تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۰
۰
plusresetminus
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند گفت: مستند شخصیت‌های کرمانی در دوران دفاع مقدس ساخته می‌شود.
مستند شخصیت‌های کرمانی در دوران دفاع مقدس ساخته می‌شود
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛ محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی شب گذشته در آیین اکران مستند فیلم «بی‌قرار» با بیان اینکه حضور در این مراسم یک افتخار است زیرا استان کرمان شهدای بزرگی را تقدیم مملکت کرده، گفت: چگونگی رسیدن به طرح این مستند حکایت جالبی دارد و پس از اتفاقاتی که درباره شناسایی شهید یوسف‌الهی اتفاق افتاد، ایده اولیه مطرح شد.

وی مستند فیلم «بی‌قرار» را از زیباترین تولیدات مرکز گسترش در دو سال اخیر دانست و افزود: نخستین رونمایی این مستند در هفدهمین جشنواره بین‌المللی «ایران مستند» سینما حقیقت مورد توجه بسیار مردم تهران قرار گرفت و جایزه دوم بخش شهید آوینی را از آن خود کرد. همچنین در اکثر شهرا بعد از سینما حقیقت به نمایش درآمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

حمیدی‌مقدم با بیان اینکه در تاریخ دفاع مقدس شخصیت‌هایی بودند که به سادگی زیست می‌کردند اما از خود حس و تأثیری برجای گذاشتند که یک تاریخ، مدیون آن‌هاست، تصريح کرد: این شهدا در مقاطع مختلف، خطرات و پیچ‌های تاریخی همیشه به کمک ما آمدند. نگاهی که در فیلم بی‌قرار جاری‌ است یک خودآگاهی و نقش شهودی است و امیدواریم همان‌طور که ما با این فیلم ارتباط برقرار کردیم مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند اظهار کرد: فیلم بی‌قرار، دلی ساخته شده و قرار است بگوید چه انسان‌هایی بزرگی هستند و چه انسان‌های بزرگ‌تری در تاریخ ما مؤثر بودند و سردار ملی ما چگونه این عشق و علاقه را به شهید (شهید یوسف‌الهی) نشان می‌دهد؛ این باعث می‌شود این نگین پس از این دوره بیرون آید و امیدواریم توانسته باشیم به نقش خود عمل کرده باشیم و شهیدی از دیار کرمان را به نقاط مختلف کشور و دنیا معرفی کنیم.

حمیدی‌مقدم در پایان با بیان اینکه امیدواریم سینمای مستند به همین قدر کفایت نکند، خاطرنشان کرد: امیدواریم برای ستاره‌های بزرگ دفاع مقدس و شخصیت‌های تاریخی باز هم کار ساخته شود. این امر شروع شده و ان‌شاءالله در سازمان سینمایی و مرکز گسترش، شخصیت‌های دیگر دوران دفاع مقدس در کرمان در برنامه ما هستند و پروژه بعدی نیز پروژه بزرگی است که در همین نقطه (کرمان) رقم می‌خورد. 

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcamon6e49neu1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما