تاریخ انتشار :جمعه ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۱
۰
plusresetminus
امام جمعه کرمان گفت: مردم دنیا حاکمان خود را تحت فشار قرار داده و بر آن‌ها تحمیل کردند که باید قطعنامه صادر شود، این یک پیروزی بزرگ است.
ملت‌های جهان دولت‌های خود را به زانو درآوردند
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌‌سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهر کرمان ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی گفت: در نگاه قرآن و اسلام چند محیط مهم بر تعالیم انسان تاثیر دارند، اولین محیط خانواده و دومینش آموزش و پرورش که کارش تعلیم و تربیت است.

وی عنوان کرد: تعلیم یعنی انتقال دانش از فردی به فرد دیگر و تربیت به فعلیت‌رساندن استعدادهای فردی است، بنابراین انسان باید استعدادهای خود را یاد بگیرد و به فعلیت برساند و از سوی دیگر آموزش و علمی مفید است که استعدادهای ما را هم تبدیل به فعلیت کند و هم در جهت رسیدن به کمال باشد.

نماینده ولی فقیه در کرمان افزود: روش تربیت هم مهم است هر روشی که قدرت خلاقیت را فعال کند در تربیت دینی بیشتر پسندیده است، پیامبر عظیم‌الشان اسلام به عنوان بزرگترین پیغمبر خدا در رأس این سلسله است.

خطیب جمعه شهرستان کرمان عنوان کرد: حرکت معلم در راستایی که استعدادهای افراد را با جهتی کاملا توحیدی در راه کمال انسان که به فعلیت برساند در راستای حرکت انبیاء است، سهم خود فرد در تربیت که حرکتی از درون است سهم قابل توجهی است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌‌سلیمانی ادامه داد: برخلاف آموزش که دیگران باید به ما یاد بدهند، تربیت فعال‌کردن انسانیت انسان است در مقابل انسانیت نفسانیت است، یعنی انسانیت را سردمدار کردن و نفسیت را در اختیار گرفتن، اما اگر آموزش‌دهنده طوری حرکت دهد که انسانیت را در اسارت قرار دهد حتما ظلم کرده است.

وی اذعان کرد: مربی باید همه سعی خود را به این امر معطوف کند که نفس را در اختیار انسانیت قرار دهد و اگر کسی حاکمیت نفس را به رسمیت شناخت و انسانیت را به انزوا می‌کشانند در هر موقعیت به متربیان خود خیانت و ظلم می‌کنند.

خطیب جمعه کرمان تأکید کرد: باید به خروجی کلاس‌های آموزشی توجه داشت که آیا نفسانیت پررنگ می‌شود یا انسانت، اگر نفسانیت پر رنگ شود در راستای تربیت دینی نیست و اگر علمی یا منصبی حس برترجویی ما را تقویت کرد و خود را از دیگران برتر و بالاتر دانستیم و از درون حس برتری کردیم این تربیت دینی نیست، آخرت و قیامتی هم ندارد و آن فرد در تربیت شکست خورده است.

 حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌‌سلیمانی محور دوم  در تربیت دینی را ترک معصیت عنوان کرد و گفت: دستگاه آموزش و پروش خداپسند دستگاهی است که متربی آن در سیستم آموزش و پرورش با گناه فاصله بگيرد و در احوالات امام علی(ع) آمده که در مسجد و بازار حاضر می‌شدند و به مستمندان کمک کرده و افراد را راهنمایی می‌کردند.

وی ادامه داد: باید در دستگاه تربیتی ما، علم، ثروت، و حتی قدرتمان هیچ وقت در آن احساس غلو و برتری نسبت‌به دیگران نداشته باشیم و باید نگاه ما به گناه در تربیت طوری باشد که نسبت‌به متربی گناه را دور کند، در تربیت دینی دستگاه محاسباتی متربی باید اصلاح شود.

خطیب جمعه کرمان افزود: کسی که در کلاس درس حاضر می‌شود و نمره بالا می‌گیرد صرفا تربیت دینی نیست بلکه باید دستگاه محاسباتی متربی متناسب با دستگاه محاسباتی باشد که متون دینی آن را تأئید می‌کند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌‌سلیمانی با اشاره به اینکه در هفته جاری روز ملی فناوری هسته‌ای و قطع رابطه ملی با آمریکا قرار دارد، گفت: قطع ارتباط با آمریکا باعث شدف روی پای خودمان بایستیم، توان داخلی کشور فعال شد و سبب شد تا دانشمندان جوان ما با نوآوری و خلاقیت بتوانند کشور ما را در این بخش جزو 10 کشور برتر دنیا قرار دهند.

وی ادامه داد: مردم فهیم در کنار مسئولان این توطئه بزرگ دشمن را خنثی و مأیوس کنند، در مجلس در رابطه با عفاف و حجاب تصیماتی گرفته شده که ثمرات آن را خواهیم دید و امروز نیز در روز قدسی متفاوت از روزهای قبل حضور پیدا کردیم.

خطیب جمعه کرمان افزود: همه کسانی که در راهپیمایی امسال حضور داشتند شاهد کمیت و کیفیت راهپیمایی نسبت‌به سال‌های قبل هستند، اما دو اتفاق تلخ افتاده این است که زنان و کودکان غزه هر روز به خاک و خون کشیده می‌شوند، این جنگی ناجوانمردانه است، اما هیچ‌کس حرکتی نمی‌کند.


حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌‌سلیمانی ادامه داد:  هر روز در اخبار می‌شنویم آمار شهدا و مجروحین افزایش پیدا می‌کند که این اتفاق تلخ در یک جنگ نابرابر است و این درحالی‌است که نظم جدید دنیا درحال شکل گیری است، قطعا آمریکا، هم‌پیمانان او و رژیم جعلی صهیونیست دوران وفول و افول آن‌ها است.

وی ادامه داد: در جریان غزه هر چه جلوتر برویم دروغ هایشان(آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی) در سطح بین‌الملل برملاترند و شکست‌هایشان بیشتر خود را نشان می‌دهد زیرا آمریکا بمب‌هایی به‌صورت وسیع برای اسرائیل ارسال می‌کند.

خطیب جمعه کرمان افزود: امروز در سطح بین‌الملل ملت‌های جهان پشتیبان مردم مظلوم فلسطین‌اندف اما سران این کشورها چشم خود را به ‌روی غزه و اتفاقات آن بسته‌اند اما در آینده‌ای نزدیک اجماع جهانی علیه اسرائیل شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌‌سلیمانی تأکید کرد: همین که مردم دنیا حاکمان خود را تحت فشار قرار دادند و بر آن‌ها تحمیل کردند که غزه مظلوم و رژیم جعلی غاصب است و باید قطعنامه صادر شود، همین یک پیروزی  بزرگ است.

وی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق اشاره و خاطر نشان کرد: برخلاف همه کنوانسیون‌ها کنسولگری یک کشور را مورد هدف قرار دادند که کاری مضبوحانه است و به فضل خدا سیلی محکم علیه اسرائیل نواخته خواهد شد و جبهه مقاومت علیه دشمن قسم خورده همه امکانات خود را به‌کار خواهد برد و اضمحلال و نابودی اسرائیل را خواهیم دید.

انتهای خبر/ طهماسبی
  https://armanekerman.ir/vdcdzz0fnyt0ox6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما