تاریخ انتشار :سه شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۲۳
۰
plusresetminus
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران عنوان کرد:

تغییر به سمت آینده صلح‌آمیز و تأکید‌بر اهمیت میانجی‌گری

رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران گفت: شعار امسال این روز مددکاری و میانجی‌گری انتخاب شده است.
تغییر به سمت آینده صلح‌آمیز و تأکید‌بر اهمیت میانجی‌گری
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»، سید حسن موسوی‌چلک با اشاره به روز مددکار بیان کرد: انجمن مددکاری در طی ۱۲ سال اخیر هر ساله یک شعار برای این روز در نظر می‌‌گیرد که برای سال ۱۴۰۳ شعار مددکاری و میانجی‌گری انتخاب شده است و یک شعار جهانی با عنوان تغییر به سمت آینده صلح آمیزهم انتخاب شده است که انتخاب این شعارها و نام‌گذاری آن بر اساس نیازی است که در جامعه رصد می‌شود.
 
رئیس انجمن مددکاری ایران با بیان اینکه موضوع میانجی‌گری موضوع مهمی است، گفت: معتقد هستیم اگر میانجی‌گری در جامعه تقویت شود شاهد کم شدن پرونده‌های قضایی خواهیم بود.
 
وی در ادامه اظهار کرد: در قانون آیین دادرسی به صراحت در مورد نقش مددکاران اجتماعی در حوزه میانجی‌گری اشاره شده است و مرکز قوه قضائیه و کارشناسان مجوز فعالیت میانجی گران راصادر می‌کند. براین‌باور هستم که فضای جامعه ما در‌حال‌حاضر بیشتر از هر زمان دیگری نیاز به میانجی‌گری دارد و تقویت این حوزه سبب می‌شود تا در فضایی با آرامش و صلح بیشتر بتوان در خصوص موضوعات مختلف صحبت شود و درنهایت می‌توانند صلح بیشتر و دعوای کمتر را رواج داد.
 
رئیس انجمن مددکاری ایران درخصوص نبود سازمان مددکاری اجتماعی و مشخص نبودن تعرفه مددکاران اجتماعی و همچنین عدم حضور مددکاران در مدارس را از دیگر نگرانی ها و دغدغه‌های مددکاران اجتماعی عنوان کرد و گفت: مددکاری اجتماعی در فیلدهای مختلف دشواری‌های متفاوتی دارد، کار مددکار پیشگیری و آموزش است و مددکار اجتماعی به‌واسطه ارتباط‌ با خانواده‌ها و صحبت با این افراد از حساسیت بیشتری برخوردار است.
 
موسوی‌چلک تصریح کرد: بدون شک یکی از مشاغل سخت حرفه مددکاری اجتماعی است ؛ چرا که فرسودگی شغلی در این حوزه بسیار بالا است.
 
وی تاکید کرد: کار کردن با معلولان مختلف در حوزه‌های مختلف، متکدیان، آسیب دیدگان و معتادان کار راحتی نیست چرا‌که همه مراجعه‌کنندگان دردمند هستند.
 
رئیس انجمن مددکاران اجتماعی با تاکید بر این که خدمات مددکاری اجتماعی در همه بخش‌های نظام سلامت باید توسعه کیفی و کمی یابد گفت: نیاز است مددکاری اجتماعی در نهاد‌های نظامی و انتظامی توسعه یابد و همچنینی مددکاری اجتماعی در جامعه تقویت شود.
 
موسوی‌چلک با بیان این که باید از ظرفیت مددکاران اجتماعی در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی استفاده شود، افزود: با وجود تلاش‌ها برای تضعیف مددکاری اجتماعی و با توجه به شرایط در حوزه اجتماعی، وسعت بخشیدن به خدمات مددکاری یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و مددکاری اجتماعی راه خود را برای ارائه خدمت به مردم در راستای مسئولیت حرفه‌ای و اخلاقی، تاثیر گذاری در سیاستگذاری های اجتماعی و مطالبه‌گری اجتماعی در راستای حقوق شهروندان ایران عزیز اسلامی در چارچوب مقررات کشور انجام خواهد داد و فراز و فرودهای اداری ناشی از ضعف مدیریت در حوزه اجتماعی، مانعی برای انجام این وظایف نخواهد بود.

انتهای خبر/س

منبع: راه دانا
https://armanekerman.ir/vdcbwwb8wrhbf0p.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما