تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۷
۰
plusresetminus
تا پای جان برای ایران آمدند؛

غرش انقلابی مردم فهرج، در ۴۵ سالگی نظام

هم‌زمان با یوم‌الله ۲۲ بهمن، مردم بصیر و آگاه فهرج، یک‌بار دیگر، غرش انقلابی خود را به رخ جهانیان کشاندند.
غرش انقلابی مردم فهرج، در  ۴۵ سالگی نظام
به گزارش گروه فرهنگ و سیاست پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» صبح امروز، جشن و عید ۴۵ سالگی انقلاب، با‌شکوه خاصی در شهرستان فهرج برگزار شد.
 
این مراسم در دو نقطه فهرج برگزار و طی آن مردم آگاه و بصیر بخش نگین کویر و شهر فهرج، در ساعات بین ۹ و ۱۰ به خیابان‌ها آمدند و ۴۵ سالگی انقلاب را جشن گرفتند.
 
حس‌و‌حال عجیبی بین مردم بود؛ همگی از اینکه انقلاب ما ۴۵ ساله شده، خوشحال بودند. این شادی و شعف را می‌شد در چهره تک‌تک مردم به وضوح مشاهده کرد.
 
در نگاه اول، شترسواران عشایر فهرجی، که ذخایر انقلاب هستند، پیشتاز جمعیت بودند و با پرچم‌های خوش‌رنگ میهن اسلامی، جلوه‌ای خاص به راهپیمایی امروز داده بودند.
 

از یک نفر از آنها سوال کردم، برای چه امروز این همه مسافت را از دورترین نقطه فهرج طی کردی و به مرکز شهر آمدی؟ در یک جمله فقط گفت: به عشق انقلاب، آمده‌ایم تا ثابت کنیم، پای آرمان‌های نظام و انقلاب هستیم.
 
در ادامه حضور چشمگیر دهه نودی‌ها و هشتادی‌ها نیز نگاهم را به سمت آنها مجذوب کرد، با قد و قواره‌های کوچک خود، جلوی جمعیت ایستاده بودند و شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و جانم فدای رهبر سرمی‌دادند.
 

فهرج امروز سراسر از شور و شعف بود، این را از  نواختن موسیقی محلی می‌شد استنباط کرد. حال و هوای عجیبی بود، عجیب از این حیث که خوشحالی در وجود مردم موج می‌زد و از اینکه انقلاب ۴۵ ساله شده، بسیار خرسند بودند.
 

مشاهده سربندهای ایران بر پیشانی دختران فهرجی نیز بسیار مسرّت‌بخش بود، با تمام وجود فریاد مرگ بر استکبار سرمی‌دادند و تأکید می‌کردند که انقلاب انفجار نور است.
 
 
صحنه‌ دیگری که باعث شد به تصویربردارم بگویم آن را شکار کند پرچم چندمتری و سه رنگ جمهور اسلامی ایران بود، که سایه سر دانش‌آموزان شده بود. به این فکر می‌کردم که چه تیتر زیبایی برای آن به‌کار ببرم، که ناگهان به ذهنم خطور کرد در انعکاس خبر آن بنویسم «پرچم سه رنگ کشورم، سایه‌ات تا ابد بر سر ما مستدام باد.
 

نصف مسیر که طی شد، وزش طوفان نیز شدید شد، در خیال خود فکر کردم این وزش، شاید جمعیت را پراکنده کند و مردم به منازل‌شان برگردند، دقایقی نگذشت شعارها کوبنده‌تر شد و مردم از اعماق قلب و وجودشان شعار می‌دادند، به خودم گفتم این انقلاب تثبیت شده است، نه باد، نه باران و نه برف حریف ملت ما نخواهد شد.
 
در میان جمعیت، پیرزنی عصازنان را دیدم که با کمری خم شده آمده بود تا ثابت کند دود از کنده بلند می‌شود و هنوز پای کار انقلاب است.
 
در کنار یادگاران انقلاب، حضور نسل جدید نیز در نوع خود جالب بود، یک نفر پیاده شعار سر می‌داد، یک نفر در آغوش پدر، نفری دیگر در آغوش مادر و …، آن کودک بچه‌ای هم که متوجه شعارها نمی‌شد، مشت‌هایش را گره کرده بود و به سهم خود در جشن امروز نقش‌آفرینی می‌کرد.
 

آری، امروز اقشار مختلف مردم دیار دارالوحدت فهرج در شرایط نامساعد جوی نیز پرشورتر از سال‌های قبل آمدند تا بگویند راه این نظام و انقلاب ادامه دارد و هیچ کس نمی‌تواند خلل و فاصله‌ای بین ملت و انقلاب بیندازد و مصمم‌تر از همیشه خود را برای بزرگترین رویداد سیاسی کشور، یعنی حضور پرشور در انتخابات، آماده و مهیا می‌کنند.

انتهای خبر/عباسزاده

منبع: دارالوحدت فهرج؛
https://armanekerman.ir/vdchxwnzx23nxzd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما