تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۵
۰
plusresetminus
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور گفت: شکارچیان غیرمجاز در مناطق حفاظت‌شده راور دستگیر شدند.
شکارچیان غیرمجاز در منطقه حفاظت‌شده دستگیر شدند
به گزارش گروه اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان راور؛ مجتبی استوار‌زاده دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز و غیربومی در حوزه استحفاظی این شهرستان، خبر داد.

مجتبی استوار‌زاده گفت: طی اخبار واصله مبنی بر شکار غیرمجاز حیوانات وحشی در حوزه استحفاظی شهرستان راور، با تلاش شبانه‌روزی مامورین گشت یگان حفاظت از محیط‌زیست و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی، دو نفر شکارچی غیر‌مجاز و مسلح غیربومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه پس از دستگیری شکارچیان توسط دوست‌داران محیط زیست پرونده قضایی تشکیل و در این عملیات تعداد سه قبضه سلاح و همچنین لاشه چهار رأس جبیر نیز کشف و ضبط شد، اظهار کرد: در حین بازپرسی از متهمین، شکارچیان به بزه ارتکابی خود اقرار کرده‌اند و در این خصوص قرار تأمین کیفری متناسب صادر شد.

وی افزود: مطابق با ماده ۱۳ قانون صید و شکار و همچنین قانون مجازات اسلامی برای شکار حیوانات وحشی و اقدامات علیه محیط‌زیست مجازات حبس از ۹۱ روز تا سه سال و همچنین جزای نقدی در نظر گرفته شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور در پایان خاطر‌نشان کرد: باتوجه‌به اینکه گونه‌های گیاهی و جانوری در معرض انقراض متعلق به زمان خاصی نبوده و تمامی نسل‌های آینده نیز باید از وجود آن‌ها منتفع گردند، لذا این مرجع قضایی به‌عنوان حافظ منافع عمومی هیچ‌گونه اغماض و مماشاتی را در برخورد با متعرضین به محیط‌زیست نخواهد داشت و به‌شدت با متخلفین برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد.

انتهای خبر/کمساری
  https://armanekerman.ir/vdcaiwn6a49nyy1.k5k4.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما