تاریخ انتشار :جمعه ۳ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۶
۰
plusresetminus
مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان مطرح کرد:

نقش بی‌بدیل زنان در ترغیب جامعه برای مشارکت اقتصادی

مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان گفت: نقش بانوان در ترغیب جامعه به‌سوی مشارکت اقتصادی، ترویج و تصحیح فرهنگ اقتصادی بی‌نظیر و بی‌بدیل است.
نقش بی‌بدیل زنان در ترغیب جامعه برای مشارکت اقتصادی
اکرم رنجبر مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» با اشاره به نام‌‌گذاری شعار امسال باعنوان «جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت: مقام معظم رهبری در صحبت عیدانه خود که با مردم ایران داشتند در واقع نوعی تغییر نگرش را به مردم و مسئولان گوشزد کردند.
وی ادامه داد: حرکت‌دادن مردم و مسئولان جهت رفع مشکلات اقتصادی زمانی محقق می‌شود که مردم در آن مشارکت داشته باشند، در واقع مقام معظم رهبری معجزه حضور مردم را  باری دیگر اشاره کردند.
 
رنجبر با تاکید بر این‌که معجزه حضور مردم در صحنه‌های مختلف نشان داده شده‌ است، توضیح داد: از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد هنرنمایی مردم بوده‌ایم از جمله پیروزی جمهوری اسلامی مرهون حضور مردم است و یا در ادامه هشت سال دفاع مقدس به‌دست توانمند مردم بوده که با جان، مال و آبروی خود به‌میدان آمدند و افتخارآفرینی کردند.
 
مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان افزود: حضور در صحنه‌های مختلف جهادی برای مثال کمک به سیل‌زدگان از جمله در چابهار ،خوزستان، رودبار و یا زلزله‌های سهمگین در کشور شاهد خلق حماسه‌های عظیم از حضور مردم بوده‌ایم و اکنون در سال ۱۴۰۳ سکان‌دار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عبور کشور را از چالش مسائل اقتصادی به کمک مردم می‌داند.
 
وی بیان کرد: انتظار داریم مسئولان دولتی نیز همت کنند و مسیر را در جهت مشارکت مردم در مسائل اقتصادی فراهم کنند.
 
رنجبر عنوان کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی قطعاً مردم و از طرفی مسئولان نیز وظایفی دارند که از جمله وظایف مسئولان طرح‌ریزی و فراهم‌کردن مقدمات برای حضور و مشارکت مردم در اقتصاد است.
 
وی اظهار کرد: فراهم کردن مشوق‌های لازم جهت حضور مردم در فعالیت‌های تولیدی، توسعه بنگاه‌های خُرد و کلان، ایجاد تعاونی‌ها، ایجاد مشاغل خانگی به‌طور وسیع و بهادادن به این مشاغل، فراهم کردن بازار جهت فروش محصولات خانگی از جمله وظایف مسئولان برای محقق‌شدن شعار سال است.
 
مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان در ادامه به وظايف مردم برای رسیدن به جهش تولید اشاره کرد و گفت: مردم سهم بسزایی در فرهنگ اقتصادی و اصلاح الگوی مصرف دارند که همت آحاد مردم را می‌طلبد اما متاسفانه اکثریت مردم دچار فرهنگ مصرف‌گرایی در حامل‌های انرژی و یا در مسائل اقتصادی روزانه هستیم از این‌رو نیاز به تغییر نگرش در این رابطه داریم.
 
وی ادامه داد: فرهنگ مسائل تولیدی و اشتغال خانگی باید بر خانواده‌ و جامعه ما سایه اندازد در این رابطه خانواده‌ها، دولت‌مردان، زنان و اقشار مختلف این جامعه باید سهیم باشند، حمایت از کالای داخلی می‌تواند به عنوان یک جزء اصلی در حمایت از اقتصاد باشد.
 
رنجبر توضیح داد: اگرچه فضای مجازی فرصت مناسبی برای خیلی از پیشرفت‌ها است اما آسیب‌های زیادی دارد راه‌برون رفت کودکان و نوجوانان از این فضا سرگرم کردن آنان به مشاغل خانگی و مسیر تولیدی است که آنان دوست دارند بنابراین فرهنگ مشارکت در اقتصاد را باید ترویج دهیم که قطعاً معلمان، اساتید دانشگاه و اقشار مختلف سهم بسزایی در این رابطه دارند.
 
مسئول بسیج جامعه زنان استان کرمان نقش بانوان را در ترغیب جامعه به‌سوی مشارکت اقتصادی را بی‌بدیل خواند و گفت: بانوان در نقش‌های مختلف خود اعم از مادری و یا همسری در ترویج فرهنگ صحیح استفاده از کالاها، ترویج فرهنگ اقتصادی، تصحیح فرهنگ اقتصادی، تصحیح فرهنگ مصرف‌گرایی و ترویج مشاغل خانگی بی‌بدیل و بی‌نظیر است.
 
وی تاکید کرد: یک زن به‌عنوان مادر و یا همسر می‌تواند ریل‌گذاری صحیحی در رابطه به مسائل اقتصادی و مصرفی خانواده داشته‌باشد بنابراین از همه بانوان در این بسیج همگانی جهت مشارکت در مسائل اقتصادی استمداد می‌طلبیم تا در حل چالش‌های اقتصادی گام مثبتی برداشته شود.
انتهای خبر/ پسند
https://armanekerman.ir/vdcg3y9qqak9wy4.rpra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما