تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۶:۰۰
۰
plusresetminus
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان:

وخامت رشد جمعیت شمال کرمان نسبت‌به جنوب

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان وضعیت کرمان را در بحث رشد جمعیت، بحرانی توصیف کرد و گفت: روند فرزندآوری و افزایش نرخ جمعیت شمال استان کرمان وضعیت وخیم‌تری نسبت‌به جنوب دارد.
وخامت رشد جمعیت شمال کرمان نسبت‌به جنوب
مریم طباطبایی در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه با وضعیت نرخ رشد جمعیتی استان کرمان گفت: حداقل نرخ جمعیتی جایگزین در شهرها ۲/۱ است اما آمارها نشان می‌دهد که کرمان هم مانند بسیاری از استان‌های کشور، رشد جمعیتی‌اش پایین حداقل نرخ جمعیتی است.

وی ادامه داد: از میان شهرستان‌های کرمان، تنها شهرستان رودبارجنوب است که رشد جمعیت آن بالای دو است، مابقی شهرستان‌های استان کرمان و همچنین شهر کرمان دارای نرخ جمعیت پایین دو هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اظهار کرد: با تلاش‌های دستگاه‌ها، ادارات و نهادهای مربوط به جوانی جمعیت از جمله دانشگاه علوم پزشکی، کمیته امداد، استانداری و دیگر مراکز مربوطه سعی شده تا در حوزه جوانی جمعیت و فرهنگ‌سازی در این رابطه کارهایی انجام شود.

طباطبایی با اشاره به این‌که در خصوص فرهنگ‌سازی برای فرزندآوری اقدامات بسیاری انجام شده است، بیان کرد: بحث‌های تبلیغاتی در چهره شهر در راستای جوان‌سازی جمعیت، هوشیارسازی مسئولان در راس جامعه، برگزاری نشست‌ها سبب اتفاقات خوبی شده است و رشد جمعیت از ۱/۷۸ در سال گذشته به ۱/۸۳ رسیده است البته به نرخ رشد دو نرسیده‌ایم اما نرخ رشد جمعیت در کرمان صعودی بوده است.

وی با ابراز امیدورای نسبت به افزایش رشد جمعیت در استان کرمان، ابراز کرد: درمورد کرمان البته نکته خوب این است که مردم کرمان تمایل به فرزندآوری دارند خلاف برخی از شهرهای کشور که این موضوع مهم در میان مردم شهر وجود ندارد و مشکل اصلی شهر این نکته است اما خوشبختانه این انگیزه در میان مردم کرمان وجود دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان تاکید کرد: فرهنگ فرزند کمتر، زندگی بهتر باید از ذهن مردم  اصلاح  و فرهنگ درست فرزند بیشتر آرامش بیشتر باید جایگزین شود.

طباطبایی در خصوص همکاری دستگاه‌ها و ادارت استان کرمان در راستای اجرای قوانین جوانی جمعیت گفت: برخی دستگاه‌ها به جد فعالیت بسیار خوبی دارند از جمله علوم‌پزشکی، شهرداری، کمیته امداد و .. اما متاسفانه بعضی دستگاه‌ها در اجرای قوانین جوانی جمعیت کوتاهی دارند و البته اگر به ما در این رابطه گزارش برسد حتما در این مورد بازرسی خواهیم کرد.

وی به پرداخت وام‌‌های بانکی در راستای حفظ جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسات متعددی داشته‌ایم اگرچه یکی از اولویت بانک‌ها پرداخت این وام‌ها است اما متاسفانه آن‌چه که موجب کندی روند این خدمت شده این است که اعتبارها در حد نیازها نیست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان بیان کرد: نرخ رشد جمعیت استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بالای دو است اما استان کرمان همچنان دارای نرخ جمعیتی زیر دو است تنها نکته در این رمینه این است که کرمان رشد جمعیتی کوچکی داشته است.

طباطبایی وضعیت کرمان را در بحث رشد جمعیت، بحرانی و بسیار بد توصیف کرد و توضیح داد: در استان کرمان روند فرزندآوری و افزایش نرخ جمعیت شمال استان وضعیت وخیم‌تری نسبت به جنوب  دارد و شرایط شهرستان‌های انار، سیرجان و رفسنجان وخیم‌ است.

انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdccm4qs42bq148.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما