تاریخ انتشار :جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۰
۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان کرمان تأکید کرد:

تحول اقتصاد کشور با نیروی انسانی کارآمد

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: نیروی انسانی فعال، کارآمد، باانگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند.
تحول اقتصاد کشور با نیروی انسانی کارآمد
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌ها نماز جمعه این هفته شهر کرمان با بیان اینکه رضایت خدا را بر رضایت خود در همه صحنه‌ها ترجیح دهید، گفت: حضرت علی علیه‌السلام فرمودند« آن چیزی که شما را به آرامش می‌رساند، فقط در جستجوی حق‌بودن است.»

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ادامه داد: انس به حرف حق‌زدن، علاقه به‌دفاع از حق‌ و عزم راسخ برای اجرایی‌ کردن حق برای شما آرامش‌آور است؛ نکند به‌خاطر باطل، تو را در باطل گرفتار کنند، هیچ‌وقت از باطل وحشت نکنید؛ چراکه ترس و وحشت از باطل برای تو گرفتاری ایجاد می‌کند.

امام جمعه شهر کرمان بیان کرد: بعضی‌ها می‌خواهند برای شم وحشت، رعب و تهدید ایجاد کنند؛ اما هیچ‌وقت باطل قابل ترس و وحشت نیست، از آن پرهیز کنید و این را بدانید، ریشه تقوا در دو کلمه تمکین به‌حق است.

وی ابراز کرد: امیدوارم رعایت تقوای الهی در همه زمینه‌های زندگی در محیط‌های سه‌گانه تربیت وجود داشته باشد و تربیت یک محیط خانواده است؛ بنابراین مسئله اصالت خانواده مهم است و کسانی که دارای اصالت خانوادگی باشند ولو به‌لحاظ مادی در اوج فقر باشند؛ اما آن محیط خانواده برای تربیت آن‌ها مهیاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه محیط دیگر محیط آموزش، تعلیم و تربیت، مدرسه و دانشگاه است و محیط سوم جامعه و اجتماعی است که در آن زندگی می‌کنیم، عنوان کرد: در رابطه با بحث آموزش‌وپرورش، مدرسه، دانشگاه و حوزه که محیط‌های آموزشی هستند یکی از اصول مهم آموزش و تعلیم‌وتربیت است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به مطلب فوق افزود: در این عرصه باید مربی عمل و علم را برای متربی خودش به‌هم نزدیک کند تا علم به‌عمل نزدیک شود و متربی آنچه می‌داند به آن عمل کند.

امام جمعه شهر کرمان ابراز کرد: مربی موفق، سرفراز و معلم وارسته معلمی‌ است که صحنه‌ علم و عمل را به‌هم نزدیک کند و گرنه اگر صرفاً فقط علم یاد بدهد و هیچ تلاشی برای اینکه این علم تبدیل به‌عمل شود، نداشته باشد؛ این چه توفیقی دارد؟

وی بیان کرد: گاهی اوقات اگر علم به‌صحنه عمل نیاید، مخرب می‌شود؛ لذا اگر می‌خواهیم متربی را به خدا نزدیک کنیم و نزدیکی به‌خدای تبارک و تعالی برای متربی رقم بخورد؛ باید معلم عزیز و دلسوز هر چیزی به متربی یاد می‌دهد تلاش کند تا به آن عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی ادامه داد: ایمان در واقع آن است که آدمی شناخت و علمی که پیدا می‌کند آن را تبدیل به‌عمل کند، عمل با نفس آدمی گره می‌خورد؛ اما زمانی که عملیاتی شود و عزم آدم جذب شود برای اینکه آنچه را که فهمیده است عملیاتی کند، ایمان شکل می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: علم زیبایی عقل است و ایمان زیبایی روح و در حقیقت علم به‌واقعیت آنچه را که هست به‌ ما نشان می‌دهد؛ اما ایمان آنچه را که باید باشد به‌ ما نشان می‌دهد؛ ولی رسالت معلم و مربی آن است که علم را به عمل تبدیل کند، لذا در متون دینی ما در آیات و روایات این بحث است که علمی که تبدیل به‌عمل شود، رستگاری می‌آورد و آن راهبرد بزرگ سعادت انسان است.

امام جمعه شهر کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه بیان کرد: روز ملی خلیج‌فارس یکی از روزهای ماندگار تاریخی و از روزهایی است که باید توجه داشته باشیم که خلیج‌فارس برای همیشه همان‌گونه که ادله فراوان تاریخی گواه و شاهد بر آن است، فارس خواهد ماند و این خلیج پرتلاطم فارس در تاریخ ایران اسلامی وجود دارد و برای همیشه هویت خود را با‌همت مردان رشید ایران حفظ خواهد کرد.

وی با اشاره به ابلاغ هشت ماده مبارزه با فساد مقام معظم رهبری عنوان کرد: از این ابلاغ سال‌ها می‌گذرد و الزاماتی که این مواد دارد، بخشی از آن متوجه دولت‌ها و بخشی متوجه دستگاه قضا و مجموعه‌های نظارتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: باید تلاش کرد تا گلوگاه‌های فساد بسته شود و همان‌جایی که احیاناً فسادی اتفاق افتاد، با شدت با آن برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به روز شوراهای اسلامی شهر و روستا ابراز کرد: تحقق جمهوری اسلامی به جمهور و اسلامی است که یکی از بخش‌هایی که جمهور را پررنگ می‌کند، حضور مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است، افرادی که به‌صورت مستقیم شهرها و روستاها را اداره می‌کنند.

امام جمعه شهر کرمان ادامه داد: بخش قابل توجهی از تحقق جمهور در انتخابات‌های متعدد است که یکی از این انتخابات، انتخابات شوراهای شهر و روستا است که آن هم در سایه اسلام عزیز، جمهوری اسلامی را محقق می‌کند.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن هفته کار و کارگر اظهار کرد: این روز را به کارگران عزیز و فداکار و کارگرانی که خدمات و فعالیت آن‌ها، چرخ‌های مهم اقتصاد کشور را با‌سرعت هرچه تمام‌تر به‌حرکت در می‌آورد، تبریک می‌گوییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی تأکید کرد: نیروی انسانی فعال، کارآمد، باانگیزه و امیدوار می‌تواند اقتصاد یک کشور را متحول کند، آن وقت کشور به‌لحاظ کمیت و کیفیت در عرصه کار، ارائه خدمت و حرکت اقتصادی می‌تواند در رقابت با کسانی که رقیب آن هستند، به‌صورت جدی و فعال حضور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: زمانی این اتفاق مبارک در کشوری رقم خواهد خورد که به حق و حقوق کارگر توجه شود و اعتراضات کارگران عزیز به‌وسیله کارفرماها و به‌خصوص کسانی که بر کارفرما نظارت دارند، به‌صورت جدی توجه شود تا حقی و حقوقی از کارگری تضعیف نشود.

امام جمعه شهر کرمان بیان کرد: روز کارگر را به جبهه مجاهد در صحنه اقتصاد یعنی کارگرانی که چرخ فعال کشور را به‌حرکت در می‌آورند تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به روز معلم تصریح کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه روز معلم را به معلمانی که تعلیم و تربیت جامعه نگاهش به کلاس درس، رفتار و گفتار معلم است؛ آن هم در سالگرد شهادت علامه مجاهد شهید مرتضی مطهری که به‌حق شخصیت برجسته‌ و معلمی بابصیرت، آگاه و توانمند در صحنه‌ تعلیم و تربیت بود، تبریک می‌گوییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: پیشرفت یک کشور در سه عرصه بسیار مهم و حساس مقدور است؛ اولین عرصه، عرصه دانایی است؛ کشوری پیشرفت خواهد کرد که دانایی‌های آن در موضوعات مختلف، در تخصص‌های مختلف در تراز پیشرفت و سرعت پیشرفت قرار گیرد، دومین عرصه این است که توانستن فقط با دانایی کافی نیست؛ دانایی که تبدیل به‌توانایی شود و تبدیل به عمل شود، مهم است و کشور دانا و توانا در عرصه پیشرفت می‌درخشد و پیشتاز می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: عرصه سومی این است که دانایی و توانایی را به ما قدرت می‌دهد به‌گونه‌ای که عقب‌ماندگی‌ها را می‌تواند جبران کند، تعهد فرد دانا و تواناست و هر سه محور بخش عمده‌‌ای در کلاس درس و تعلیم و تربیت رقم می‌زند؛ لذا نقش معلم نقش بسیار حساس است.

امام جمعه شهر کرمان عنوان کرد: روز جهانی مطبوعات یکی دیگر از مناسبت‌های ماست؛ در بخش مطبوعات فکرها و ذهن‌ها شکل می‌گیرد و با روایتگری ذهن‌ها مدیریت می‌شود و بر دل‌ها می‌تواند حکومت کند؛ امروز مطبوعات و رسانه‌ها به دو بخش تقسیم می‌شوند؛ یک بخش کارشان پنهان کردن واقعیت‌ها، کم‌اهمیت کردن مسائل بزرگ، بزرگ‌نمایی مسائل کوچک و کم‌ارزش است و دروغ‌پراکنی است که برای این اقدامات در جای‌جای دنیا، میلیاردها دلار هزینه می‌شود

وی ادامه داد: در مقابل این جبهه عظیم و حجیم و نااهل مطبوعات و رسانه، جبهه مطبوعات فداکار انسان‌دوست، متعهد، ازخود گذشته و فداکار قرار دارند؛ علی‌رغم اینکه این دو جبهه به‌لحاظ عِده و عُده در صجنه جنگ تمام عیار کاملا نامتواز هستند؛ اما جبهه ارزشی مطبوعات انسان‌دوست توانسته در دنیای امروز موفق شود و جبهه نااهل مطبوعات را شکست دهد که حاصل این شکست را در خیابان‌های لندن، آمریکا و اروپا  مشاهده می‌کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی افزود: آن‌جا که پرچم فلسطین، غزه و دفاع‌از مظلوم در خیابان‌های اروپا و آمریکا حمل می‌شود و از مردم مظلوم غزه که جریان حجیم رسانه‌ای تلاش می‌کند تا واقعی را پنهان کند، تعداد زیادی از مردم غزه که عمدتاً کودک هستند، به‌شهادت رسیده‌اند.

تهیه: تاج‌الدینی

انتهای خبر/م https://armanekerman.ir/vdcjiyevmuqexmz.fsfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین