تاریخ انتشار :شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۷
۰
plusresetminus
معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت شمال کرمان:

بازار شب عید و ماه رمضان زیر ذره‌بین بازرسان قرار دارد

مردم اولین بازرسان نظارت بر بازار هستند
معاون بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت شمال استان کرمان از تشدید نظارت‌ها بر بازار شب عید و ماه رمضان توسط بازرسان خبر داد.
بازار شب عید و ماه رمضان زیر ذره‌بین بازرسان قرار دارد

محسن میرزایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی راه آرمان از تشدید نظارت‌های در روزهای پایانی سال بر بازار خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار تیم بازرسی از سه واحد اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است و بازرسان هر سه نهاد به صورت جدی در بازار حضور دارند و با هر گونه تخلف برخورد خواهندکرد.

وی ادامه داد: امسال بازرسی از مراکز خدمات‌رسان همچون؛ قالی‌شویی‌ها،دفاتر فروش بلیط هواپیما،اتوبوس و قطار  جزو اولویت‌های ما است و تمرکز  نظارتی ما بر آنها در این ایام بیشتر است.

معاون بازری و و حمایت از حقوق مصرف‌کننده هدف از اجرای طرح نظارتی را ایجاد آرامش نسبی در بازار عنوان کرد و گفت: ما برای اینکه مردم با خیال راحت خرید عید خودشان را انجام دهند شب و روز نظارت را ادامه می‌دهیم تا شاهد کمترین مشکل برای مردم باشیم.

میرزایی اذعان کرد:  خواستاری یاری مردم در طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ جهت تشدید نظارت بر بازار شب عید  هستیم، درصورت مشاهده هرگونه تخلف  در واحدهای صنفی سریعا آن را گزارش و بازرسان را درشناسایی متخلفان یاری کنند.

 معاون بازرسی و حمایت ازحقوق مصرف کننده سازمان صمت استان کرمان ادامه داد: این طرح نظارتی با همکاری جهادکشاورزی اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی و اداره اماکن نیروی انتظامی، تعزیرات حکومتی و اداره کل استاندارد دحال برگزاری است و تاپایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

وی ادامه داد: رسیدگی به تخلفات صنفی به روش‌های مختلفی است، اما مردم می‌توانند در اولین گام شکایات و گزارشات خود را  ازطریق تلفن ۱۲۴؛ مبنی‌بر  احتکار، گران‌فروشی و کم‌فروشی را به سازمان و یا ادارت صمت شهرستان مربوطه ، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

معاون بازسی سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان به صنوف نیز توصیه کرد: واحدهای صنفی ضمن نصب برچسب قیمت بر روی کالا، باید صدور فاکتور برای مشتری را در دو نسخه رعایت کنند، ضمن اینکه فاکتور خرید خود را در دسترس قرار دهند تا به محض ورود بازرسان و درخواست بازدید بتوانند به سرعت ارائه دهند.

وی اذعان کرد: واحد بازرسی و نظارت بر بازار اندک هستند و در اقلیت قرار دارند زیرا با وجود بیش‌از صد هزار واحد صنفی امکان نظارت بر همه برای ما ممکن نیست، بنابراین بهترین ناظران خود مردم هستند که الحق‌و‌الانصاف تاکنون خیلی خوب ما را همراهی کردند و امیدواریم که بازهم برای تداوم این مسیر ما را یاری‌ کنند.

میرزائی در پایان به تخلفات صنفی که قابل گزارش هستند، اشاره کرد و گفت: نصب برچسب قیمت و یا اتیکت برروی کالا، صدور فاکتور و ارائه صورتحساب هنگام خرید و فروش الزامی است و  بازرسان بر اساس قانون جدید برای  ارائه نکردن صورتحساب به مشتری  پرونده تخلف واحدصنفی را تکمیل و جهت صدورحکم به تعزیرات حکومتی ارسال خواهند کرد.

انتهای خبر/ طهماسبی https://armanekerman.ir/vdcjxhevauqetoz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما