تاریخ انتشار :يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۹
۰
plusresetminus
رئیس مرکز بهداشت جیرفت گفت: اهمیت‌دادن به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار موثر است.
جامعه آزمایشگاهیان، دیده‌بانان گمنام عرصه‌های سلامت
به گزارش گرو اجتماعی پایگاه  خبری تحلیلی «راه آرمان»؛ شامگاه امروز به‌مناسبت روز علوم آزمایشگاهی، علیرضا مقبلی رئیس مرکز بهداشت به اتفاق معاون فنی با حضور در آزمایشگاه‌مرکزی مرکز‌بهداشت شهرستان جیرفت از کارکنان  این مرکز با اهداء لوح‌سپاس و شاخه‌گل قدردانی‌کرد و گفت: تلاش‌گران علوم آزمایشگاهی با تشخیص به‌موقع عوامل بیماری‌زا و با‌فداکاری و گذشت، سلامت و آسایش خود را در راه اعتلای ارزش‌های والای انقلاب اسلامی و سلامت جامعه صرف کرده‌اند. 
 
وی افزود: توجه به‌نقش و اهمیت‌دادن به جایگاه فعالان آزمایشگاهی در پیشبرد اهداف نظام سلامت و ارتقای خدمات این حوزه بسیار موثر و اثربخش است.
 
رئیس مرکز بهداشت اظهار کرد: بدون‌شک روز آزمایشگاه، روز سپاس از جان‌ها و اندیشه‌های والایی است که در پویایی نظام سلامت خالصانه تلاش می‌کنند و جامعه بزرگ آزمایشگاهیان، دیده‌بانان گمنام عرصه‌های سلامت هستند که در راه‌اعتلای سلامت‌جامعه بدون‌منت و کمترین حق‌الزحمه‌ای همواره می‌کوشند.
 
مقبلی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ همکاران من در آزمایشگاه مرکزی زیر مجموعه مرکز بهداشت با ۳۵ کارمند بیش‌از ۱۷۰‌هزار آزمایش جهت سلامت همشهریان عزیز انجام داده‌اند،که از این تعداد ۱۳۰۰‌نفر زنان بوده‌اند که به‌مبلغ ۱۳۰ملیون تومان رایگان آزمایش‌های آنها انجام شده‌است.
 
وی افزود: همچنین پرسنل آزمایشگاه مرکزی تعداد یک هزار و ۸۰۰‌ زوج جهت دریافت گواهی ازدواج و تعداد ۳ هزار و ۴۰۰‌ آزمایش کارت بهداشت و اصناف بدون معطلی انجام داده‌اند.
 
مقبلی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده ۸‌‌دستگاه از جدیدترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی در سطح جهانی به قیمت میلیاردی که در «طرح ICERP-AF به صورت اهدائی» در اختیار آزمایشگاه مرکزی قرار‌گرفته که‌ از آن‌ها  هفت دستگاه نصب و فعال و در‌حال خدمات‌رسانی است و یک دستگاه در‌ مرحله‌ نصب است که ان‌شاءالله به‌زودی توسط مهندسان‌، نصب و مورد‌ بهره‌برداری قرار‌می‌گیرد.


منبع/ پایگاه تحلیلی خبری دقیانوس 
 
انتهای خبر/ فلاح 
https://armanekerman.ir/vdcee78zxjh8eni.b9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما