تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۰
۰
plusresetminus
در لیگ بیست‌ویکم بود که اعلام شد در پایان فصل و برای تعیین رتبه‌های مهم از جمله صدر و قعر جدول، به‌جای تفاضل گل، قانون نتایج رو در رو تیم‌ها در دو بازی رفت و برگشت ملاک قرار می‌گیرد.
استقلال در صدر ۴ امتیاز از پرسپولیس فاصله گرفت
به گزارش سرویس ورزشی پایگاه خبری «راه آرمان» شهرآورد شماره ۱۰۳ استقلال و پرسپولیس در دیداری کسل‌کننده و ملال‌آور با تساوی بدون گل به‌پایان رسید.

تلاش‌های بازیکنان دو تیم برای باز کردن دروازه حریف بی‌نتیجه بود تا جواد نکونام به چیزی که از این بازی نیاز داشت، برسد و صدر جدول و فاصله سه امتیازی را با هم حفظ کنند.

از قبل نیز مشخص بود که آبی‌ها با اندیشه رسیدن به حداقل امتیاز پای به زمین مسابقه خواهند گذاشت و در سمت مقابل نیز پرسپولیس تلاش می‌کند تا برای کاهش فاصله و رسیدن به صدر جدول، در این دربی به پیروزی برسد ولی همان‌طور که بازیکنان آبی‌پوش نیز اذعان داشتند، این نتیجه به سود آن‌ها رقم خورد.

اما نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، دست بالای استقلال در تقابل‌های رو در رو برابر پرسپولیس است چرا که طبق قانون سازمان لیگ و کمیته برگزاری رقابت‌های لیگ برتر که در فصل بیست‌ویکم تصویب شد، گل زده در خانه حریف حائز اهمیت است که همین موضوع منجر به پیش‌افتادن آبی‌ها شده است.

در لیگ بیست‌ویکم بود که اعلام شد در پایان فصل و برای تعیین رتبه‌های مهم از جمله صدر و قعر جدول، به‌جای تفاضل گل، قانون نتایج رو در رو تیم‌ها در دو بازی رفت و برگشت ملاک قرار می‌گیرد. اما اگر در هر دو بازی نتیجه یکسانی به‌دست آمده باشد، آن‌گاه قانون گل‌زده در خانه حریف ملاک قرار می‌گیرد.

در لیگ برتر امسال و در شهرآورد رفت که به میزبانی پرسپولیس برگزار شد، دو تیم به تساوی یک – یک دست یافتند و دربی دیروز که آبی‌ها میزبان بودند، بدون گل تمام شد تا بدین ترتیب استقلال درست به مانند لیگ بیست‌ویکم و به‌دلیل گل‌زده بیشتر در خانه حریف، دست برتری را نسبت‌به حریف داشته باشد.

بدین ترتیب اگر در پایان فصل استقلال و پرسپولیس هم امتیاز شوند، به‌دلیل این‌که شاگردان نکونام در زمین پرسپولیس موفق به گل‌زنی شده‌اند، در رتبه بالاتری نسبت به حریف دیرینه قرار می‌گیرند تا به نوعی، اختلاف سرخابی‌ها در ظاهر سه امتیاز ولی در باطن چهار امتیاز باشد و هم‌امتیازی پرسپولیس با استقلال در پایان فصل کمکی به تیم اوسمار نخواهد کرد.

این قانون می‌تواند در ادامه فصل کمک زیادی به تیم نکونام بکند چرا که حتی اگر آن‌ها در دیداری مغلوب شوند و پرسپولیس به پیروزی برسد، اما باز هم این استقلال است که در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد و این یعنی این‌که پرسپولیس برای پیشی‌گرفتن از رقیب دیرینه، نیازمند این است که تیم نکونام در دو دیدار موفق به کسب پیروزی نشود.

منبع: همشهری آنلاین
انتهای خبر/ پسند https://armanekerman.ir/vdcdfn0foyt0sj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین