تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵
۰
plusresetminus
وصیت شهید «نعمت‌الله پور فریدونی»؛

چرا باید قبله اول مسلمین دست قدرت‌های شیطانی باشد؟

در وصیت‌نامه شهید «نعمت‌الله پورفریدونی» آمده است: چرا کعبه قبله مسلمین و قدس قبله اول‌شان باید دست قدرت‌های شیطانی باشد؟
چرا باید قبله اول مسلمین دست قدرت‌های شیطانی باشد؟
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از نوید شاهد کرمان، شهید «نعمت‌الله پورفریدونی» سوم آذر ۱۳۳۷، در روستای فريدون از توابع شهرستان سيرجان به دنيا آمد. وی تا دوم متوسطه درس خواند. به شغل آزاد اشتغال داشت. وی سال ۱۳۵۹ ازدواج كرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. وی به‌عنوان بسيجي در جبهه حضور يافت و سرانجام در بيست‌ونهم آبان ۱۳۶۲، در مريوان به‌شهادت رسيد. پیکر وی مدت‌ها در منطقه برجا ماند و سال ۱۳۷۷ پس از تفحص، در گلزار شهدای شهرستان زادگاهش به خاك سپرده شد.

در ادامه بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «نعمت‌الله پورفریدونی» را مرور می‌کنیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب نعمت‌الله پورفریدونی که عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شده‌ام و با توجه به اینکه مرگ حق و سراغ همه خواهد آمد و راهی است که لاجرم همه ناگزیریم از رفتن به آن راه و این احتمال در مورد ما که در جبهه و زیر رگبار گلوله‌های دشمن بسر می‌بریم نزدیک‌تر است لذا لازم دانستم چند سطری از آنچه در فکرم می‌گذرد به رشته تحریر در آورم.

گرچه تمام سخنان را امام گفته و فرهنگ اسلام به‌حمدالله آن‌قدر غنی است که دیگر نیازی به گفتن نیست و گرچه ملت عزیز و گرامی ایران خود تمام گفته‌ها را به مرحله اجرا در آورده‌اند و آزمایش عملی آن را با سرافرازی پس داده‌اند ولی با همه این‌ها به‌منظور تکرار مطالبی چند که همه شما بهتر از من می‌دانید برایتان بازگو می‌نمایم.

نخست اینکه اگر لیاقت آن را یافتم که خون ناقابلم قطره‌ای بر سیل خون شهدا بیافزاید، شاید بنیان کفر و ظلم و استبداد را برکند و اگر شایسته آن بودم که به جمع رهروان و پیروان حسین (ع) بپیوندم. نخست از جنگ یعنی مساله اصلی شروع می‌کنم. اگر چشم حقیقت بینمان باشد و درست فکر کنیم.

بر همه عیان است که این جنگ همان جنگی است که ۱۴۰۰ سال پیش بر حسین (ع) تحمیل کردند و این سرزمین همان کربلاست که دیگر بار به خاک و خون کشیده می‌شود ولی به مراتب خونین‌تر و گسترده‌تر و اکنون این حسین است که از جماران فریاد می‌زند هل‌من‌ناصر‌ینصرنی و در آن طرف باز همان یزیدیان را می‌بینیم که به مراتب از اجداد خود بی‌رحم‌تر و وحشیانه‌تر و سفاک‌تر قد علم کرده‌اند تا شاید بتوانند بر انقلاب و اسلام ضربه بزنند و از نظر کیفیت برخورد خیلی بیشتر بر علیه اسلام عمل می‌کنند و در گردآوری ابن زیادها و شمرها و جانیان بیشتر تلاش کرده‌اند.

این را هم بگویم که هدف‌شان اشخاص و افراد به‌خصوصی نیست این‌ها برای نابودی اسلام است که این‌گونه به دست و پا افتاده‌اند و بر ماست که دفاع از اسلام و اهداف عالیه آن و این انقلاب امانتی است از حسین علیه‌السلام که پس از گذشت قرن‌ها به‌دست شهدای عصر ما رسیده و آنان نیز تا آخرین لحظه عمر و تا آخرین قطره خون از آن دفاع کردند و در حفظ آن کوشیدند و آن‌گاه که دست‌شان از چاره کوتاه آمد آن را به ما و شما سپردند تا به صاحب اصلی آن مهدی موعود (عج) تحویل دهیم و خدا را با این امانت که چه خون‌هایی و چه عزیزانی که در راه آن ندادیم تا پس از گذشت هزار و سیصد و اندی سال به‌دست ما رسید و از شما می‌خواهم که در حفظ و حراست آن بکوشید.

توصیه دیگر در مورد امام است. امام را این حسین زمان را این پیر رئوف و مهربان را و این قلب تپنده عالم اسلام را نائب برحق مهدی موعود (عج) را تنها نگذارید که ما اهل کوفه نیستیم و از تجربه تلخ کوفیان پند بگیرید که حسین (ع) را تنها گذاشتند و یک عمر در دنیا و تا قیامت در آخرت برای خود پشیمانی به بار آوردند و خود را از پاداشی بزرگ محروم داشتند و نتیجه همان که هنوز هم یزیدیان بر آن‌ها حکومت می‌کنند.

در مراسم مذهبی به تعبیری صحیح‌تر مراسم عبادی و سیاسی نهایت همکاری را بنمائید که ما هر چه داریم از همین مراسم نمازجمعه‌ها و دعاها و عزاداری‌ها و راهپیمایی‌ها داریم. اگر عزت داریم از خون شهدا است و اگر وحدت داریم از نماز جمعه‌ها داریم و اگر همت از مراسم عاشورا و یاد حسین (ع) داریم و اگر مجبور نیستیم که سر تسلیم جلو دیگران خم کنیم به‌خاطر این است که تنها خدا را می‌پرستیم و به او متکی هستیم.

آنچه گفتم شاید کمی گزافه‌گویی باشد، آخر چرا مسلمانان با داشتن ۴ میلیارد نفر باید اینگونه زیر سلطه دیگران باشند چرا مسلمانانی که می‌بایست بر دیگران سروری کنند مجبورند حتی برای حفظ حکومت‌شان دست به دامن دیگران شوند؟ چرا اسرائیلی که با یک فشار کوچک خورد می‌شود را این‌گونه ملت‌های مسلمان را زیر فشار گذاشته چرا کعبه قبله مسلمین و قدس فبله اول‌شان باید دست قدرت‌های شیطانی باشد.

در آخر همه را به تقوی در دین و استقامت در راه خدا و برای آزادی مستضعفین دعوت می‌کنم و می‌خواهم که اسلام را یاری کنید اگرچه به قیمت جانتان تمام شود که هدف از آفرینش رسیدن به کمال است و هدف سعادت دنیا و آخرت می‌باشد و دنیا مزرعه آخرت است و سختی‌ها را متحمل شوید که احتیاج به استراحت داریم و بکارید که احتیاج به درویدن داریم. خدا همه را به راه راست هدایت کند و به همه ما توفیق دهد که پاسدار واقعی حرمت خون شهدا باشیم.

در مورد شهدا هیچ بی‌تابی نکنید که اجر خویش را از دست می‌دهید مگر شهدای ما از حسین (ع) و علی‌اکبر (ع) و عباس (ع) عزیزترند و مگر شما مادر و خواهر و برادر از زینب (س) و امام سجاد (ع) عزیزترید و مگر خون ما از آن‌ها رنگین‌تر است. آری حسین (ع) این‌گونه می‌گوید که دنیا و زندگی زیباست اگر آزاد باشیم اما سرای پاداش الهی زیباتر و والاتر است و اگر آخر کار هر چه داریم باید ترک کنیم پس چرا آن را در راه خدا انفاق نکنیم که در آخرت بیشتر و بهتر از آن را داشته باشیم و اگر این بدن‌های ما محکوم به مردن و فانی شدن است پس چرا در راه خدا قطعه‌قطعه نشوند.

خدا همه ما را به راه راست هدایت کند که همانا لازمه مسلمان بودن است و عاقبت همه را ختم به خیر بگرداند.

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcb99b85rhbfgp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین