تاریخ انتشار :شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۰
۰
plusresetminus
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد:

حضور ۱۵۰۰۰ نفری دانش‌آموزان کرمانی در اعتکاف امسال

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: ۱۵ هزار دانش‌آموز در ۹۲ مسجد از سراسر کرمان در ایام‌البیض ماه رجب امسال به اعتکاف پرداختند.
حضور ۱۵۰۰۰ نفری دانش‌آموزان کرمانی در اعتکاف امسال
رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «راه آرمان» در خصوص اعتکاف دانش‌آموزان کرمانی گفت: ایام اعتکاف امسال فرصت بسیار خوبی است، چرا که دانش‌آموزان بسیاری از کارها و اقدامات پرورشی خوبی را که در مدارس برگزار شده بود، گذرانده‌اند و اکنون به ایام‌البیض و سه روز اعتکاف رسیده‌اند.

وی ادامه داد: به لحاظ مشکلاتی از باب مسائل و موارد درسی دانش‌آموزان معتکف سعی کردیم به‌گونه‌ای برخورد کنیم تا مشکلی برایشان ایجاد نشود از این‌رو شنبه برای همه دانش‌آموزان معتکف به عنوان غیبت محسوب نخواهد شد تا با آرامش بیش‌تر به عبادت و اعتکاف خود بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان توضیح داد: در سطح استان کرمان ۹۲ مسجد خاص دانش‌آموزان معتکف در نظر گرفته شده است، ۱۵ هزار دانش‌آموز در سراسر استان کرمان در این مساجد به اعتکاف پرداخته‌اند که از این تعداد ۷ هزار دانش‌‍آموز پسر و ۸ هزار دانش‌آموز دختر هستند.

رضایی در ادامه به تعداد مساجد و دانش‌آموزان معتکف کرمانی اشاره کرد و تشریح کرد: ۱۳ مسجد در شهر کرمان برای دانش‌آموزان کرمانی در نظر گرفته شد که بیش از ۱۳۰۰ دانش‌آموز در این مساجد به اعتکاف پرداخته‌اند.

وی با بیان این‌که در دوران تحصیل ما این مسائل وجود نداشت و باور کنید که غبطه می‌خوریم، توضیح داد: در مسجد امام زمان (عج) واقع در محله گلدشت دختران متوسطه دوره اول و دوم حضور دارند که عموما افراد نخبه در این مسجد دورهم جمع شده‌اند ازاین‌رو برنامه‌های مختلف آموزشی و پرورشی برای این دانش‌آموزان در نظر گرفته شده‌ است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد: امیدواریم تا بتوان در آینده از این ظرفیت در مدارس و در کارهای دیگر در سطح استان از آن‌ها استفاده کنیم و از آن‌جا که این دانش‌آموزان به لحاظ هوشی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند، می‌توانند برای انتشار مفاهیم دینی و مسائل مذهبی کمک کنند و البته امیدوارم که بتوانیم وضعیت آموزش و پرورش دانش‌آموزان را با هم پیش ببریم.

رضایی در پایان گفت: خوشبختانه امروزه آموزش و پرورش استان به لحاظ شاخص‌های اختصاصی رتبه اول و به‌لحاظ شاخص‌های عمومی رتبه دوم را داراست و امیدواریم که بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم.

انتهای خبر/پسند


  https://armanekerman.ir/vdch-6nzm23nxqd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما