تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۵
۰
plusresetminus
مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمان:

تأمین زمین و زیرساخت مناسب دو چالش مهم کرمان

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان بانک ذخیره استراتژی زمین ندارد، گفت: متاسفانه تأمین زمین بدون ایجاد زیرساخت عملا‌ًً غیرممکن است.
تأمین زمین و زیرساخت مناسب دو چالش مهم کرمان
رضا حافظی در گفتگو با گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» به چالش‌های الحاق زمین در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در این زمینه نمی‌دانیم چه کسی بهتر از دیگری می‌داند، وزارت‌خانه این بحث تخصصی را بهتر می‌داند یا نماینده‌ وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌ها در داخل استان که مرتب به بی‌راهه می‌رسیم.

وی ادامه داد: به‌طور مثال ما با وزارت نیرو مکاتبه می‌کنیم، آنها به صراحت اعلام می‌کنند که ما هیچ موضوع نشدی در مباحث استفاه از اراضی نداریم، زرح ساماندهی ران‌آب‌ها و سیلاب‌ها را داریم که پهنه‌های اراضی از این مشکلات ایمن می‌شوند.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمان اذعان کرد: وزارت نیرو حتی بحث سیستم فاضلاب شهری را مطرح می‌کند که بحث زون آب مطرح نباشد، اما در کرمان زیربار این موضوع و راه‌حلی که برایش مطرح شده است نرفته و نمی‌روند.

حافظی با بیان اینکه با استفاده از سیستم فاضلاب شهری می‌توان رافع چالش زون آب بود، اذعان کرد: بهره‌برداری این امر می‌تواند تا عمق ۱۵۰ متری هم از زون آب استفاده کرده و نفوذی به سفره‌های زیرزمینی آب هم نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: در کل استان نظر آب‌وفاضلاب و آب‌منطقه‌ای این است که اراضی برروی پهنه‌های سیلابی و پهنه‌های سفره‌های آب زیرزمینی قرار دارند امکان هیچ گونه ساخت‌و سازی وجود ندارد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کرمان اذعان کرد: برای افرادی که در حال حاضر ثبت‌نام انجام داده‌اند مشکل تأمین زمین ما انجام شده است، اما این تأمین زمین بر روی لبه شکننده‌ای قرار دارد.

حافظی اذعان کرد: مبحث مربوط به طرح جوانی جمعیت یک موضوع روبه‌رشدی است که تداوم دارد و برای سال آینده دولت تصویب کرده، که برای همه خانواده‌های دارای چهار فرزند زیر سن بیست سال زمین رایگان اختصاص یابد، پس باید به فکر تأمین زمین دوباره بود که تنها راهش در شهر کرمان موضوع الحاق است.

وی عنوان کرد: ذخیره استراتژیک بانک زمین برای کرمان الزامی است، زیرا باید از گذشته ۱۰ ساله دول قبلی که هیچ ساخت و سازی نکرد و بازار مسکن رکود بود، و امروز ما را با چالش روبه‌رو کرده است، درس بگیریم و برای آیندگان در فکر تأمین زمین باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان خاطر نشان کرد: در تقویت بانک استراتژیک زمین برای‌ اینکه دچار گرفتاری نشویم باید به فکر بوده و یک‌سری منابع خوبی را آماده داشته باشیم، و قطعا تأمین زمین بدون زیرساخت غیر ممکن است و همکاری تمامی اعضای شورای مسکن استان را می‌طلبد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdchk6nzw23nxmd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما