تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴
۰
plusresetminus
زحماتی که افتخارآفرین شد؛

یک سال تلاش برای آگاهی‌بخشی

تلاش یک ساله خبرنگار راه آرمان در جهت آگاهی‌بخشی و تبیین واقعیت‌ها سبب افتخارآفرینی در جشنواره رسانه‌ای ابوذر و جشنواره رسانه و عدالت دادگستری استان کرمان شد.
یک سال تلاش برای آگاهی‌بخشی
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» اصحاب رسانه از جمله افرادی هستند که تعطیلی در شغل‌شان معنا ندارد؛ خبرنگار کسی است که از همان روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۲ تا هم‌اکنون در تمام مناسبت‌ها، برنامه‌ها و همچنین مشکلات و پیشرفت‌ها نقش‌آفرین بوده و سعی دارند که همواره در جهت آگاهی‌بخشی و تبیین واقعیت‌ها قدم بردارند.

آن‌چه که برای ما بسیار مهم است، این است که در کنار بیان مشکلات، حوادث و رخدادهای تلخ، به اخبار خوش و توصیف زیبایی‌ها بپردازیم که در این رابطه در سال ۱۴۰۲ از توصیف طبعیت بهاریِ دروازه شرقی بیابان لوت تا بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران با شما همراه بودیم.

اما به هرحال به جز پرداختن به پیشرفت‌ها، یک رسانه باید زبان گویای مردم باشد و مشکلات را به گوش مسئولان برساند تا به آن‌ها رسیدگی کنند؛ از جمله مشکلاتی که در سال ۱۴۰۲ به آن پرداخت مشکل خاموشی‌های شهر کرمان بود که تا حدی مورد توجه مسئولان قرار گرفت.

خبرنگاران راه آرمان با نگارش یادداشت‌ و گزارش‌های بسیاری در ارتباط با مسائل روز در راستای آگاهی‌بخشی و تلنگری هرچند کوچک به مردم تلاش کردند؛ از جمله آن‌ها می‌توان به یادداشت‌های »چرا حجاب؟»، «گذری بر حقوق همسایگی»، «چی بودیم، چی شدیم «!و... اشاره کرد.

هر ساله در کرمان جشنواره‌های بسیاری برگزار می‌شود و اما امسال برای اولین بار در مهرماه جشنواره ملی نان برگزار شد که افراد نان محلی استان‌های خود را به معرض نمایش گذاشتند که ما آن را هم به تصویر کشیدیم.

یکی از رخدادهای مهم در سال ۱۴۰۲ عملیات طوفان‌الأقصی بود که دنیا را بیدارتر کرد؛ «راه آرمان» در این زمینه نیز علاوه‌بر به تصویر کشیدن راهپیمایی‌های حمایتی مردم از ملت مظلوم فلسطین، با گفتگو با اشخاص مختلف هم جنایت‌های رژیم جعلی را بازخوانی کرد و هم از ابعاد مختلف، شکست رژیم کودک‌کش را مورد بررسی قرار داد تا کسی گول مظلوم‌نمایی‌های بی‌مورد صهیونیست‌ها را نخورد.

روز‌های خاصی نیز به نام اقشار و شغل‌های مختلف؛ همچون روز پرستار، هفته بسیج ، روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم و... در تقویم ما ثبت شده که فرصت مناسبی است برای روایت خدماتی که آن‌ها انجام می‌دهند؛ و ما در این زمینه نیز به خوبی عمل کرده‌ایم.

سال گذشته دشمنان بسیار تلاش کردند تا نشان دهند که مردم ایران خصوصاً دهه هشتادی‌ها از دین و انقلاب زده شده‌اند برای اثبات خلاف این ادعا ماه محرم و همچنین ایام اعتکاف را غنیمت شمردیم و با گفتگوهای متعدد و روایت حضور پرشور در مراسمات، نشان دادیم که تیر دشمن به خطا رفته و این مردم دست از آرمان‌هایشان برنمی‌دارند.

از بهترین اتفاقات سال جاری برای مردم کرمان،  دستیابی به آرزوی دیرینه و دیدار با رهبر عزیزمان بود که در این زمان هم به بیان حس و حال آن‌ها که به این دیدار مشرف شدند و آن‌ها که جاماندند، پرداختیم.

در روزهای منتهی به سالگرد حاج‌قاسم نیز که مردم از سراسر ایران و منطقه برای زیارت حاج‌قاسم و خدمت به زائرانش به گلزارشهدای کرمان می‌آمدند، ما هم به معرفی بیش‌تر سردار دل‌ها و روایت زیبایی‌های مسیر طریق‌القاسم پرداختیم‌.

و تلخ‌ترین اتفاق کرمان در سال ۱۴۰۲ حادثه تلخ تروریستی در گلزار شهدا بود که از همان لحظات ابتدایی سعی بر اطلاع‌رسانی دقیق داشتیم و به خوبی مردمی را روایت کردیم که ترور بیدارترشان کرده بود و با گفتگو با خانواده شهدای این حادثه تلخ مردم را با خصوصیات اخلاقی این شهدای عزیز آشنا کردیم.
راهپیمایی بیست و دوم بهمن‌ماه نیز همچون دیگر راهپیمایی‌های سرتاسر سال و همچون سال‌های گذشته پرشور برگزار شد و ما هم همچون دیگر رسانه‌ها این حضور را ثبت کردیم.

رویداد مهم دیگری که امسال در ایران داشتیم انتخابات ۱۱ اسفند بود که با تلاش بسیار سعی کردیم تا پیشرفت‌های بسیار ایران را تبیین کرده و مردم را متوجه تأثیر رأی‌شان کنیم و همچنین با گفتگو با اقشار مختلف از جمله قهرمانان ورزشی، کارگران، کشاورزان، اساتید و... و دعوت آن‌ها از مردم برای شرکت در انتخابات، مردم را ترغیب کردیم تا در رقم‌زدن سرنوشت‌شان نقش‌آفرین باشند و پس از آن حضور پررنگ مردم را به تصویر کشیدیم.

در کنار تمام اخبار و اتفاقات، جوانانی هستند که با شروع از نقطه صفر به اوج موفقیت می‌رسند؛ ما همچون همه در راستای رسالت خبریمان اقدام به معرفی این جوانان به مردم کردیم تا الگویی برای آن‌ها باشند.

هر روز اخبار مختلفی به گوش می‌رسد و ما نیز تا آن‌جا که توانسته‌ایم به آن‌ها پرداخته‌ایم و این تنها گوشه‌ای از تلاش یک ساله ما بود که نتیجه آن افتخار آفرینی در جشنواره رسانه‌ای ابوذر و جشنواره رسانه و عدالت دادگستری استان کرمان بود که در جشنواره رسانه‌ای ابوذر، محمدرضا عرب موفق به کسب رتبه اول در بخش فیلم و خبر و سمانه کارگرزاده موفق به کسب مقام سوم در بخش گزارش تحلیلی شدند و همچنین در جشنواره رسانه و عدالت دادگستری موفق به کسب مقام سوم در بخش مصاحبه و یادداشت شدیم.

انتهای خبر/ کارگرزاده https://armanekerman.ir/vdciz3az3t1apv2.cbct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما