تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۲
۰
plusresetminus
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر:

انتظار فرج و امید فعالانه از سنخ حرکت است

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر گفت: انتظار فرج و امید فعالانه از سنخ حرکت و آمادگی است از نوع سکون، نشستن، رها کردن و انجام کار به‌صورت خودبه‌خود نیست.
انتظار فرج و امید فعالانه از سنخ حرکت است
مهدیه علوی‌فرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری «راه آرمان» در رابطه اهمیت امید برای یک جامعه منتظر گفت:  استکبار جهانی مایل است که کشورهای مسلمان دچار رعب و ناامیدی شوند اما اگر در این سیاست موفق نشدند امیدهای انفعالی و بدون حرکت را بر جوامع مسیطر می‌کنند.

وی ادامه داد: ازاین‌رو مقام معظم رهبری در این‌باره می‌فرمایند «امیدهای انفعالی تهدیدی بزرگ برای جوامع هستند چراکه امید دروغین موجود زنده را به یک موجود مرده یا جسم بیهوش مدهوش بی‌جان تبدیل می‌کند و بدین طریق می‌توانند به ملت‌ها هرچه خواستند تزریق کنند و بر آن جوامع مرده تصمیم بگیرند و عمل کنند، این نحوه استعمار ناشی از عدم حرکت ملت‌هاست، عدم‌تحرک نیز ناشی از عدم‌امید است اما با یک موجود سرحا و محرک و فعال و زنده که نمی‌توانند هر کاری را انجام دهند».
 
عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر تاکید کرد: امید انفعالی برابر با امید نداشتن است اما ما به‌دنبال امیدی هستیم که جوامع را به حرکت، پویایی و تلاش فراخوانند بنابراین فرهنگی که دوران انتظار را با عافیت‌طلبی و راحت‌طلبی می‌دانند و معتقدند که امام زمان(عج) معجزه‌وار همه‌چیز را اصلاح می‌کند طبق گفته مقام معظم رهبری این‌چنین انتظاری تحرف شده‌ای همچون چوب لای چرخ است.
 
علوی‌فرد عنوان کرد: انتظار فرج و امید فعالانه از سنخ حرکت و آمادگی است از نوع سکون، نشستن، رها کردن و انجام کار به‌صورت خودبه‌خود نیست بلکه آمادگی خود از همه جهت برای هدفی است که امام زمان(عج) قرار است بیاید و برای آن هدف قیام کند.

وی با اشاره به این‌که امید عاملی است که به انسانها حیات می‌دهد و جوامع را از مردگی نجات می‌دهد، توضیح داد: باید دانست که امید آرمانی که بشریت را از بن‌بست‌ها و عدم‌تحرک جوامع نجات می‌دهد و زمینه‌ساز حکومت آرمانی مهدوی است، امید اجتماعی با رویکردی جمعی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باهنر در پایان بیان کرد: در واقع این چنین امیدی که همه افراد در آن شرکت می‌کنند بر اثر تلاش و کوشش افراد، امید اجتماعی می‌شود و برای آن‌که آرمان بشر شود باید تلاش کرد و رنج برد تا به این امید رسید.

انتهای خبر/ پسند
  https://armanekerman.ir/vdchivnzk23nkwd.tft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما