تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۲۳
۰
plusresetminus
رئیس دامپزشکی شهرستان نرماشیر مطرح کرد:

اجرای واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در نرماشیر

رئیس دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت: واکسیناسیون رایگان بیش از ۱۳۰ هزار قطعه طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل، در روستاهای شهرستان نرماشیر اجرا شد.
اجرای واکسیناسیون علیه بیماری نیوکاسل در نرماشیر
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی 《راه آرمان 》 به نقل از روابط‌عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر فیروزه زارع‌پور بیان کرد: با شروع فاز دهم واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی علیه بیماری نیوکاسل، پیش‌بینی می‌شود،  بیش از ۱۳۰ هزار قطعه طیور بومی، در روستاهای شهرستان نرماشیر واکسینه می‌گردند.

زارع‌پور در ادامه اظهار کرد: از اهداف عمده این طرح کاهش انتقال و انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحدهای صنعتی و بالتبع کاهش کانون‌های این بیماری ویروسی اخطارکردنی در واحدهای مذکور و همچنین کنترل بیماری در طیور روستایی و کمک به تولید و معیشت روستائیان می‌باشد.

وی گفت: براساس برنامه‌‌ریزی به‌منظور تدوین طرح ملی کنترل و کاهش بیماری نیوکاسل، جهت اجرای مطلوب طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی یک روز قبل از ورود به روستا از طریق هماهنگی با دهیاری و شورای اسلامی اطلاع‌‌رسانی‌های لازم، انجام می‌شود.

این مقام مسئول در پایان گفت: از روستاییان درخواست داریم، در طول اجرای این طرح با اکیپ‌‌های دامپزشکی شهرستان هم‌کاری لازم را داشته باشند، تا این طرح به‌صورت کامل و صددرصدی اجرا شود.

انتهای خبر/ برجی https://armanekerman.ir/vdcbg9b8zrhbfap.uiur.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما