تاریخ انتشار :شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱
۰
plusresetminus
کارشناس مسائل غرب آسیا:

غرب در حال عبور از نتانیاهو است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: به‌نظر می‌رسد که برآیند رایزنی‌ها میان رهبران آمریکا و اروپا این است که از کابینه بنیامین نتانیاهو عبور و کشتار‌ها را متوقف کنند.
غرب در حال عبور از نتانیاهو است
به گزارش گروه سیاسی پایگاه خبری «راه آرمان»؛ حسن هانی‌زاده درباره چگونگی تسریع در منزوی سازی و نابودی رژیم صهیونیستی اظهار کرد: با گذشت بیش‌از هفت ماه از کشتار زنان، مردان و کودکان در غزه توسط رژیم صهیونیستی متاسفانه جامعه جهانی و ملت‌های اسلامی در برابر پایان دادن به این فاجعه ناتوان هستند و منفعلانه عمل می‌کنند. 

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: موضع حاکم بر جامعه جهانی در برابر این فاجعه غیرمنصفانه است و مراجع بین‌المللی مانند سازمان ملل و اتحادیه اروپا انفعال خود را نسبت به کشتار مردم فلسطین نشان داده‌اند و نوعی قطب‌بندی آشکار میان غرب و شرق پدید آورده‌اند.

هانی‌زاده تصریح کرد: متاسفانه کشور‌های اسلامی با داشتن یک چتر نهادی و ۵۷ کشور در برابر صف‌آرایی ملت‌های غرب در برابر مردم غزه نتوانستند سازوکاری مناسب تعریف کنند و سازمان همکاری‌های اسلامی تاکنون دو نشست برگزار کرده، اما نتوانسته به نتیجه قابل حصولی دست پیدا کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا متذکر شد: به نظر می‌رسد که کشور‌های اسلامی باید یک نشست اضطراری در سطح سران برگزار و به کشور‌های اروپایی و آمریکایی نسبت به مواضع و عملکردشان نسبت به مردم غزه هشدار جدی بدهند که اگر همچنان به حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بپردازند، ۵۷ کشور اسلامی روابط خود را با آمریکا و اروپا باز تعریف خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۲۲ کشور عربی و اسلامی همچنان مناسبات آشکاری با رژیم صهیونیستی دارند و باید در این شرایط روابط خود را با این رژیم قطع کنند و برای دست‌یابی به این امر باید اتحاد قاطعی میان رهبران کشور‌های اسلامی شکل گیرد تا یک گفتمان شرقی-غربی برای پایان جنگ غزه صورت گیرد و از زیاده خواهی صهیونیستی جلوگیری شود. کشور‌های اسلامی باید از تمام ظرفیت خود برای پایان دادن به هژمونی آمریکا و رژیم صهیونیستی پایان دهند.

کارشناس مسائل غرب آسیا متذکر شد: کشور‌های غربی طی هفت ماه گذشته تمام توان خود را برای حمایت از رژیم صهیونیستی به کار گرفته‌اند، اما باتوجه‌به خیزش‌های دانشجویی در کشور‌های اروپایی به‌نظر می‌رسد یک سلسله گسل‌های خطرناکی در آمریکا و اروپا پیش آمده که ممکن است سران این کشور‌ها نسبت به سیاست‌های خود نسبت به رژیم صهیونیستی تجدید نظر کرده و تغییر جهت دهند.

وی خاطرنشان کرد: به‌نظر می‌رسد که برآیند رایزنی‌ها میان رهبران آمریکا و اروپا این است که از کابینه بنیامین نتانیاهو عبور و کشتار‌ها را متوقف کنند. همان اتفاقی که اوایل دهه نود در بوسنی اتفاق افتاد در رژیم صهیونیستی در حال پدیدار شدن است.


منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/م
  https://armanekerman.ir/vdcdoz0fnyt0oj6.2a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین