشگران را به خود جلب کرد، بعد از چاپ مقاله با این موضوع، پژوهشگران کل دنیا به آن استناد کردند و باعث شد ارجاعات به این مقاله بالا رود و درنهایت سبب شد تا جزء دو درصد دانشمند برتر دنیا محسوب شوم.

راشدی در ادامه خطاب به جوانان جویای نام بیان کرد: یکی از تاکیدات من این است که دل پدر و مادر خود را به‌دست آورید چرا که آن‌چه به‌دست می‌آوریم از دعای پدر و مادر است و در ادامه نیز با استادی که دلسوز است با صداقت کار کنید.

استاد دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک افزود: تلاش باعث می‌شود که خداوند درهای رحمت را به روی افراد باز کند، در زندگی وقتی به برخی جوان‌ها می‌نگرم می‌بینم که تلاش نمی‌کنند بلکه باید با امیدواری و تلاش بیشتر پیش روند، آدمی ممکن است درهای زیادی را بزند و مطمئنا خداوند درهای رحمتش را به واسطه تلاش‌هایی که دارد، باز خواهد کرد.

این پژوهشگر برتر دنیا بهترین خاطره‌اش را تولد فرزندانش دانست و اظهار کرد: همیشه به دانشجویانم می‌گویم زندگی جنبه‌های مختلف دارد برای این جنبه‌ها وقت بگذارید، برای خانواده، فرزند، اشتغال و ... زمان بگذارید اما یکی را به‌خاطر دیگری به مدت زیاد به تعلیق نیاندازید شاید وقفه‌های کوتاهی پیش بیاید اما مدت طولانی برای یک جنبه متوقف نشوید بلکه سرتان را بالا بگیرید و به اطراف‌تان به‌درستی نگاه کنید.

وی افزود: برای مثال مدت زیاد به دنبال تحصیل بوده‌اید اما از کسب درآمد غافل شده‌اید بلکه سعی کنید که این دو را با هم پیش ببرید و از کسب درآمد به همراه تحصیل غافل نشوید.

راشدی بیان کرد: من ازدواج کرده‌ام و دو فرزند دارم وقتی یک زن بچه‌دار می‌شود ترجیح می‌دهد که بیشتر وقتش را برای فرزندش بگذارد و اگر اطرافیان کمک مادر شاغل دهند، یک مادر می‌تواند وقتش را برای کار نیز بگذارد و از طرفی وقتش را نیز به فرزندش اختصاص دهد.

انتهای خبر/ پسند 
 
  https://armanekerman.ir/vdcaaan6o49ney1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما