تاریخ انتشار :جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۰۰
۰
plusresetminus
حضور کرمانی‌ها در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج؛

پنج تیم از استان کرمان به‌دنبال کسب رتبه‌های برتر در رویداد هستند

بعد از ۴۸ ساعت تلاش بی‌وفقه و خستگی بسیار پنج تیم کرمانی در قالب محتواسازی همچون بازی، انیمشن و نرم‌افزار تلفن همراه منتظر داوری آثار خود هستند.
پنج تیم از استان کرمان به‌دنبال کسب رتبه‌های برتر در رویداد هستند
به گزارش گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ استان کرمان با وجود پتانسیل‌های فراوانی که در عرصه تولید محتوای دیجیتال اعم از انیمیشن، بازی‌سازی، موشن گرافیک و پوستر دارد هر سال تیم‌های جوان و مستعدی که در رویداد استانی حائز رتبه شده‌اند را با خود به رویداد ملی می‌برد و در تهران با دیگر استان‌های کشور به رقابت می‌پردازند این‌بار نیز کرمان با ۲۸ نفر و پنج تیم در پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج حاضر شده است.

استان کرمان با پنج تیم در پنجمین رویداد تولید محتوا شرکت کرده است

حسین همتی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان در تشریح جزئیات حضور تیم‌های استان در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج عنوان کرد: تیم کرمان با ۲۸ نفر در قالب دو تیم انیمیشن دو تیم نرم‌افزار تلفن همراه و یک تیم بازی تلفن همراه با ۶۰۰ نفر از سراسر کشور در این رویداد به رقابت می‌پردازند‌.

سرپرست تیم کرمان اذعان کرد: این تیم شامل۱۵۰ نفر از تولیدکنندگان محتوای دیجیتال هستند که در مرحله استانی برگزیده شده‌اند، و کیفیت محتواها در این رقابت بسیار به هم نزدیک است و تمامی استان‌ها برای کسب مقام می‌کوشند.

استان کرمان البته تنها با تیم‌های منتخب شرکت نکرده است و به واسطه سردمدارای در این عرصه حتی یک داور را به این رویداد معرفی کرده است.

جوانی تیم‌های شرکت‌کننده متحیرانه است

حسن اسدی که به‌عنوان منتور در رویداد حضور دارد در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری «راه آرمان» عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال حضور بالای تیم‌های شرکت‌کننده در این مرحله است.

وی با بیان اینکه استقبال از این رویداد در پنجمین دوره بسیار زیاد بوده است، گفت: تیم‌های شرکت‌کننده نسبت به دوره‌های قبل بسیار جوان‌تر و پرشورتر هستند، و رنج سنی این تیم‌ها بین ۱۷ تا ۲۵ سال است که نشان از پویای و جوانی این دوره دارد.

انیماتور و کارگردان انیمیشن موتورها در ادامه اذعان کرد: دیگر ویژگی مهم این رویداد کیفیت و تولیدات بسیار خوبی است که در حال تولید است و از لحاظ محتوا غنی‌تر از دوره‌های قبل است، زیرا دید محتواسازان بسیار بازتر شده و به مسائل با جزئیات بهتر و دقیق‌تری نگریسته‌اند.



منتور پنجمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج افزود: ایمان داریم که محتواهای این دوره بسیار با کیفیت و دید جهانی‌تر تولید می‌شوند درحالی که بسیاری از انیماتورها حتی دستی کار می‌کنند اما محتوا را به صورت سه‌بعدی تولید می‌کنند.

اسدی به جدیدترین اتفاق حاضر در عرصه بازی‌سازی این رویداد اشاره و تشریح کرد: بیشترین موضوعی که به آن توجه شده، اقتصاد هنر است و این امر مورد بررسی است، بازی که سناریوی آن نوشته شده و در حال تولید است آیا قابلیت عرضه به بازار را دارد یا خیر، و اینکه برای تیم سازنده سبب توسعه اقتصادی خواهد بود؟؟

وی در پایان خاطر نشان کرد: بسیار خرسندیم که این دوره در سطح بسیار بالاتری نسبت‌به دوره‌های قبل، هماز لحاظ کیفیت هم از لحاظ اندیشه و نگرش باز تیم‌های شرکت‌کننده و هم قابلیت عرضه تولیدات و ایجاد بعد اقتصادی برای تولید‌کنندگان، دارد. 

بازی‌ یک محصول فرهنگی و اقتصادی است

محمدجواد اسدی بازی‌ساز کرمانی که از جزو تیم‌های شرکت‌کننده از کرمان است نیز در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» هدف از شرکت در رویداد  را کسب تجربه عنوان کرد و افزود: این رویداد می‌تواند یک چالش برای برنامه‌نویسان و تولیدکنندگان محتواهای دیجیتال است تا خود را در برابر یکدیگر محک بزنند.

وی ادامه داد: دشمن با استفاده از دنیای بازی هم اقتصاد خود را تقویت می‌کند و هم فرهنگ خود را رواج می‌دهد و در کنار آن حتی میدان جنگ را نیز به نسل جوان القاء می‌کند.



بازی‌ساز کرمانی تأکید کرد: بازی یک محصول فرهنگی و اقتصادی است که با برنامه‌ریزی و قانون‌گذاری می‌تواند هم در جنگ اقتصادی و هم جنگ فرهنگی به کشورمان کمک کند و راه را برای صدور فرهنگ به دیگر ممالک اسلامی و کشورهای دیگر باز کند.

اسدی با بیان این که بازی یک سلاح مهم در جنگ ترکیبی است، عنوان کرد: بازی‌ها می‌توانند فضای آموزشی کشور را متحول کرده و به حل معضلات اجتماعی هم کمک کنند، امیدواریم که در این رویداد نیز آثار با کیفیت و قابلیت عرضه به بازار تولید شود زیرا جوانان مستعد خوش‌فکر و تازه نفس امروز خط مقدم جنگ فرهنگی را تشکیل داده‌اند.



درحالی که رقابت ۴۸ ساعته و  بسیار نزدیک و پر از استرس بود و اضطراب نرسیدن کار و مشکلات نرم افزاری که ایجاد می‌شد و کار را لنگ می‌کرد و زمان را برای تیم‌های شرکت‌کننده کوتاه می‌کرد و باعث بالا رفتن دمای کار می‌شد و هیچ‌کس حتی پلک هم نمی‌گذاشت تا کار را برای ارائه به مرحله داوری آماده کند، به‌هرحال زمان به پایان رسید و هر تیم کار خود را به داور تقدیم کرد.

درحالی‌که تیم‌های شرکت‌کننده شب سختی را پشت سر گذاشته‌اند و بعد از دو روز استراحت کردند اما هنوز کارها در مرحله داوری است و استرس بر فشار کاری آنها افزوده است و نتیجه نهایی امروز در اختتامیه این رویداد رخ خواهد داد و ماحصل تلاش ۴۸ ساعته رقبا به ثمر خواهد رسید.

استان کرمان نیز برای تیم‌های شرکت‌کننده در رویداد آروزی موفقیت دارد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcaion6a49nei1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما