تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۸
۰
plusresetminus
جلسه ستاد هماهنگی جشن‌های شعبانیه در محل دفتر امام‌جمعه شهرستان کوهبنان برگزار شد.
جلسه هماهنگی برنامه‌های مناسبتی نیمه‌شعبان برگزار شد
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» دفتر امام جمعه شهرستان کوهبنان با همکاری اعضای حقوقی و حقیقی بنیاد مهدویت ضمن دعوت از مسئولان برگزاری جشن‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرستان کوهبنان در خصوص برنامه‌ها ومراسمات اعیاد شعبانیه و به‌خصوص شب و روز نیمه شعبان با برگزارکنندگان هماهنگی‌های لازم را صورت داد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام حسن ایزدی امام جمعه کوهبنان گفت: در برگزاری مراسم عزا و شادی اهلبیت باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم در برگزاری مراسم جشن نیمه شعبان حد و حدود را رعایت کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در پذیرایی علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی باید مسائل امنیتی و ترافیکی مد نظر باشد، در موکب‌ها و محل برگزاری جشن صدای بلندگو به‌حدی نباشد که زمینه آزار و اذیت دیگران را رقم بزند.

حجت‌الاسلام حسن ایزدی بیان کرد: در بحث پذیرایی احتیاط در دستور کار باشد از هر شخصی مواد خوراکی تحویل گرفته نشود سعی کنیم در کنار پذیرایی کارهای فرهنگی را در دستور کار قرار بدهیم.

در ادامه حجت‌الاسلام سید ابوحامد روح‌الامینی گفت: طبق برنامه‌ریزی مقرر شد جشن شام نیمه‌شعبان در مهدیه ده‌خواجه برگزار شود که سخنران و مولودی‌خوان با هماهنگی و همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دعوت شود.

وی ادامه داد: با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره اوقاف مراسم احیای شب نیمه‌شعبان در امام‌زاده سیدسلیمان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان افزود: مراسمی هم در تکیه شهید روح‌الامینی در شب نیمه‌شعبان همراه با نورافشانی برگزار می‌شود.

در این جلسه مقرر شد مسئولین موکب‌ها مشخص باشند و در مسیر تردد ایستگاه برقرار نشود، بر پخت غذای نذری و توزیع نذری توسط کارشناسان بهداشت و درمان نظارت جدی انجام شود.

همچنین مقرر شد؛ سی دی مولودی‌خوانی که توسط بنیاد مهدویت تهیه گردیده توسط مدیران ایستگاه‌ها دریافت و در ایستگاه‌های صلواتی استفاده شود.

همچنین با توجه به مصوبه شورای فرهنگ عمومی، مدیران ایستگاه‌های صلواتی باید ضمن هماهنگی و همکاری با دفتر امام جمعه، اداره تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی، شبکه بهداشت و درمان و شهرداری مجوز لازم برای راه اندازی را دریافت نمایند.

مجریان برگزاری جشن‌ها در سطح شهرستان ضمن هماهنگی با ادارت ذیربط مجوز برگزاری جشن را دریافت نمایند و سخنران را حتما با هماهنگی دفتر امام جمعه، و اداره تبلیغات اسلامی کوهبنان دعوت کنند.

انتهای پیام/ن

منبع:باشگاه خبرنگاران https://armanekerman.ir/vdcb89b8zrhbffp.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما