تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۸
۰
plusresetminus
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان:

شهرک صنعتی خورشیدی راین تملک و آماده واگذاری است

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان گفت: شهرک تخصصی خورشیدی راین در نوع خودش در سطح کشور بی‌نظیر است که آماده واگذاری شده است.
شهرک صنعتی خورشیدی راین تملک و آماده واگذاری است
حسین میجانی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص آخرین وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی و شهرک‌های تخصصی تولید انرژی پاک گفت: ما در انتهای مهرماه شهرک صنعتی خورشیدی راین را تملک کردیم.

وی عنوان کرد: استان کرمان به‌دلیل تابش بیش از ۳۰۰ روزه خورشید و قرار گرفتن در ذوزنقه طلایی انرژی خورشیدی کشور پتانسیل بالقوه‌ای در استفاده از این نعمت خدادادی را دارد.

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان از برنامه‌های این شرکت برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی در استان خبر داد و گفت: اولین شهرک تخصصی خورشیدی کشور در شهرستان بافت عملیات اجرایی آن شروع شده است.

وی ادامه داد: شهرک تخصصی خورشیدی راین در نوع خودش در سطح کشور بی‌نظیر است که در فاز اول شهرک تخصصی خورشیدی راین به عنوان بزرگترین نیروگاه و شهرک آماده واگذاری است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان تأکید کرد: در فاز اول ۱۰ مگاوات بدون تشریفات و با مجوزی که از کارگروه ستاد تسهیلات استان گرفتیم به هم استانی‌ها و همشهری‌های استان کرمان واگذار می‌کنیم.

میجانی ادامه داد: فاز دوم و سوم آن را فراخوان می‌زنیم و جذب سرمایه‌گذار از سراسر کشور خواهیم کرد، این شهرک در بهترین نقطه جغرافیایی تابش خورشید واقع شده است و بسیار اقبال خوبی دارد که امیدواریم در آینده‌ای نه‌چندان دور حتی در کمتر از یک‌سال تا یک‌سال و نیم بتوانیم در این شهرک خورشیدی قریب به ۱۰۰ مگاوات برق را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه خورشید نعمتی رایگان است که در اختیار بندگان از سوی خداوند متعال قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: امیدواریم از این نعمت بتوانیم بهترین بهره را برده و برق مورد نیاز را ضمن تأمین وارد شبکه‌های برق کنیم و از خاموشی‌هایی که به واسطه افزایش بار ایجاد می‌شوند، جلوگیری کنیم.

شایان ذکر است: مدیرعامل شرکت شهرها وعده داده است که در ۵ سال آینده با تکمیل این شهرک‌های خورشیدی با توان تولید بیش از هزار مگاوات، صنایع مستقر در استان از کسری برق و خاموشی‌های احتمالی نجات پیدا کنند.


انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcc4oqsm2bq1m8.ala2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما